جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حفظ وضع موجود تولید و اشتغال جهاد است

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب: 684257
فارس نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بایستی سازمان‌های توسعه‌ای امروز در جهت رفع محرومیت باید مأموریت پیدا کنند.
حفظ وضع موجود تولید و اشتغال جهاد است
به گزارش جهان نيوز، رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی لرستان ضمن مفیدخواندن بازدیدها از صنایع تولیدی استان‌ها اظهار کرد: تحریم و مشکل در تبادلات مالی از جمله موضوعات همه واحدهای تولیدی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه واحدهای تولیدی به دلیل تحریم بیشتر شده، بنابراین ضمن کمک به یکدیگر باید تلاش کرد تا آسیب کمتری به واحدها برسد.

«حفظ تولید موجود» سیاست نخست وزارت صنعت است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بایستی نگاه‌ها را به کسب‌وکار تغییر داد، افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند «حفظ وضع موجود تولید کارخانه‌ها و اشتغال جهاد است»، بنابراین گام نخست تحقق شعار امسال نیز حفظ تولید موجود است و این مهم نیازمند بخش‌نامه و قانون و برگزاری جلسه نبوده و یک تکلیف شرعی است.

رحمانی تصریح کرد: امروز راه‌حل مشکلات کشور، حفظ تولید موجود است، مرحله دوم نیز فعال‌سازی ظرفیت‌ها است.
وی با بیان اینکه حفظ‌کنندگان واحدهای تولیدی امروز رزمندگان جبهه اقتصادی کشور هستند، افزود: امروز در این شرایط اقتصادی رهاکردن تولید افتخار نیست، بلکه حفظ تولید با همه مشکلات افتخار بوده و در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.

کسی نباید جلوی واردات مواد اولیه را بگیرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت برای مناطق آزاد و ویژه مصوبه دارد که مواد اولیه و تجهیزات تولید بدون ثبت سفارش انجام شود و بایستی بازرسی این موضوع را پیگیری کند که چرا بر خلاف مصوبه دولت افرادی این مهم را انجام نمی‌دهند.

رحمانی با تأکید بر اینکه کسی نباید جلوی واردات مواد اولیه را بگیرد و در برابر مصوبه قانون بایستد، گفت: این کار خلاف قانون بوده و متخلف باید مواخذه شود.

وی با بیان اینکه جنس کار در وزارت صنعت متفاوت از دیگر دستگاه‌ها است، گفت: رسالت وزارت صنعت پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و حمایت از واحدهای تولیدی است، چنانچه در واحدی بر خلاف رونق تولید عمل شود بدون قطع به آن تذکر خواهد داده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رسالت و سیاست اصلی این وزارت‌خانه را رونق تولید و حفظ تولید موجود عنوان و تصریح کرد: در استان‌های محروم تحقق این مهم اولویت بیشتری دارد.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف همچون معدن و فناوری‌ها اقدامات جدیدی در وزارت‌خانه علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای صورت گرفته، بیان داشت: در حوزه تولید و صنوف مشکلاتی امروزه وجود دارد که تقویت تولید ملی و تکمیل سامانه‌ها از جمله راهکارهای حل این مسائل است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی تولید، سرمایه در گردش است که برای حل آن مذاکراتی با وزارت اقتصاد و همچنین بانک مرکزی شروع شده که 40 درصد منابع بر اساس قانون بایستی به صنعت و معدن اختصاص یابد که به طور جدی پیگیر این موضوع هستم.

خسارت بیش از 35 هزار میلیارد تومانی سیل به کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم اندک لرستان در زمینه صادرات خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این وضعیت نامناسب با وجود ظرفیت‌های خوب استان شد.

رحمانی به حادثه سیل اخیر لرستان اشاره و تصریح کرد: حجم خسارات سیل در کشور بیش از 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده، ضمن اینکه سیل لرستان به حوزه صنعت این استان 700 میلیارد تومان آسیب وارد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت مصمم بر جبران خسارات سیل است، بیان داشت: تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای و منابع کشوری برای تحقق این موضوع به کار گرفته خواهد شد.

سازمان‌های توسعه‌ای در جهت رفع محرومیت مأموریت پیدا کنند
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حالی که لاستیک سنگین موردنیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود کارخانه لاستیک‌سازی لرستان غیرفعال مانده است، شخصا دستور فعالیت آن را از رئیس‌جمهور خواهم گرفت چرا که این صنعت امروز برای ما استراتژیک است.

رحمانی با بیان اینکه خود را درگیر مقررات خشک و خالی نکنیم، گفت: در برخی فضاها مونعی را ایجاد کرده‌ایم که نیازمند اصلاح قانون است، بایستی سازمان‌های توسعه‌ای امروز در جهت رفع محرومیت باید مأموریت پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *