جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خسارت ۴۰ هزار میلیاردی سیل در کشور

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب: 684237
فارس نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان خسارت سیل اخیر در کشور به بیش از 40 هزار میلیارد تومان رسیده‌ است.
خسارت ۴۰ هزار میلیاردی سیل در کشور
به گزارش جهان نيوز، محمد شکرچی‌زاده ظهر امروز در یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران اظهار داشت: مجموعه سرمایه ملی در حد و قواره مخاطراتی که سرزمین ما را تهدید می‌کند نیست و دراین راستا با احتساب میزان خسارت بیش از 40 هزار میلیارد تومانی به ازاء هر ایرانی  500 هزار تومان خسارت وارد شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی مناسب برای مقابله با وقوع سیل مهیب نداشتیم، گفت: سیل اخیر هرچند ضعف‌هایی را نشان داد اما تاثیر مثبتی بر اوکوسیستم آبی کشور وارد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بااشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر 30 میلیارد مترمکعب آب را وارد سرزمین تشنه ایران کرد، بیان کرد: این مهم یک سرمایه ارزشمند و گرانقدر را به وجود آورد که به دلیل عدم مدیریت شاهد آثار زیانبار آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سیل یک سوم سرزمین ایران به ویژه ساختمان‌های مهندسی را در معرض آزمایش قرارداد تا در عملکرد طراحی‌ها، اجرا و نگه‌داری ابنیه‌ها مورد بازنگری و ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرد.

 سرفصل‌ها دروس باید متناسب با نیاز‌های جامعه باشد
 شهردار شیراز در ادامه این نشست افزود: سرفصل‌های دروس دانشگاهی باید تغییر و پاسخگوی دستگاه‌ها و نیاز جامعه باشد.

حیدر اسکندر‌پور گفت: آموزش‌های دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی کاربردی و ابزارمحوری حرکت کند،  چرا که طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در بعضی از مراکز علمی منطبق بر فهم مشترک با دستگاه‌های اجرایی نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکل دستگاه‌های اجرایی باید با تحقیقات پژوهشی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی حل کرد، افزود: با کمک و استفاده از ظرفیت اقتصادی دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها گام‌های مثبت  برداشته شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی کامل دارد در حوزه مدیریت شهری  با مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی  تعامل و همکاری کند.

80 درصد مهندسان بیکار هستند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: بیش از 500 هزار مهندس در کشور وجود دارد که از این تعداد  نزدیک به 80 درصد بیکار هستند.

فرج الله رجبی بیان داشت:  تعداد مهندسان تا 5 سال دیگر به یک میلیون نفر می‌رسد و  با احتساب این تعداد به ازاء هر 190 نفر یک مهندس و هر 250 نفر یک مهندس عمران به مهندسان کشور افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها ضروری است و هنگام وقوع  حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل و زلزله باید با کار مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به مقابله با آفت و بلایای طبیعی گام برداشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: هنگام وقوع زلزله و سیل اخیر،  به دلیل عدم ماهیت، مدیریت و درک بحران  نزد  بعضی از مهندسان و کارشناسان  شاهد بروز چنین حوادث ناگواری در کشور هستیم.

ارسال 790 مقاله به کنگره مهندسی عمران
دبیر یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز گفت: 790 مقاله به دبیرخانه ارسال و پس از داوری 499 مقاله در سامانه کنگره ثبت شد که از این تعداد 199 مقاله در نشست‌های تخصصی و 307 مقاله دیگر به صورت پوستر ارائه می‌شود.

سید احمد انور بیان داشت: برای صرفه جویی در کاغذ تمامی مقاله‌های تائید شده در کنگره به صورت الکترونیکی و نیز از طریق اپلیکیشن برروی گوشی‌های هوشمند قابل رویت است.

وی اضافه کرد: این کنگره 10 و 11 اردیبهشت با حضور صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور  با ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و مهندسی ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *