جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۹۱
خسته نباشید به اصلاح‌طلبان شورا و شهرداری

کار زیاد نمی‌کنند ولی گرانی می‌آورند/ نفس کشیدن در تهران هم پولی می‌شود؟

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 684147
مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر تهران در این دوره به نوعی دچار سندرم هزینه زایی به هر نحوی برای شهروندان شده‌اند.
کار زیاد نمی‌کنند ولی گرانی می‌آورند/ نفس کشیدن در تهران هم پولی می‌شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: هر چند وقتی در شهر تهران شاهد لطایف الحیلی از سوی مدیریت شهری برای گران کردن و هزینه زا کردن خدمات شهری هستیم. از بدو ورود اصلاح طلبان به شورای شهر تهران زمزمه گرانی شهر تهران به گوش می رسید. اصلاح طلبان صراحتا اعلام کردند که اگر شهروندان تهرانی می خواهند از مواهب شهری استفاده کنند باید هزینه آنرا را هم بپردازند. 

از «غلامحسین کرباسچی» و « حسین مرعشی» از اعضای حزب کارگزاران گرفته تا «محمد علی نجفی» شهردار اسبق تهران همه و همه متفق القول معتقدند که شهر تهران باید گران شود. «پیروز حناچی» شهردار تهران نیز در این حوزه موافق است. وی زمانی که معاون نجفی بود اعلام کرد که باید بزرگراه‌ها را پولی کنیم اما وقتی رسانه‌ها نسبت به این موضوع انتقاد کردند بعد از یک هفته آنرا پس گرفت. دقیقا این حالت در بسیاری از مسائل شهری بوجود آمده است. اصلاح طلبان سعی کرده‌اند تا برخی از خدمات شهری از جمله بزرگراه‎‌ها‌، تونل‌ها، طرح ترافیک و ... را پولی کنند اما با اطلاع رسانی رسانه‌ها و انتقاد آنان و موضع گیری منفی افکارعمومی در این خصوص از اجرای این موارد صرف نظر کرده‌اند. 

اصلاح طلبان یک شیوه مدیریتی خاص در شهر تهران دارند. این شیوه متشکل شده است از کم کاری و هزینه تراشی برای جبران عملکرد ضعیف. درواقع اصلاح طلبان از زمانی که مدیریت شهری تهران را در شورای شهر پنجم در دست گرفته‌اند، کار خاصی انجام نداده‌اند و در خصوص مسائل عمرانی و اجرایی با ضعف عملکردی شدید مواجه هستند اما سعی می کنند برای اینکه این ضعف عملکردی مدیریتی خود را جبران کنند با هزینه زا کردن خدمات شهری مشکلات خود را حل کنند. از این رو شیوه مدیریتی اصلاح طلبان در شهر تهران کم کاری در عین مدیریت سلبی است. 

این موضوع مانند این است که برای اینکه مصرف چیزی را کاهش دهیم با بالابردن قیمت آن تعداد افرادی که توانایی مالی برای استفاده از چنین دستگاه و خدماتی را دارند کاهش  دهیم و از این رو با درآمد بیشتر استهلاک کمتری هم داریم. 

ماجرای گرانی قیمت بیلط های مترو و اتوبوس در شهر تهران آنهم در این موقع سال مسئله عجیب و غریبی نیست اما حالا دیده می شود که طرح‌ گران کردن قیمت بلیط مترو به طور ترکیبی اجرا می شود تا هزینه در کمیت و به طور مستقیم بالا نرود که افکارعموی از آن ناراضی شوند بلکه به طور غیر مستقیم و کیفی این موضوع اتفاق می افتد که بیشتر به نفع مدیریت شهری است. 

در همین رابطه، «فرنوش بخت»، مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه مسافران فقط دو ساعت می‌توانند از سیستم مترو استفاده کنند گفت: «شهروندان اگر قصد داشته باشند بیش از این زمان از مترو استفاده کنند، باید بلیت جدید خریداری کنند.»

مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر تهران در این دوره به نوعی دچار سندرم هزینه زایی به هر نحوی برای شهروندان شده‌اند. البته این موضوع به نگاه لیبرالی و سرمایه داری اصلاح طلبان نیز باز می گردد که سعی دارند از هر چیزی برای خود کسب درآمد کنند. این درشرایطی است که هزینه زایی برای شهروندان تهرانی و افراد شاغلی که روزانه از حومه شهر تهران برای کار و اشتغال به پایخت می آیند، با خدمات شهری بیشتری همراه نشده است. درواقع تنها در تهران شاهد تلاشی برای گران و پولی کردن خدمات شهری بوده ایم تا فعالیت بیشتر در حوزه خدمات شهری و عمرانی. 

پیروز حناچی چندین ماه است که شهردار تهران شده اما در این حوزه شاهد کلید زدن کار اجرایی و بهره بردایی از پروژه‌های عمرانی قابل توجه و یا بسیار مهم، بسیار کم هستیم. بیشتر از هر چیز شهردار پایتخت را در ترویج و تبلیغ طرح های کم هزینه و نمایشی مانند دوچرخه سواری دیده‌ایم که حتی مورد انتقاد اعضای شورای شهر تهران و اصلاح طلبان دیگری که تجربه کار اجرایی در تهران دارند، قرار گرفته است.

شورای شهر تهران هم خود را مشغول نامگذاری خیابان‌ها کرده که حتی توسط برخی افرادی که زنده هستند و نامشان بر خیابانی نهاده شده است مورد انتقاد قرار گرفته و آنرا ریاکاری خوانده‌اند. این در شرایطی است که در دوره قبلی شهروندان تهرانی شاهد جنب و جوش عمرانی در شهر تهران بودند و همواره یک پروژه عمرانی و اجرایی کلید خورده و انجام می شد و شهر شکل مدرن خود را می یافت و پیشرفت را به طور ملموس حس می کرد. این در شرایطی بود که مدیران شهری پیشین علاوه بر کار اجرایی و عمرانی سعی می کردند هزینه ها را نیز مدیریت کنند تا کمتر شهروندان دچار مشکلات شوند و با هزینه کمتر و خدمات بیشتر از مواهب پایتخت استفاده کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
والا ما تو تهران از اصولگراهاش هم خیری ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
حتما زمان مدیریت قبلی تو تهران نبودید یا مشکل بینایی دارید
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر من یعنی به نظر شما هر کسی نظرش مخالف شما باشه مشکل بینایی داره بنده 55 ساله تو تهرانم عملکرد شهردارای قبل از انقلابم دیدم مدیریت شهری چه در دست اصولگراش باشه چه اصلاح طلبش ناکارمد هست
جهان نیوز منتشر کن جواب منو شاید این برادرمون تو نظر دادن کمی تجدید نظر بفرمایند
ب
Iran, Islamic Republic of
بنده هم قبل از حضرتعالی تهران هستم.
دقیقا باید عینک خودت را عوض کنی. همه شهرداران قدیم و جدید برای تهران کارهای خوبی هم کرده اند.اینکه شما خیری ندیدی چیز عجیبی است.اما اینکه شورای شهر فعلی فشل است را هم خدا بخیر کند.
ایرانی انقلابی
Iran, Islamic Republic of
کارهای خوبی مثل فروش تراکم!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
کارهای خوبی مثل فروش تراکم و املاک نجومی!!!
بنیانگذار فروش تراکم ، بزرگ اختلاس گر اصلاح طلب جناب کرباسچی بوده اگر ایرادی هست به او بگیرید
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما هم عینکت رو عوض کن برو فروش تراکم رو ببین تو تهران تا معنی کارهای خوب رو متوجه بشی
بهتره عینکتو عوض کنی
Germany
از عینکت چیزی نمیشه دید برادر بهتره عینکتو عوض کنی
درود بر مدیر جهادی
Iran, Islamic Republic of
اگر عینکتو رو عوض کنی ساخت اتوبان امام علی(ع) و پل طبقاتی صدر و پل طبیعت و تونل توحید و تونل رسالت و برج میلاد و باغ پرندگان و احداث 300 کیلومتر خطوط مترو و خطوط BRT و فرهنگسراها و غیره را در زمان تصدی دکتر قالیباف در شهرداری تهران مشاهده میکنی .
عمار
Iran, Islamic Republic of
اخوی پل و تونل صدر یکی از افتضاحات دوران بوده اونو لیست نکن لااقل
پاسخ به عمار
Iran, Islamic Republic of
افتضاح برجام نافرجام و تخریب صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری کشور و تشدید تحریم ها بود.
خخ
Iran, Islamic Republic of
افتضاح تعطیلی پروژه های عمرانی تهران و تعطیلی خطوط 6 و 7 مترو و دوباره افتتاح کردن آن بعد از چند ماه و تعویض 3 تا شهردار در طول 2 سال گذشته بود.
Iran, Islamic Republic of
این جماعت اصلاح طلب حقشونه پوا مفت بدن به شهرداری و کار و خدماتی دریافت نکنن،فقط ما باید پاسوزشون بشیم
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
دکتر قالیباف هشتمین شهردار برتر جهان شد اصلاح طلبان عمرا"چنین گزینه برای ریاست شهرداری تهران ندارند.
Iran, Islamic Republic of
...
حتما میخوای بگی زمان نیک پی شهر تهران خوب اداره می شده!!
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا از مرفهین بالانشین هستید
یعنی قبلنا تهران گل و بلبل بود؟
Germany
یعنی قبلنا تهران گل و بلبل بود؟ بس کنید برادر
مخالف اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
عوارض نوسازی و پسماند در 2 سال گذشته با مدیریت شورای جدید شهر بیش از دو برابر شده و حالا گرانی بلیط مترو و اتوبوس و پولی شدن تونل ها و غیره هم در دستور کار است .
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس وقتی در سال 92 بعد از 10 سال به ایران سفر کرد گفت من از اینهمه پیشرفت کشور شما در شرایط تحریم متحیر شدم و البته اینهمه پیشرفت و سازندگی در سال های 82 تا 92 توسط دکتر احمدی نژاد و دکتر قالیباف صورت گرفت .
Iran, Islamic Republic of
این سایت جهان نیوز چون وابسته به سروری و شرکا هست هی دوست داره بگه دوران اصولگرایان خیلی گل و بلبل بوده .........زمان همه جیز رو روشن میکنه .............عجله نکن
حمید
Iran, Islamic Republic of
یعنی ساخت ایستگاه های متعدد مترو، بزرگراه، بوستان، بی آر تی، زیرگذر، سینما، مراکز فرهنگی و همه و همه رو ندیدی واقعاً؟؟؟؟؟؟ واقعاً ندیدی؟؟؟
چرا دروغ میگی تو که بچه اندیمشک هستی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
قالیباف فکر و تلاشش ساخت اتوبان و تونل و مترو و فرهنگسرا و پل طبیعت و برج میلاد و هزاران پروژه دیگر بود و اصلاح طلبا تلاش و همتشون، تغییر نام خیابونا بنام حامیان اصلاح طلبا برای کسب رای در انتخابات بعدی، برگزاری کنسرت در برج میلاد، گران گردن بلیط مترو و دور همی هفتگی است.و....
Iran, Islamic Republic of
.....
بابک
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا _ پاسخ علی
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی ! وجدانا " ! دوره های قبل مدیریت شهری هم ؛ این همه ظلم رو تحمل کرده بودی ؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
حق مردم تهران همین مدیریت تکرار کن هست مردمی که برای رفتن به کنسرت و یک شب در تهران رقصیدن به این آقایان و خانمها رای دادند حالا باید سختیش را هم بکشند...
Iran, Islamic Republic of
اون زمان که قالیباف شهردار من زنگ میزدم به 137 تا فرداش کاری که میخواستم انجام میشد و بعدش هم زنگ میزدن راضی بودین یا خیر،الان دو هرار بار زنگ میزنم اصلا انگار نه انگار هیچ کسی هم نظارت نداره
فقط پول زورمیگیرن ازمون
عمار
Iran, Islamic Republic of
-اینها برای گرانی آمده اند.
-بعضی اقلام را به ارز وبرخی را به تحریم گره میزنند درصورتی که قبل از انتخابات 92عنوان میکردند همین آقایان عنوان میکردند80%مشکلات کشور مدیریتی است وربطی به تحریم ندارد.اکنون که خود سکاندار شده اند آمار وارونه شده!
-عوارض خودرو نسبت به سال قبل100%گران شده یکی بگوید که ارز ویا تحریم چه نقشی در این موضوع داشته؟سرما هم که نزده ؟این افزایش آیا قانونی بوده ؟آقایان مسئول پاسخ بدهند.اگر ملت را قابل میدانندودانستن را حق آنها میدانند!
-درصورتی که خودرو شما یکسال کهنه تر شده وطبق قانون متداول میبایست عوارض کمتری نسبت به سال قبل پرداخت شود!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مسئول كنترل و رسيدگي به ظلم و جور شهرداريها و شوراي شهر به مردم بيچاره و بدبخت تهران و بلكه ساير شهرستانها چه كسي و نهادي است ؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان از صدر عالم تا قیام قیامت فقط یک کلام " خسارت محض ".
میزان رای ملت است
Germany
اره برادر مشکل شما هم دقیقا همینجاست
Iran, Islamic Republic of
سال 88 هم میزان رای ملت بود یا نه؟!
میزان رای ملت است
Germany
میزان رای ملت است چه گذشته یا حال
Iran, Islamic Republic of
پس چرا همینا سال 88 کشور رو به هم ریختند وفتنه به پا کردند تا رای ملت رو بشکنند؟!
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشکالات سایت جهان و مدیرانش این است که بطور مطلق هرگونه تصمیم و اقدام در این دوره را حرکت سیاسی قلمداد می کنید این در حالیست که واقعیت اقتصاد شهری و جزییات کارشناسی شده خدمات ارائه شده توسط شهرداری(خواه در دوره اصولگرایان و خواه در دوره اصلاح طلبان) حاکی از این است که بسیاری از این خدمات با قیمت کمتر از قیمت تمام شده ارائه می شود و زمانی که دولت نیز سهم خود را پرداخت نمی کند شهرداری دچار ورشکستگی پنهان و روزگاری نه چندان دور بصورت علنی می گردد.شما هم مشغول دعواهای سیاسی تان باشید.!!!
Iran, Islamic Republic of
یادمه اینها وقتی رای جمع میکردند شعارشون ایجاد درامد پایدار در تهران بود ! حالا فقط پایداری در حرف ازشون دیده شده وبس!
سوال
Iran, Islamic Republic of
چرا شهرداری تهران طلب 2000 میلیارد تومانی خود از دولت را مطالبه نمی کند ؟!
Iran, Islamic Republic of
خب بگو چرا دولت سهم خودشو پرداخت نمیکنه؟ جور دولت در این مورد را هم مردم باید بکشند؟ زورشون فقط به مردم میرسه و با دولت کنار میان یا ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تاوان اختلاس هاي وابستگان به دولت و شهرداري ونهاد هاي ديگر را همه و همه را بايد مردم ب
Iran, Islamic Republic of
دادش ما تادلتون بخواد حرف ميزنيم خودش كلي كار است
خخ
Iran, Islamic Republic of
تعویض نام خیابان ها و گران کردن عوارض نوسازی و پسماند شهری خودش کلی کار است !!!
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
به کسی هیچی نگو مردم تهران را فراری می کنند
Iran, Islamic Republic of
شما به جای اینکه این همه از این حزب و جماعت انتقاد کنی بیا و از اینکه چرا مردم در انتخابات تحت تاثیر قرار میگیرن و هیجانی رای میدن حرف بزن. اگه واقعا میخوای مشکلات حل بشه.
ملت ما آگاه و بصیرن
Germany
...
کامران
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر آگاهانه و از روی بصیرت انتخاب می کردند امروز با مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم نمی کردند .
Iran, Islamic Republic of
از ماست كه برماست وقتي چشم‌هايمان را مي‌بنديم و از صدر تا ذيل يك ليست را رأي مي‌دهيم آخر و عاقبتمون مي‌شه اين. اي كاش مردم عبرت بگيرند.
Turkey
همه چیز گرون شده کلا اینا اومدن دودمان ما رو به باد بدن یه خونه هم نمی تونم کرایه کنم نمی دونم چه کنم. آخرش باید بریم گور خواب بشیم
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
در این کشور فقط آقای زاکانی کار می کند؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان بازم از بی خبری گیر دادی به این حناچی ؟ این پول گرفتن ها گرون شدن بلیط ها هر سال داره اجرا میشه ، نه فقط امسال .
Iran, Islamic Republic of
نرخ بلیط مترو و اتوبوس چندین سال ثابت بود.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم چند وقت ديگه اگر بيشتر از دو ساعت خيابان بموني بايد پول بديد كنار پنجره بيش از پنج دقيقه بموني مشمول جريمه حداكثر گردش در پار ك نيم ساعت پياده رويي روي اسفالت يك نرخ و روي زمين خاكي نرخ ديگه روزانه بيش از هزار بار نفس كشيدن ممنوع
Iran, Islamic Republic of
بنزین لیتری 2500 تومان علی برکت الله
مصرف بی رویه بنزین باید تموم بشه
Germany
یعنی قراره تا ابد بنزین مجانی باشه؟
به عقب بر نمی گردیم !!! خخ
Iran, Islamic Republic of
چرا کارت سوخت رو جمع کردند و حالا بعد از 4 سال به همان رویه سابق رو آوردند ؟!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
نخیر. بنزین مجانی نباشه
من قبول دارم خیلی از قیمتها نسبت به کشورهای غربی و همسایه ها پایین تر است. به همان نسبت درآمدها نیز در ایران پایین است.
اگر می خواهید قیمتها را واقعی کنید، حقوقها را هم دلاری محاسبه کنید.
من مهندس اگر 7هزار دلار حقوق بگیرم، به ریال می شود حدود 100 میلیون تومان در ماه. اگر در ماه 100لیتر بنزین مصرف کنم. اگر لیتری 5000 تومان هم باشد50هزارتومان می شود. یعنی 5 صدم درصد از حقوق بنده
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
..
United Kingdom
لعنت خدا بر افتراق کنندگان!
علی
Iran, Islamic Republic of
...
اصغر
Mozambique
.....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ؛ فقط دو چیز برایشان مهم است : پول و قدرت !! رسیدن به این دو هم ، از هرطریق ....
Iran, Islamic Republic of
خوب اکثریت تهرانیها حقشونه ...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
توی همین سایت فعال اصلاحاتچی و معاون امور زنان در دولت خاتمی به صراحت اعلام می کنه که اصلاحاتچیان به جای خدمت به دنبال مسئولیت پرستی و پر کردن جیب خود هستند. وقتی خودشون به کم کاری، خیانت و ناکارآمدی اعتراف دارند نباید از رفتار الانشون هم تعجب کرد.
United States
برخی شب ها که از بزرگراه آزادگان یا بزرگراه شهید یاسینی در شرق تهران عبور می کنم اوج خدمات عمرانی انجام شده توسط شهردار دوره قبل را با تمام وجود حس می کنم!!!....
United States
باعث تاسف است که اینگونه نظرات را سانسور می کنید بنده به عنوان یک فعال رسانه ای این مدل سانسورتان را برای همکاران شرح خواهم داد
خندق های بزرگراه آزادگان با تقطیع و سانسور پر نمی شود
حسن
Iran, Islamic Republic of
موقعیکه قشر متوسط وضعیف جامعه از شرکت درانتخابات خودداری کرده ویا دنباله رو قشر لاکچری می شوند در نتیجه اقشار لاکچری با رای لاکچری ها در مناطق مرفه شهر انتخاب شده واگر هم بجز کار سیاسی نمایشی بخواهند کاری انجام دهند آن کاررا در راستای جاده صاف کن ثروتمندان وبی حجابان وسگ گردانان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
( تز ) گران شدن تهران را اکبر رفسنجانی داده بود و الان پسرش بعنوان رییس شورای فله ای تهران دارد عملی می کند .!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نفس کشیدن پیش کش !!! به سر مبارک تمام اعضای شورای شهر تهران قسم : ...... را هم پولی کرده اند .!!!!!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آیا این هایی ، که به اشکال مختلف ؛ برای ساکنین تهران ، هزینه تراشی می کنند ، خودشان هم این هزینه ها را می پردازند ؟! ...
Iran, Islamic Republic of
الان شهرداری تهران تحت عنوان : محدوده زوج و فرد مانند دزدهای سرگردنه دارد از مردم تهران باج و حق گردن کلفتی می گیرد و دولت هم دارد فقط به این باج گیری و پول زور گرفتن از مردم بدبخت انهم در این شرایط بسیار بد اقتصادی نگاه می کند .
Iran, Islamic Republic of
اعضای شورای فله ای تهران بدانند این پولی که شهرداری بابت زوج و فرد می گیرد .....از مردم تهران است .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
///....
Iran, Islamic Republic of
معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری (پور سیداقایی) را که از مردم تهران پول زور بابت : زوج و فرد می گیرد را چرا برکنار نمی کنی ؟؟؟؟؟؟؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
/....
Iran, Islamic Republic of
نتیجه فله ای رفتن توی شورا همینه .!1
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی بصورت فله ای می روند توی شورای شهر عاقبت میشه همین...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...