کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

تخریب ۱۴هزار کیلومتر جاده در سیل اخیر

11 ارديبهشت 1398 ساعت 14:54

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه امسال حدود۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌ها در سیل و ریزش کوه دچار آسیب شده است.


به گزارش جهان نیوز، سردار کمال هادیانفر در جمع خبرنگاران در حاشیه کمیته هماهنگی طرح ترافیکی تابستان اظهار داشت: امسال در نوروز سال ۹۸ بهار ما توام با زمستان بود و شرایط جوی در ۱۰ روز از این ایام شرایط ناپایداری داشت.

وی در ادامه افزود ۲۲.۳ درصد کاهش کشته شدگان حوادث ترافیکی در نوروز سال ۹۸ داشتیم و تقریباً ۲۴۷ نفر در در جاده‌های کشور و شهر‌ها در ایام طرح نوروزی که در دو مرحله اجرا شد جان باخته کمتر داشته‌ایم.

هادیانفر اضافه کرد: در میزان مصدومان نیز حدود ۱۱ درصد کاهش داشتیم و این توفیق بسیار خوبی است و در اینجا باید از مردم و رانندگان عزیز تشکر کنیم که به قانون احترام گذاشتند و به توصیه‌های و هشدار‌های پلیس و دستگاه‌های دیگر گوش دادند.

وی در ادامه اضافه کرد در این جلسه طرح تابستانی را مطرح کردیم، اما قبل از ورود به طرح تابستانی بحث مراسم ارتحال حضرت امام را داریم که نکات ش. را در این جلسه بررسی کردیم و آمادگی‌هایی که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران احراز کردند برای اجرای در واقع مراسم سالگرد در چهاردهم و پانزدهم خرداد و همچنین تمهیدات جاده‌ای که برای مشتاقان و عاشقان امام راحل که از استان‌های دیگر کشور به تهران عزیمت می‌کنند داشته باشیم

وی در ادامه افزود: نکته سوم طرح تابستانی است که از ۳۱ خرداد ماه آغاز خواهد شد و تا ۳۱ شهریور سال ۹۸ ادامه خواهد داشت. ما تقریبا حدود ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی کشور در اثر سیل و اب گرفتگی و ریزش کوه دچار آسیب شده است. در این جلسه تدابیری در این خصوص اندیشیده شد که وزارت راه رئیس سازمان راهداری بتواند تا قبل از ورود به طرح تابستانی ترمیم این جاده‌ها را انجام بدهد.

وی با بیان اینکه حدود چهارصد پل موقتی که وزارت راه بتواند آن را اجرا بکند تا سفر‌های تابستانی ۹۸ در کشور داشته باشیم اضافه کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها موضوع ۶۰۳۰ کهمان موضوع بیشترین تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرهاست مطرح شده است و تمهیدات لازم پیش بینی شده است، اما در این خصوص انتقاداتی نیز وجود دارد مبنی بر این که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها نور کافی وجود ندارد و رانندگان در شب‌ها دچار مشکل می‌شود و یا این که در این مسیر تعداد چاله‌ها بیشتر است. در این باره باید گفت که سازمان راهداری مکلف شده است تمهیدات جدی در این محدوده‌ها احراز کند و نقاط حادثه خیز را به حداقل ممکن برساند، اما نکته‌ای که وجود دارد و مورد تاکید همه اعضا است نقش راننده است.

هادیانفر گفت: حدود ۶۰ درصد تصادفات رانندگی به حوادث ترافیکی در مرز ۳۰ کیلومتری برمیگردد همین خاطر باید رانندگان ابتدای سفر که خیلی انرژی دارد و مشتاق به سفر هستند با سرعت مطمئنه حرکت کنند و رعایت مقررات و قوانین را داشته باشند علی‌رغم اینکه شاید در برخی از نقاط گزارش شده است دیده کافی وجود ندارد و یا نور کافی وجود ندارد، اما خوب خودرو دارای چراغ است.

وی افزود: از رانندگان عزیز خواهش می‌کنیم که با توجه به کمپین ۳۰۶۰ برای حفظ جان خود رایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما حدود ۸۲ درصد حوادث به چهار عامل اصلی سرعت دقت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب الودگی بستگی دارد. طبق گزارشات پلیس ما حدود ۷ درصد کاهش تصادفات در نوروز داشتیم و همین ۷ درصد است که باعث شده حدود ۲۲ درصد کاهش تلفات جانی نداشته باشیم.

منبع:میزان


کد مطلب: 684394

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/684394/تخریب-۱۴هزار-کیلومتر-جاده-سیل-اخیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com