جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۸

روحانی: دشمن را پشیمان می‌کنیم

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 684380
رئیس‌جمهور گفت: با کسی دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم. نفت را به فروش می‌رسانیم؛ قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست. باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم.
روحانی: دشمن را پشیمان می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه، در شهر ازگله، گفت: یک سال و نیم پیش که به این منطقه برای پیگیری مشکلات زلزله آمده‌ام روزهای غم و دلگیری برای همه ما بود.خدا را سپاسگزارم که امروز در شرایطی به این منطقه آمدیم که مهندسین، کارگران و مدیران ما یک کار عظیم و بزرگی را به ثمر رساندند.

وی ادامه داد: این پروژه کاملاً این منطقه را متحول خواهد کرد، در واقع این سرزمین همان سرزمین پاک، شَرف، ایستادگی و فداکاری در دوران دفاع مقدس بوده و چقدر با دوستان و فرماندهان و آیت الله هاشمی رفسنجانی به این منطقه آمده ایم و می دانید که عملیات‌های سال ۶۶ ما تقریبا همه اش در منطقه غرب کشور انجام شد و امروز خوشحالیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را تبدیل به منطقه خدمت کند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان وزیر نیرو مبنی بر فعالیت این وزارتخانه در ۱۲ استان کشور در زمینه آب، گفت: باید چهار استان دیگر یعنی بوشهر، هرمزگان، مازندران و گیلان را نیز اضافه کنیم. در واقع این ۱۶ استان ما به یک نحوی با آب خلیج فارس، دریای خزر و یا رودخانه های مرزی مرتبط شدند که برکت برای همه این استان‌ها و مردم عزیز ایران خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: من فکر می کنم مجموع این طرح هایی که امروز افتتاح کردیم شاید بزرگترین طرح افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشورمان باشد. این طرح، طرح بسیار عظیم بزرگ و سرنوشت ساز برای این منطقه و امنیت غذایی کشور است و تحول بزرگی را در این منطقه به وجود خواهد آورد. فکرها برای این تفکر شده است؛ در همان دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی درباره این طرح بحث کردیم و در دوران ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی این طرح را به شورای عالی امنیت ملی بردند و جلسات مستمر را در دبیرخانه برای تصویب نهایی این طرح داشتیم.

روحانی تصریح کرد: یکی از افرادی که به طور مداوم از من راجع به این طرح‌ها سوال می کرد مرحوم آقای هاشمی بود باید یاد کنیم از همه آنهایی که دیروز تلاش و امروز تلاش کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت: این طرح در واقع از استان کردستان شروع  و به کرمانشاه و ایلام می‌آید و طرح بسیار بزرگی است و می خواهم به مسئولان گردشگری کشور تذکر و یادآوری کنم که مخصوصاً در سالی که منابع آبی قابل قبولی هست (مردم از این طرح استفاده کنند).

وی بیان داشت: ۸۰ درصد مخازن سدهای کشور پر است و شاهد ۲۳ میلیارد متر مکعب آب در دشت های خوزستان بودیم. البته عده زیادی از مردم ما دچار مشکلاتی شدند که دولت در حد امکان و توان این مسئله را جبران خواهد کرد. 

روحانی بیان داشت: از اول فروردین تا امروز در طول ۴۰ روز حدود ۳۲ میلیارد متر مکعب  ورودی آب داشتیم. این نعمت بزرگی است و ان‌شاالله مایه خیر و برکت برای کشور مردم باشد. گردشگری باید یک تحول بزرگی را به وجود آورد. الان در آستانه ماه رمضا خیلی زمان گردشگری نیست اما از انتهای ماه رمضان و در تابستان مردم از تمام سد ها می توانند بهره ببرند.

وی بیان داشت: من در اینجا باید از مقام معظم رهبری سپاسگزاری و تشکر کنم که در سال ۹۳ در جلسه ای که خدمت ایشان بودم این طرح را خدمتشان دادم البته ایشان از قبل نسبت به این طرح استحضار داشتند و ایشان با درخواست برای برداشت ۸ میلیارد دلار از صندوق ذخیره موافقت کردند؛ البته به عنوان وام این پول را گرفتیم و پول بلاعوض نیست و دولت متعهد است که این پول را با سودش بازپرداخت کند.

رئیس قوه مجریه گفت: سال‌ها آرزوی این طرح را داشتیم. این روز، روزی است که من از سال ۸۲ آرزوی آن را داشتم. این طرح باید تکمیل شود و منابع آن را ما باید تامین کنیم. بخش بزرگی از آن افتتاح شده و بخشی از آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۷ سد و بند  تکمیل شده است اظهار داشت: ۵ سد دیگر در حال تکمیل است که مجموعه آنها ۴۲ سد می‌شود و یک کار عظیم و بزرگ است که انجام گرفته است.

روحانی اظهار داشت: خوشحالم که در این روزهایی که دشمنان ما عربده‌شان بیشتر شده و حرفهای بی ربط و ناروا می‌زنند مردم ما شاهد ایستادگی، مقاومت، نشاط،روحیه کار و تلاش هستند و هر کار بزرگی که انجام می‌گیرد یک ضربه بزرگ بر دشمنان ما است.

وی ادامه داد: با کسی دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه ای دست روی دست نمی گذاریم. نفت را به فروش می رسانیم؛ قدرت آمریکایی ها در حد زبان درازشان نیست. باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم.

وی بیان داشت: اگر بر فرض با این فشارهایی که می آورند از پول نفت کم تر به ما برسد از جای دیگر جبران خواهیم کرد. ضمن اینکه نفت را به حول قوه الهی به فروش می رسانیم این حرف، حرف کاملا بی اساس و بی پایه است که آمریکایی ها می زنند. آمریکایی‌ها قدرتشان در حدی نیست که زبانشان بلند و دراز است؛ قدرتشان محدودتر از زبانشان است.

روحانی تاکید کرد: ما این منطقه را بهتر از آنها می شناسیم. قدرت ملت ایران را بهتر از آنها می شناسیم. ملت ما ایمانشان، ایثارشان و فداکاری شان بسیار بالاتر از آن است که آنها تصور می کنند. البته مردم ما هم مشکلاتی در یکسال گذشته داشتند و امسال هم ممکن است مقداری مشکلات ادامه داشته باشد. اما به هر حال باید دشمن را پشیمان کنیم و دشمن را سر جایش بنشانیم و به نقطه عقلانیت برگردانیم.

وی خاطر نشان کرد: خدا به ما کمک کند که آنها را به نقطه عقلانیت شان برگردانیم و فعلاً از نقطه عقلانیت خارج شده‌اند. یک گروهی ( در امریکا ) جمع شدن و تصوراتی در ذهنشان است در بسیاری از زمینه ها پیروز بوده ایم و باز هم پیروز خواهیم بود.

روحانی اظهار داشت:  یکی از امتیازاتی که این منطقه دارد این است که چون در کنار مرز عراق واقع شده هر محصولی تولید کند می‌تواند هم به داخل وارد کند و هم به خارج از ایران صادر کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با ادامه این روند، شاهد آبادانی بیش از پیش منطقه خواهیم بود، گفت: این منطقه نقطه استراتژیک و مهمی است و به عنوان شهرستان‌های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط ما با همسایگان و بویژه همسایگان غربی صمیمانه است. با همسایگان شرقی و همسایگان شمالی هم روابط بسیار خوب است. در جنوب نیز بجز با یکی دو همسایه که اشکال دارند و در این ماه رمضان دعا می‌کنیم خدا عقل را به آنها برگرداند،  با بقیه همسایگان روابط خوبی داریم. منافع آن یکی دو همسایه نیز در این است که با ایران باشند ما با هیچ‌کس دشمنی نداریم ولی در برابر هر توطئه‌ای نیز دست روی دست نخواهیم گذاشت و پاسخ دشمنی‌ها و توطئه‌ها را می‌دهیم و مقاومت می‌کنیم. ایران با ملتی متحد از اقوام و گویش های مختلف،  هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت‌ کرده و مانده است.

