پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۴

امام گفت بعد از شهید مطهری به چه‌کسی مراجعه‌ کنید؟

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 684541
رئیس سازمان صداوسیما گفت: وقتی استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه می‌کردند و از ایشان می‌پرسیدند "برای ادامه راه استاد مطهری سراغ چه‌کسی برویم؟" و امام هم صریح می‌گفتند "به آسید علی آقای خامنه‌ای مراجعه کنید".
امام گفت بعد از شهید مطهری به چه‌کسی مراجعه‌ کنید؟
به گزارش جهان نيوز، عبدالعلی علی‌عسکری که همزمان با 12 اردیبهشت در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری در فریمان زادگاه این اندیشمند انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهید مطهری در زمانه‌ای که جریان‌های فکری تحت تأثیر اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بودند با تولید فرآورده‌های فکری در مقابل آنها مقاومت و اندیشه اسلامی را احیا کرد.

رییس رسانه ملی تصریح کرد: شهید مطهری با درک نیازهای فکری جوانان و مردم زمانه خود در مقابل حمله جریان‌های غرب و شرق‌زده سینه سپر کرد و به هدایت جامعه خود پرداخت. معلم شهید انقلاب تفکرات التقاطی را به‌خوبی می‌شناخت و رفتارهای خزنده را درک می‌کرد و سعی در جدا کردن سره از ناسره و جلوگیری از نفوذ عناصر التقاطی به داخل نیروهای انقلابی داشت.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به ایدئولوژی‌های شکل‌گرفته در دوران زندگی شهید مطهری، اظهار داشت: استاد شهید مطهری در مقابل ایدئولوژی انحرافی و التقاطی، ایدئولوژی اسلامی را مطرح کرد و در سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و آثارش این اندیشه‌ها را تبیین می‌کرد.

علی‌عسکری با اشاره به تاریخ دوره پهلوی گفت: غربی‌ها بعد از تحمیل رضاخان به ایران، درصدد اسلام‌زدایی بودند و در شمال کشور نیز اندیشه‌های کمونیستی در حال رشد و گسترش بود و با حمایتی که دو ابرقدرت از این دو جریان فکری داشتند،  کشور از نظر فکر و اندیشه فضای متلاطمی را تجربه می‌کرد. شهید مطهری با هوشیاری تمام رگه‌های افکار التقاطی غربی و شرقی را بازشناسی کرد و در مقابل آنها ایستاد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری اهل بصیرت فکری و سیاسی و انسانی جامع، فرهیخته و جامعه‌شناس بود اظهار داشت: امروز هم درگیر جنگ فرهنگی و جنگ نرم هستیم، اگر در روزهای نخست انقلاب شخصیت‌های مهم کشور را ترور فیزیکی می‌کردند امروز دشمنان بیشتر به ترور شخصیت و فکر روی آورده‌اند و این جنگ بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر است.

رییس رسانه ملی به دوراندیشی امام خمینی(ره) و تربیت نیروهایی اندیشمند و اثرگذار برای هدایت فکری جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: زمانی که استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از دانشجویان و جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه می‌کردند و از ایشان می‌پرسیدند که "برای ادامه راه استاد مطهری باید به‌سراغ چه‌کسی برویم؟" و امام هم خیلی صریح می‌گفتند "به آ سید علی آقای خامنه‌ای مراجعه کنید".

رییس رسانه ملی افزود: آیت الله خامنه‌ای چه در دوران پیش از انقلاب در مشهد و چه در دوران بعد از انقلاب در تهران و چه در ایام ریاست جمهوری همواره میان کانون‌های فکری جوانان انقلابی حضور داشته و تأثیرات فراوانی در هدایت فکری آنها داشته‌اند.

رییس رسانه ملی با توجه به سه دهه رهبری کم‌نظیر آیت الله خامنه‌ای بعد از امام راحل گفت: ایشان در این مدت با همین هدایت و تأثیرگذاری بر نسل‌های مختلف جامعه توانستند کشور را از گردنه‌های بسیار سختی با موفقیت عبور دهند و در حالی که دشمن آرزو داشت ما چهل‌سالگی انقلاب‌مان را نبینیم اما امروز با اقتدار دهه پنجم انقلاب اسلامی را آغاز کرده‌ایم و با مبنا قرار دادن بیانیه مهم گام دوم به افق‌هایی بلند می‌نگریم.

علی‌عسکری در ادامه تأکید کرد: این بیانیه بعد از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حیرت دشمنان انقلاب پیامی ماندگار به دنیا صادر کرد که نظام جمهوری اسلامی مقتدر ایستاده و به‌پیش می‌رود.

رییس سازمان صدا و سیما بیان کرد: بیانیه گام دوم بیانیه‌ای فوق‌العاده است که با تکریم و اشاره به هوشمندی ملت ایران آغاز می‌شود و نقشه راه را برای چهل سال دوم انقلاب تبیین و مشخص کرده است. وجهه همت بیانیه گام دوم جوانان این مملکت هستند که باید این کشور را بسازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
...
علی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اهمیت آثار شهید مطهری چرا باید انحصار انتشار آثار ایشان در دست انتشارات صدرا باشد؟ پایین بودن کیفیت چاپ و صفحه آرایی نامناسب و قدیمی، در گسترش و فراگیر شدن آثار استاد تاثیر منفی داشته است.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً نمی دونی چرا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...