جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روزه‌داری حجم شیر مادر را کم نمی‌کند

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 684389
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به انجام بررسی هایی در زمینه روزه داری و شیردهی، گفت: اگر تغذیه مادر کافی باشد، روزه داری بر روی حجم شیر تاثیری ندارد و ترکیب شیر تاثیر خیلی مختصری دارد که برای فرزند شیرخوار مضر نیست.
روزه‌داری حجم شیر مادر را کم نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز، دکتر فریدون عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از شش ماهگی که کودک شروع به مصرف غذا می کند، روزه داری مادر مشکلی ایجاد نمی کند.

وی اظهار داشت: قبل از شش ماهگی که نوزاد فقط از شیرمادر استفاده می کند، در صورتی که مادر رژیم غذایی مناسب را رعایت کند و به اندازه کافی شیر داشته باشد، روزه داری مضر نیست.

عزیزی ادامه داد: در صورتی که مادر علاوه بر نداشتن بیماری، تغذیه را به نحوی رعایت کند که وزن کافی در زمان بارداری داشته باشد، کمبودهایی مانند مواد غذایی و ویتامین ها هم نداشته باشد، به نظر می رسد روزه داری تاثیر سویی بر جنین ندارد.

وی بر لزوم آشنایی بیشتر پزشکان با موارد روزه داری، گفت: بیشتر تحقیقات در زمینه سلامت و روزه داری در 20 سال اخیر انجام شده، ممکن است برخی از پزشکان ما اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند، لذا پیشنهاد می شود که وزارت بهداشت در دانشگاه ها حداقل یک یا 2 واحد درسی در مورد اثرات روزه داری و سلامت بگنجاند.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این کار باعث می شود تا افراد با فواید و مزیت علمی روزه داری آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: به انجمن های علمی پزشکی توصیه داریم که در جلسات، همایش ها و سمپوزیوم های خود موضوع روزه داری و بیماری های خود را بگنجانند تا پزشکان آگاهی کافی در این زمینه پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *