جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آنکارا: تحریم‌ ایران، بر همه اثر منفی دارد/ توافق با آمریکا درباره سوریه نزدیک است

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 684509
وزیر خارجه ترکیه از مواضع آمریکا علیه ایران انتقاد کرد اما در خصوص ایجاد منطقه امن در سوریه گفت، کشورش به توافق در این خصوص با آمریکا نزدیک شده است.
توافق با آمریکا درباره سوریه نزدیک است
به گزارش جهان نيوز، وزیر خارجه ترکیه که کشورش بارها بر مخالفت با تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا تاکید کرده، امروز پنجشنبه از واشنگتن خواست که در مواضع خود در این خصوص تجدیدنظر کند.

مولود چاووش اوغلو تاکید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر همه کشورها اثر منفی خواهد داشت. این دیپلمات ارشد ترکیه‌ای همچنین از آمریکا خواست که در تحریم‌های خود علیه نفت ایران تجدیدنظر کند.

اوغلو همچنین به تماس تلفنی اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت که آنها «در یک جو مثبت» درباره همه موضوعات بین دو کشور صحبت کردند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد، بعد از سفر ماه ژوئن [خرداد] خود به اروپا، در فصل تابستان به ترکیه سفر کند. روز دوشنبه در خبرها آمده بود که روسای جمهور آمریکا و ترکیه در یک تماس تلفنی درباره سوریه، ایران و تشکیل یک کارگروه درباره موضوع سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ صحبت کردند.

چاووش اوغلو همچنین خبر داد که آنکارا به توافق با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نزدیک می‌شود.

طبق گزارش رویترز، وزیر خارجه ترکیه این خبر را در کنفرانس خبری درباره گفت‌وگوهای هفته جاری ترکیه با نماینده آمریکا در امور سوریه به رسانه‌ها داد.

ترکیه ما‌ه‌هاست که تلاش می‌کند درباره ایجاد منطقه امن در شرق رود فرات در شمال سوریه با آمریکا به توافق برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم سوریه خود تصمیم می‌گیرند