جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اذعان مقام اماراتی به دخالت در امور سودان

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 684453
وزیر مشاور در امور خارجه امارات با اشاره تلویحی به دخالت کشورش در امور داخلی سودان، تأکید کرد که منطقه تاب تحمل «هرج‌ومرج» دیگر را ندارد.
به گزارش جهان نيوز، «أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به حوادث سودان واکنش نشان داد.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: «کشورهای عربی حق دارند به طور کامل از انتقال سازماندهی‌شده و باثبات (قدرت) در سودان حمایت کنند اما بایستی این انتقال با عنایت به خواسته‌های مردمی و ثبات نهادها صورت گیرد».
 
 
وی ضمن نادیده گرفتن اعتراضات مردمی در سودان، نوشت: «ما از هرج و مرج فراگیر در منطقه رنج کشیده‌ایم و منطقی این است که هرج و مرج بیشتر وجود نداشته باشد».

امارات عربی متحده و عربستان سعودی از شورای نظامی انتقالی در سودان حمایت می‌کنند و به محض تعیین «عبدالفتاح البرهان» به عنوان رئیس این شورا، سریعا حمایت خود از وی را اعلام کردند.

چند روز پیش نیز صندوق توسعه ابوظبی در راستای حمایت از شورای نظامی سودان از سپرده‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری در بانک مرکزی این کشور خبر داد.

عربستان و امارات اخیرا از تصمیم خود برای ارائه کمک‌های مالی به مبلغ سه میلیارد دلار به شورای نظامی سودان خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، این کمک‌ها شامل ارائه ۵۰۰ میلیون دلار از سوی دو کشور به عنوان سپرده در بانک مرکزی سودان به منظور تقویت پشتوانه مالی این کشور و جلوگیری از کاهش ارزش پوند سودان است و بقیه مبلغ نیز به تأمین مایحتاج ضروری ملت سودان اعم از غذاء، دارو و فرآورده‌های نفتی اختصاص خواهد یافت.

در همین ارتباط، روزنامه فایننشال تایمز هفته پیش در گزارشی با عنوان «متحدان خلیجی از حاکمان نظامی سودان حمایت می‌کنند» نوشت که با وجود تظاهرات گسترده مردمی و درخواست تحویل قدرت به دولت مدنی، اما حمایت‌های مالی عربستان سعودی و امارات از شورای نظامی، مانع انتقال قدرت به دولت مدنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *