جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیشتازی «بایدن» در نظرسنجی‌های آمریکا

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 684346
دو نظرسنجی انجام شده در آمریکا از پیشتازی «جو بایدن» در میان نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حکایت دارند.
پیشتازی «بایدن» در نظرسنجی‌های آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، نظر سنجی اول متعلق به دانشگاه کوینیپیاک (Quinnipiac) در کانکتیکات است. در این نظرسنجی «جو بایدن» معاون اول دولت باراک اوباما که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد شده است، با کسب ۳۸ درصد آرا، توانسته است از دیگر رقبای هم حزبی خود پیشی گیرد.

«الیزابت وارن» سناتور ماساچوست با کسب ۱۲ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. بر همین اساس، «برنی ساندرز» توانسته است ۱۱ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و «پته بوتیجیج» هم در رتبه چهارم با کسب ۱۰ درصد آرای نظرسنجی ملی دانشگاه کوینیپیاک قرار دارد.

سناتور «کامالا هریس» از کالیفرنیا هم ۸ درصد آرای دموکرات‌ها و «بتو اورورک» نماینده پیشین تگزاس هم موفق شده است، نظر ۵ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی را به خود اختصاص دهد.

بقیه نامزدهای دموکرات نتوانسته اند بیش از ۲ درصد آرای این نظرسنجی را کسب کنند.نظرسنجی دوم توسط سی ان ان انجام گرفته و بر اساس نتایج بدست آمده از آن، جو بایدن از حمایت ۳۹ درصدی برخوردار است.

رتبه دوم در نظرسنجی سی ان ان مربوط به «برنی ساندرز» است که حمایت ۱۵ درصدی را دارد و پس از آن «الیرابتوارن» است که از حمایت ۸ درصدی برخوردار است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *