پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

علم‌الهدی: مسجد جای مجاهده است نه درآمدزایی

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 684399
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان‌هایی که آمدند و سیاست‌گذار و مدیر اجرایی در کشور بودند، هرکدام با شعار ایثار و شهادت می‌آمدند، اما در مرحله عمل به همین نقطه زندگی راحت‌خواهی می‌رسیدند.
علم‌الهدی: مسجد جای مجاهده است نه درآمدزایی
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی در همایش فصلی ائمه جماعات مشهد مقدس با بیان اینکه ماه رمضانی که در پیش داریم، نخستین ماه رمضان گام دوم است، اظهار داشت: مسئله گام دوم واقعیتی است که هنوز ماهیتش درست برای ما روشن نشده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری، مجموعه عملیاتی که در ۴۰ سال در عرصه انقلاب صورت گرفت، از ۸ سال دفاع مقدس برخورد‌های فوق‌العاده شکننده و کوبنده با گروه‌های الحادی و التقاطی، مجموعه فراز و نشیب‌هایی که ما در سیاست داخلی و خارجی کشور داشتیم و تحولاتی که در عرصه مدیریت ۴۰ ساله به‌صورت رنگارنگ در جامعه ما به وجود آمد را یک قدم در انقلاب فرمودند.

انقلاب اسلامی در حال رشد است
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، مسیر پیشرفت انقلاب را به فتح قله تعبیر کرد و افزود: مانند کوهنوردی هستیم که بخشی از سربالایی را بالا رفتیم، در این مسیر، خیلی جا‌ها بالا رفتیم و بعد پایین آمدیم برای اینکه راه بهتری برای صعود پیدا کنیم، اما در مجموع ۴۰ سال، آنچه مسلم است، بالا آمدیم و مقداری از مسیر صعود را طی کردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: معنای گام دوم این است که به همان اندازه که پیش رفتیم، به همان اندازه به نزدیکی قله راه داریم، مقام معظم رهبری در این بیانیه، منتهای نتیجه را فراهم شدن زمینه‌ای برای ظهور و فرج ولایت عظما ارواحنا فداه بیان کردند، ۴۰ سال دیگر با همین کیفیت طی کنیم، زمینه برای فرج مولا حاصل می‌شود به شرطی که بتوانید در گام دوم، شرایط صعود را طی کنیم، فتح قله زمانی است که حضرت تشریف بیاورند.

وی یادآور شد: روزی که آقا تشریف می‌آورند، این‌طور نیست که بگوییم همه‌چیز درست می‌شود و همه جریان‌های نابه‌کار از بین می‌رود و ما در زندگانی راحت و آسوده‌ای به سر می‌بریم.

فراموشی فرهنگ جبهه، بزرگ‌ترین اشتباه دولت‌ها
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به اشتباه بزرگی که مدیریت کشور پس از پایان جنگ مرتکب شد، اشاره کرد و گفت: بعد از پایان ۸ سال دفاع مقدس، همه فکر کردند جنگ تمام شد، در خیابان‌ها نوشتند «شهر ما خانه ماست» و اسم دولت را گذاشتند دولت سازندگی، متأسفانه فرهنگ تمام شدن مجاهده و جنگ برای ما خیلی گران تمام شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که امام اصرار داشتند فرهنگ جبهه و جنگ باقی بماند، اضافه کرد: متأسفانه جریان‌هایی که در رأس قدرت قرار گرفتند، فکر کردند باید هوای جنگ و جبهه را کنار گذاشته و سراغ زندگی راحت و آسوده برویم، در مجموع از تفکری که بعد از دوران دفاع مقدس پیش آمد خیلی ضرر کردیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: سیاست‌هایی که در کشور اجرا شد، ارتباطات تنگاتنگی با بعضی کشور‌های مرفه خوش‌گذران عیاش در منطقه برقرار کردند و ما را بردند به طرف آرمان‌ها و آرزو‌هایی که فرهنگ توسعه اقتصادی غرب اقتضا می‌کرد، روحیه جهاد، فداکاری و ایثار، تقید و حمایت از ارزش‌های دینی از مردم گرفته شد و قضیه به سمت راحت زندگی کردن رفت، متأسفانه در این فرایند، خیلی از نیرو‌های ایثارگر ما به سمت این فرهنگ غلت خوردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه برای راحت زندگی کردن و تبدیل شدن به کشوری نمونه در امکانات و رفاه، باید روی ارزش‌های دینی پا گذاشت، اظهار کرد: حتی برخی بزرگان در سخنرانی‌هایشان هم می‌گفتند «باید در منطقه کشوری بسازیم که همه کشور‌ها بخواهند مانند جمهوری اسلامی مرفه و پیشرفته باشد»، اما نمی‌دانستند برای این کار باید با اربابان عیش و نوش بسازند و برای این‌که با آنان بسازند اول کار، زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی بود، واجبات الهی را زیر پا بگذاریم و تا راضی نشویم ملت مستضعف هستی از دست داده فلسطین، زیر دست جهودان صهیونیست خرد شوند، نمی‌توانیم زندگی راحت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: جریان‌هایی که آمدند و سیاست‌گذار و مدیر اجرایی در کشور بودند، هرکدام با شعار ایثار و شهادت می‌آمدند، اما در مرحله عمل به همین نقطه زندگی راحت‌خواهی می‌رسیدند، اگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد، ما خیلی جلوتر از موقعیت فعلی بودیم کما این‌که رشد زیادی داشتیم.

کار جهادی، لازمه تحقق اهداف گام دوم
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله اول گام دوم، باید خسارت‌های قبل را جبران کنیم، امروز دعوت به جهاد، کار و مدیریت جهادی یک منطق قطعی برای رسیدن به اهداف گام دوم است، علما اگر می‌خواهند مردم را به کار جهادی دعوت کنند، اول خودشان باید کار جهادی انجام دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: به جریان روتین و روزمره آخوندی راضی نشویم، ماه رمضان امسال همچون ماه رمضان، گذران و اداره هر ساله مسجد نیست، سال‌های اول پیروزی انقلاب یا سال‌های قبل از پیروزی انقلاب که اوج مبارزات با رژیم بود، نقش مساجد چه بود؟ باید به همان روز‌ها بازگردیم.

مسجد جای مجاهده است نه درآمدزایی
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مسجد داری یعنی کار جهادی که هر کاری از دستش برمی‌آید برای مسجد انجام دهد، اگر این اتفاق افتاد، قلوب به سمت مسجد می‌آید و جوانان و نوجوانان به سمت مسجد حرکت می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دوره فکری که قبلاً در ائمه مساجد بود که مسجد یک محل درآمد و پایگاه اجتماعی تملک مردم و امکانات آنان برای بالا بردن سطح شخصیت روحانیت بوده، گذشته، امروز مسجد جای مجاهده و حرکت جهادی است، هر کاری در مسجد از شما برمی‌آید برای جذب نیرو‌های جوان، عناصری که برای توسعه انقلاب محور زندگی اجتماعی امروز قرار گرفتند و در مقابل تهاجم دشمن می‌ایستند، انجام دهید.

همه جوامع را برای ظهور آماده کنید
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کاری کنیم هم در جوامع اسلامی و هم امت خارج از امت اسلام، آماده ظهور شوند، اگر در مقابل استکبار بایستیم و توطئه‌هایش را برهم بزنیم، به این هدف نزدیک می‌شویم، مقام معظم رهبری فرمودند: آرزویمان این است دولتی تشکیل شود که رئیس‌جمهورش شود، جهادی، وزرایش شوند جهادی و هرچه نیروی جهادی هستند را به کار بگیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: وضعمان بهتر از چیزی است که فکر می‌کنیم، از نظر اقتصادی و معیشت مشکل داریم و فکر می‌کنیم با این مشکل باید چه کنیم، اما در کنار آن، جریان‌هایی در داخل کشور از نیرو‌های متدین و حزب‌اللهی وجود دارد که از بعضی مدیریت‌ها ناامید شدند، راه افتادند و برنامه‌های جالبی را در داخل اجرا می‌کنند، با توجه به خبری که رهبری از فعالیت این جریان‌ها دارند، امید می‌دهند و می‌فرمایند در مسیر پیشرفت و تعالی هستیم.

وی اضافه کرد: مشکلات دارد حل می‌شود، تا این جریان‌ها سر برآورند، رنگ کشور را عوض می‌کنند و دشمنان ما غافلگیر می‌شوند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا با شعار معلوم شد کاری نمی شود .
کرد پس باید عمل کردشما ها از خودتان .
شروع کنید که مردم هم به چشم ببینند که .
حرف و عملتان یکی هست ؟؟؟.....