کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شلیک ۱۱ موشک به مواضع متجاوزان سعودی

8 ارديبهشت 1398 ساعت 17:54

ارتش یمن در 24 ساعت اخیر 11 موشک به مواضع ائتلاف متجاوز، شلیک و چندین مقر متعلق به متجاوزان در نجران، جازان، الشعف و دیگر مناطق را پاکسازی کرد.


به گزارش جهان نیوز،  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در 24 ساعت گذشته خسارت‌های زیادی به ائتلاف سعودی وارد کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، ارتش یمن 11 موشک از نوع «زلزال 1» به مواضع ائتلاف متجاوز در ورودی منطقه «علب» در عسیر و غرب «مجازه» شلیک کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه جلوی نفوذ نیروهای ائتلاف متجاوز در «الحماد و اجاشر» و «السدیس» را گرفتند و طی این عملیات، بسیاری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

از دیگر موفقیت‌های ارتش یمن، پاکسازی تعدادی از مواضع ائتلاف در رشاحه نجران طی یک عملیات هجومی بود که در آن نیز تعدادی از نیروهای متجاوز کشته یا زخمی شدند.
همچنین ارتش جلوی نفوذ مزدوران سعودی در «جبل قیس» جیزان را گرفت، درگیری مذکور شش ساعت طول کشید و چندین کشته و زخمی در طرف مقابل بر جای گذاشت.

طی یک عملیات هجومی دیگر، تعداد بسیاری از مواضع ائتلاف سعودی در جبهه «الازارق» پاکسازی شد و تعداد زیادی از آنها کشته و مجروح شدند. همچنین بسیاری از مواضع در «ماویه» تعز بازپس‌گیری شد.

 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی دیگر علیه مواضع ائتلاف در جبهه «العقبه» در شهرستان «خب و الشعف» استان «الجوف» داشت که خسارات‌های جانی زیادی به ائتلاف وارد کرد.

 همچنین طی یک عملیات به مواضع ائتلاف در جبهه «قانیه» استان «بیضاء» بسیاری از نیروهای متجاوز کشته شدند و به خودروهای نظامی آنها آسیب وارد شد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول این چند سال در مقابل آن ایستادگی کرده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 683871

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/683871/شلیک-۱۱-موشک-مواضع-متجاوزان-سعودی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com