وی با بیان اینکه این طرح ملی مزایای بسیاری برای منطقه خواهد داشت، گفت: برای این طرح نزدیک به 6800 میلیارد تومان هزینه شده و یا خواهد شد.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله سال گذشته در کرمانشاه، گفت: استاندار اعلام کرد که همه خانه‌های آسیب دیده از زلزله در روستاها تکمیل شده و 66 هزار خانه تعمیر و 20 هزار خانه تکمیل شده که این کار بزرگی است.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت حتماً در روند کمک‌رسانی و بازسازی، نقص‌هایی داشته اما امیدواریم مردم از کارهای انجام شده راضی باشند و با ادامه تلاش‌ها، شاهد توسعه هر چه بیشتر این منطقه استراتژیک باشیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با آمریکا و متحدانش دشمنی داریم
آمریکا و متحدانش و تروریست های داعش برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ومتحدانش را پشیمان می کنیم
آمریکایی ها، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها و صهیونیست ها را پشیمان می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی، دولت آمریکا ازناتوانی، کوتاهی و سکوت شما سوء استفاده کرده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا دشمن درجه یک ایران است.
آمریکا دشمن تاریخی مردم ایران است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدانش و گروهک ترئریستی منافقین ازسال 1357 تاکنون برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
مدعیان حقوق بشر ازسال 1357 تاکنون به گروهک تروریستی منافقین خدمت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا واروپا ازابتدا اشتباه بود.
Iran, Islamic Republic of
گزینه هایی برای پاسخ به اقدام آمریکا ومتحدانش داریم
Iran, Islamic Republic of
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع متجاوزان سعودی در شهر حجه را به وسیله موشک بالستیک «زلزال ۱» هدف قرار دادند

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، خبرگزاری مهر به نقل از المسیره نوشت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عملیات‌های خود علیه مواضع متجاوزان سعودی ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک موشک بالستیک دیگر به مواضع متجاوزان شلیک کردند.

بدین ترتیب مواضع متجاوزان در شهر حجه هدف اصابت موشک بالستیک «زلزال ۱» قرار گرفت.

طبق اعلام رسانه‌های یمنی، به دنبال این حمله موشکی شماری از عناصر متجاوز سعودی کشته و زخمی شدند.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک، یک فاجعه بوده است.
مذاکره با آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک، یک فاجعه بوده است.
Iran, Islamic Republic of
مدعیان اصلاحات به‌جای تمرکز روی معیشت و مشکلات جامعه بر تحمیل عضویت در کنوانسیون‌هایی مثل FATF، ‌CFT و... بر کشور اهتمام دارند. درحالی که به صراحت هم عنوان می‌کنند که هیچ تضمینی برای باز شدن گره کور اقتصادی در صورت پیوستن به این کنوانسیون‌ها وجود ندارد! در حالی که گره مشکلات اقتصادی کشور را می‌توان با توان داخلی باز کرد.
Iran, Islamic Republic of
علی‌رغم اقرار کارشناس دولتی، پیوستن به پالرمو و FATF هیچ نفعی به حال کشور و ملت ندارد. بلکه فقط اطلاعات ذی‌قیمتی در اختیار دشمن قرار می‌دهد.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با موضع‌گیری‌های خصمانه اروپایی‌ها گفته رهبری معظم انقلاب درباره بدعهدی آنها اثبات شد. معلوم شد که قابل اعتماد نیستند. ولی مانده‌ایم که علی‌رغم این همه وقت‌کشی و بدعهدی و خصومت، برخی از داخلی‌ها این همه بر تداوم این راه غلط اصرار دارند!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
سیب درجه‌یک از کشاورز کیلویی 1200 تومان خریداری می‌شود ولی با قیمت 12 تا 15 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. چرا دولت ناتوان این وضع آشفته بازار را سروسامان نمی‌دهد؟
Iran, Islamic Republic of
خرما که در داخل کشور است و ربطی به تحریم و... ندارد چرا از کشاورزان ارزان می‌خرند و چندین برابر قیمت خرید به مصرف‌کننده می‌فروشند؟ ....
Iran, Islamic Republic of
در سال‌های جنگ تحمیلی شرایط به مراتب سخت‌تری را تحمل کردیم با این‌حال شرمنده زن و بچه نشدیم ولی در این دولت ناتوان به دلیل بی‌عملی مسئولان نزد خانواده خجالت می‌کشیم و هرروز و شب آب می‌شویم.
Iran, Islamic Republic of
صاحبان تفکر انقلابی توانستند موجود زنده به فضا بفرستند و به موشک‌های نقطه‌زن دست پیدا کنند ولی تفکر لیبرالی دولت که امروز حاکم شده از حل مشکل گرانی گوشت و پیاز عاجز است.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه امثال آقای صادق خرازی! امروز که بوی تعفن جنازه‌گندیده برجام مشام همه ایرانیان را آزار می‌دهد اعلام مواضع نسبت به ناکارآمدی برجام یک طنز است. به آرشیو خاطرات خود مراجعه کنید که در قامت یک سیاستمدار از برجام دفاع می‌کردید و منتقدین را بدون کوچک‌ترین توجه به استدلال‌هایشان به باد استهزاء می‌گرفتید!
Iran, Islamic Republic of
دشمنان هر هجمه‌ای که می‌توانستند به مردم ایران آوردند و حتی اساسی‌ترین کالاها مثل دارو را بر مردم ایران تحریم کردند و به صراحت هدف از این کار را به خیابان کشاندن مردم معترض عنوان داشتند اما پست‌تر از این دشمنان، آن عده‌ای هستند که در داخل برای تکمیل شدن پازل دشمنان علیه این مردم، منافع و امنیت ملی اقدام می‌کنند. اصولاً خسارتی را که غربگرایان در قرن اخیر بر این کشور تحمیل کرده‌اند دشمنان خارجی نمی‌توانستند وارد کنند.
Iran, Islamic Republic of
فقط ارتش و سپاه قادر به مقابله با مشکلات سیل‌ و طوفان و زلزله هستند، مدیرت بحران دولت کارآمد نیست. این را حوادث ابتدای سال 98 کاملاً برای همگان روشن کرد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی رئیس‌جمهور با چتر و در زیر کولر گازی برای کسانی که زیر آفتاب ایستاده و در سیستان سخن می‌راند چگونه می‌توان توقع داشت که مردم باور کنند چنین کسی که تحمل کم‌ترین ناملایمتی را ندارد مشکلاتشان را حل کند؟!
Iran, Islamic Republic of
یک فرد بازنشسته با یک و نیم و دو میلیون و کلی بدهی و بعضاً اجاره‌نشینی در این وانفسای مسکن چگونه قادر به تامین مایحتاج زندگی است. لطفا مسئولان همه چیز را به تحریم گره نزنند که به اقرار خودشان 80 درصد این نابسامانی به ناکارآمدی مدیران دولتی برمی‌گردد! دولت اگر همانند قبل طی این 6 سال به ساخت مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی شعاری خودش عمل می‌کرد این اوضاع مسکن نبود که از متری 3 میلیون به بالای 10 میلیون برسد! از دستگاه قضایی در مورد کسانی که مسکن مهر را قوطی کبریت نامیدند و طی دوران مسئولیت خویش قدمی برای مسکن برنداشته و مسبب قیمت‌های سرسام‌آور امروز شدند درخواست برخورد داریم.
Iran, Islamic Republic of
در شهرستان تنکابن مازندران مسئولان شهر 30 تا مغازه مرغ و ماهی فروشی را نمی‌توانند کنترل کنند. هر صاحب مغازه‌ای به سلیقه خود قیمت‌گذاری می‌کند. به نظر می‌رسد بعضی از مسئولان نمی‌خواهند مشکلات کشور و مردم حل بشود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی صادرات، تولید و اشتغال را از مهمترین وظایف دولت عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ هزار اشتغال در زیر سایه فضای مجازی ایجاد شده و افزیش رقم اشتغال خالص با تولید و کار می‌تواند افزایش یابد....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی با حرف شعار شما مشکلات اقتصادی مردم، کشور، بیکاری جوانان و... حل نمی می شود
آ قای روحانی تمام حرف های شما ازسال 1392 تاکنون فقط یک شعار بوده است، نه عمل
روحانی: بدون فضای مجازی نمی توان اشتغال ایجاد کرد
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در دنیای امروز بدون فضای مجازی نمی توان برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.
Iran, Islamic Republic of
سیاست حسن روحانی درباره اشتغال و بیکاری دولت روحانی از طریق فضای مجازی برای جوانان بیکار 300 هزاراشتفال ایجاد کرده است خنده دار است.به ویژه بازنشستگانی که چند جوان بیکار در منزل دارند.