کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمد هاشمی:

آیت الله هاشمی در خطبه‌ها از خاتمی حمایت کرد ولی در رای‌اش نوشت ناطق نوری!/ ما کتاب‌هایی که اصلاح‌طلبان علیه هاشمی نوشتند را هیچگاه از یاد نمی‌بریم

10 ارديبهشت 1398 ساعت 8:59

ما هيچ‌گاه كتاب‌هايي را كه آنها نوشتند، از ياد نمي‌بريم. اصلاح‌طلبان اشتباه بسيار بزرگي كردند و هنگامي كه به مجلس ششم رسيدند، در تخريب آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از هيچ ‌كوششي كم نگذاشتند.


گروه سیاسی جهان نیوز: جلد تازه كتاب خاطرات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اخيرا رونمايي شد. اين كتاب مربوط به روزنوشت‌هاي اين شخصيت سياسي در سال 1375 است كه بخش عمده‌اي از يادداشت‌هاي روزانه آن به دو رويداد سياسي انتخابات مجلس پنجم و رياست‌جمهوري هفتم اختصاص دارد. مرحوم هاشمي در اين جلد از خاطرات خود با ذكر جزئيات از مراودات شخصيت‌هاي سياسي براي تعيين نامزد نهايي انتخابات رياست‌جمهوري سال 76 سخن مي‌گويد. با خواندن اين جلد از خاطرات ايشان مي‌توان به وضوح دريافت كه جناح‌هاي سياسي وقت بر كدام‌يك از نامزدها نظر داشتند. محمد هاشمي‌رفسنجاني، برادر آيت‌الله هاشمي ضمن تأييد تمام خاطرات برادرش مي‌گويد كه حزب كارگزاران در پيروزي محمد خاتمي نقش بسيار مهمي را ايفا كرد اما اصلاح‌طلبان پس از پيروزي حمايت اين حزب را از ياد بردند و به آقاي هاشمي به شدت تاختند.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات محمد هاشمی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب شرق درباره کتاب جدید خاطرات هاشمی رفسنجانی به شرح ذیل است:

*كارگزاران در ابتدا بر آقاي حسن حبيبي اصرار داشت و او كانديداي نخست ما بود؛ اما ايشان در نهايت قبول نكردند. به ياد دارم او در سفر استاني خود به اراك در مقام معاون‌اول رئيس‌جمهور گفت كه نامزد انتخابات نخواهم شد و هنگامي كه چنين موضعي در رسانه‌ها اعلام شد، ما نيز ديگر اصرار نكرديم. بعد هم افراد ديگري را در نظر داشتيم كه در نهايت با معرفي آقاي خاتمي از سوي روحانيون مبارز او را شايسته ديديم. آقاي خاتمي در نشستي با اعضاي كارگزاران از برنامه‌هاي خود سخن گفت و ما نيز رويكرد كلي او را جويا شديم كه در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه از ايشان حمايت كنيم.اگر منصفانه به موضوع بنگريم، در‌مي‌يابيم كه كارگزاران همه‌جانبه از آقاي خاتمي حمايت كرد تا حدي كه آقاي هاشمي در آخرين خطبه نماز جمعه پيش از انتخابات گفتند اجازه نخواهيم داد رأي مردم خوانده نشود و هماني را اعلام مي‌كنيم كه از صندوق‌ها درآيد. اين سخنان در آن مقطع حساس به منزله حمايت آقاي هاشمي از آقاي خاتمي برداشت شد و توانست رأي مردم را به سمت آقاي خاتمي بكشاند.

*آقاي هاشمي به آقاي ناطق رأي دادند؛ اما پيش از انتخابات همه تصور مي‌كردند كه ايشان حامي آقاي خاتمي است و شاهد مثالش را آن نماز جمعه مهم مي‌دانستند.

*بعد از روي‌كار‌آمدن آقاي خاتمي اصلاح‌طلبان در حمله به آقاي هاشمي كم نگذاشتند كه البته بعدها فهميدند كه مسير نادرستي رفته‌اند و اكنون همان‌هايي كه روزگاري به او مي‌تاختند، از خدماتش مي‌گويند. در آن مقطع آنها فكر مي‌كردند كه آقاي هاشمي در همه عرصه‌ها اعم از مجلس و رياست‌جمهوري مهم‌ترين آلترناتيو است و همه‌چيز را مي‌تواند تعيين كند؛ به‌همين‌دليل او را يك خطر بالقوه مي‌دانستند و سعي كردند با تخريب‌هاي متعدد و بي‌وقفه او را نزد مردم خراب كنند. ما هيچ‌گاه كتاب‌هايي را كه آنها نوشتند، از ياد نمي‌بريم. اصلاح‌طلبان اشتباه بسيار بزرگي كردند و هنگامي كه به مجلس ششم رسيدند، در تخريب آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از هيچ ‌كوششي كم نگذاشتند. به‌هر‌روي تاريخ ثابت كرد كه آن عالي‌جناب سرخ‌پوش چه خدماتي براي مردم و كشور ايران كرده است.


کد مطلب: 684096

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/684096/آیت-الله-هاشمی-خطبه-ها-خاتمی-حمایت-ولی-رای-اش-نوشت-ناطق-نوری-کتاب-هایی-اصلاح-طلبان-علیه-نوشتند-هیچگاه-یاد-نمی-بریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com