پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تلفن‌های همراه نسل بعد چگونه خواهد بود؟

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 684551
محققان با ترکیب نقاط کوانتومی و نوعی پلیمر موفق به ساخت ماده‌ای با خواص لومینسانس شدند که می‌توان از آن در ساخت نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر استفاده کرد. پتنت این فناوری در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است.
تلفن‌های همراه نسل بعد چگونه خواهد بود؟
به گزارش جهان نيوز، پژوهشگران آزمایشگاه ملی نیروی دریایی موفق به ساخت ماده‌ای شفاف با خاصیت لومینسانس شدند که می‌تواند برای تولید صفحه نمایشگر در تلویزیون و تلفن همراه استفاده شود. این ماده که فناوری آن به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است، امکان تولید صفحه‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر و قابل ارتجاع را فراهم می‌کند.

برای ساخت این ماده، پژوهشگران پلیمر تیولین نانوکامپوزیت را با نقاط کوانتومی ترکیب کردند. نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای به چاپ رسیده است. در این مقاله محققان نشان دادند پلیمر تیولین با قدرت زیاد به نقاط کوانتومی متصل می‌شوند که برای این کار از لیگند‌هایی استفاده شده‌است. این نقاط کوانتومی به‌صورت کاملا یکنواخت درون ماتریکس پلیمری توزیع شده‌است. برای پلیمریزاسیون این پلیمر از گرما یا تابش پرتو فرابنفش استفاده می‌شود.

این فناوری در دفتر ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است. در این پتنت آمده است که: «در این اختراع، ما ماده‌ای با خواص نوری ویژه تولید کرده‌ایم که این خواص به مونومر‌های موجود در فرمولاسیون پلیمر یا به نقاط کوانتومی موجود در آن بستگی دارد.»

آستین لیچ، یکی از متخصصان این حوزه که با این فناوری آشنا شده از عملکرد آن بسیار شگفت‌زده شده‌است. لیچ می‌گوید: «نقاط کوانتومی عامل‌دار می‌تواند خواص نوری ویژه‌ای داشته باشد که این خواص منجر به افزایش روشنایی نمایشگر‌ها و واقعی‌تر شدن تصویر می‌شود. تصور کنید که میلیون‌ها تلفن‌همراه، صفحات نمایشگر‌های لمسی و تلویزیون‌ها از این فناوری بهره‌مند شده و استحکام آن‌ها افزایش یافته و همچنین کارایی انرژی در این ادوات بهبود یابد.»
 
منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *