پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خسارت ۴ هزار میلیاردی سیل به مدارس کشور

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 684667
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: سیل تاکنون به مدارس کشور ۴ هزار میلیارد ریال خسارت زده است.
خسارت ۴ هزار میلیاردی سیل به مدارس کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه سیل امسال، یک واقعه نادر بود و 25 استان کشور درگیر آن شد، اظهار کرد: پس از سیل، تمام کشور بسیج شدند تا بحران را در استان‌های خود و سپس به عنوان استان معین برای استان‌های همجوار مدیریت کنند.

وی ادامه داد: میزان خسارات وارده از سیل بسیار بالا بود و زیرساخت‌های بهداشتی، راه‌ها و منازل دچار خسارت شدند که 180 هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی است و 1384 مدرسه نیز آسیب دیده است که عمدتاً در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۴ هزار میلیارد ریال میزان خسارات وارده به مدارس است، گفت: برخی از این مدارس نیاز به مقاوم‌سازی و برخی نیاز به بازسازی مجدد دارند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: 86 میلیارد تومان در استان گلستان، 170 میلیارد تومان در استان لرستان و 100 میلیارد تومان در خوزستان و در سایر استان‌ها 44 میلیارد تومان بودجه برای بازسازی مدارس نیاز است؛ البته یک برنامه بهبود اضطراری کوتاه مدت در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون سیل 35 هزار میلیارد تومان آسیب جدی به زیرساخت‌های کشور وارد کرده است، افزود: اولین اولویت ما در سیل، اول سرپناه مردم و دوم مدارس بود اما پهنه و گستره آسیب بزرگ بود و این موضوع با فرماندهی واحد وزارت کشور در حال انجام است تا با هم‌افزایی امور صورت گیرد و کمیته‌های مختلفی هم تشکیل شده است.

معاون عمرانی وزیر کشور درباره اینکه «چقدر زمان نیاز است تا وضعیت فیزیکی مدارس ما در کشور بهبود یابد؟»، عنوان کرد: مبلغ بسیار زیادی نیاز است تا مدارس را در شأن مردم خوبمان داشته باشیم؛ مدارس غیرانتفاعی به کمک آمده‌اند اما تعدادی از همان‌ها هم کلاس‌ها در منازل مسکونی مدرسه دایر کرده‌اند که روی آن هم باید بحث کرد.

جمالی نژاد ادامه داد: می‌توان شماری از مدارس کشور را با امکانات نرم‌افزاری بهبود بخشید؛ بنده خودم شهردار بودم، تعامل با دوستان آموزش و پرورش مشکل است و باید آن را تسهیل کرد.

وی افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم به عنوان سازمان شهرداری‌ها با سازمان نوسازی مدارس راهکارهای مشترک تسهیل‌گری را برای تغییر کاربری و بهینه‌سازی مدارس فرسوده داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *