پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۱۵

دستور رئیسی برای ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 684162
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در صدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضاییه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولین بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه این سامانه راه اندازی می‌شود و مسئولین در حوزه تعیین شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند.
دستور رئیسی برای ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره پابند الکترونیک گفت: طبق سیاستگذاری انجام شده مقرر گردید حدود ۱۰۰۰ پابند تولید شود و مطالعات یک برنامه کسب و کار برای ۳۰ هزار پابند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: نظر ریاست قوه قضاییه توسعه در حوزه پابند الکترونیک است و ما درصدد هستیم طرح مطالعاتی برای ۳۰ هزار پابند بررسی و بعد از اتمام این طرح ظرف ۶ ماه آینده و برطرف شدن موانع، این قابلیت وجود دارد که عملیات بعدی تولید این میزان پابند الکترونیک باشد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه طبق اظهارات رئیس قوه قضاییه در نشست با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات در اکثر موارد نقش جدی دارد و اینکه اطاله دادرسی وجود دارد یا خیر توسط این مرکز و به دلیل راه اندازی سامانه‌ها شناسایی می‌شود.

شهریاری افزود: یکی از شاخص‌های برنامه توسعه قضایی، دستیابی به زمان‌های مشخص در حوزه کیفری و حقوقی است که ما در حال مطالعه آن هستیم و با توجه به اینکه دستگاه قضایی با چالش‌هایی در حوزه اطاله دادرسی مواجه است، شاخص‌های متعددی باید دچار تحول شود.

وی با اشاره به حوزه نشر اطلاعات گفت: به دلیل اینکه نشر احکام قضایی مربوط به حریم خصوصی افراد است ملاحظات قانونی وجود دارد که نام اشخاص افشا نشود، اما با حذف  نام اشخاص سامانه نقد و بررسی آرای قضایی را به زودی راه اندازی خواهیم کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: در صدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضاییه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولین بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه این سامانه راه اندازی می‌شود و مسئولین در حوزه تعیین شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند.

وی درباره تاسیس برند کلاه سفید گفت: مجموعه‌ای از هکرهای کشور را تحت نام تجاری کلاه سفید مدیریت کردیم و در حقیقت اتصال هکرهای ایرانی به نهادهایی است که ممکن است خدمات کالاهای آنان هک شود.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: ما این امکان را فراهم کردیم در کلاه سفید که سازمان‌های خصوصی یا دولتی ورود خود را معرفی و جایزه‌ای می‌گذارند و ما با مدیریت هکرها و طبق برررسی‌های علمی بهترین هک مشخص می‌شود و به همه نهادها نیز توصیه کردیم از کلاه سفید استفاده کنند تا مشکلات سامانه یا سایت آن‌ها استخراج شود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد اینستاگرام و تهدیدهای آن گفت: معتقدم جان انسان‌ها مهمترین امر دنیوی است که بر حفظ آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: اگر قتلی اتفاق بیفتد باید نسبت به آن حساس باشیم و طبیعتا ابزارهای مختلفی در آن نقش ایفا می‌کند که ممکن است بخشی رسانه و استفاده نابجا از آن باشد و بخش دیگر دسترسی به ادوات قتل است که باید پیشگیری شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: همه باید به آن حساس باشند و طبیعتا بخشی از این مشکلات بر گردن فضای مجازی رها شده‌ای است که در حال حاضر در کشورمان مشاهده می‌کنیم و هیچ تدبیر شایسته‌ای در حوزه اجرای فضای مجازی که بتواند ما را از این امور در امان بدارد مشاهده نمی‌کنیم.

شهریاری ادامه داد: نیاز داریم در فضای مجازی سرمایه گذاری کنیم و اولین سرمایه گذاری نیز توجه مدیران ارشد اجرایی کشور در حوزه فضای مجازی است تا از این رها شدگی و بی انضباطی خارج شود که هر از چندی خود را در موارد مختلف مثل قتل یک روحانی نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر داشتن انضباط اجتماعی در فضای مجازی گفت: نباید فضای مجازی ابزاری برای قتل و غارت و دزدی و فساد و ... باشد و ما هیچ ابزاری برای شناسایی افراد ناباب در آن فضا نداشته باشیم باید بتوانیم به فضای مجازی انضباط بدهیم و آن را مدیریت کنیم.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
احسنت، قانون از کجا آورده ای باید با جدیت اجرا شود
Iran, Islamic Republic of
...
جابر
Iran, Islamic Republic of
و احسنت بنده به آقای ابوذر و جهان نیوز ، ما با وطن پرستای فیک فرق داریم باید بیشتر برای اجرایی شدن این قانون حمایت کنیم
مجید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بهترين كسي كه ميتواند با فساد بي رو دربايستي و ملاحظه كاري مبارزه كند آقاي رئيسي است. فردي قاطع و سالم. اميدوارم بي مماشات و سفارش و... در بدنه قوه قضائيه جريان ضد فساد و رانت شدت پيدا كند. اين كار بهترين خدمت به اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
Iran, Islamic Republic of
یک شعبه دادگاه به رسیدگی به دارایی مسولان (یا لااقل مسولان ارشد و میانی سه قوه) طی ۴۰ سال اخیر اختصاص یابد.
با بکارگیری مثلا صد یا پنجاه قاضی خدا ترس و برجسته و عادل.
United States
دزدان بيت المال بايد بعنوان مفسد في الارض در هر سطح و لباس و مقامي كه باشند در ملاء عام اعدام شوند تا حكومت علوي عدل واقعي را نشان دهد.
علی
Iran, Islamic Republic of
بهتر است به مسئولینی که دارایی های خود را اعلام نمی کنند " پابند " بزنند تا متواری نشوند.
Germany
چرا متن این قانون را منتشر نمی کنید؟ اینهم مانند ثروت مسئولان جزو «اسرار نظام» است؟
98
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله درزمان ریاست ایشان فساد افسارگسیخته کم رنگ شود
عمار
Iran, Islamic Republic of
-بهترین قانون همان قانون ازکجا آورده ای است که ضرورت اجرای آن هرروز بیشتر احساس میشود....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حتما جوا ب میدهد!
ممد
Canada
در حد شعار باقی خواهد ماند!!!!