سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

موشک قاتل ناوهای آمریکا آزمایش شد

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 683866
چین از آزمایش یک موشک جدید که قادر به نابود ساختن ناوهای آمریکا و رخنه به سامانه‌های دفاع موشکی این کشور است، خبر داد.
موشک قاتل ناوهای آمریکا آزمایش شد
به گزارش جهان نيوز،  چین از آزمایش یک موشک فراصوت ضد کشتی خبر داده است.

به نوشته شماره یکشنبه «دیفنس بلاگ» این موشک جدید و مرموز چینی‌ها که «وای جی ایکس ایکس»  نام دارد، قادر به نابود ساختن سامانه‌های دفاع موشکی کشتی‌های جنگی آمریکاست. این موشک فراصوت بوده و سرعتی برابر با 1000 کیلومتر دارد و قادر است حتی به سامانه‌های دفاع هوایی ارتش آمریکا که بر پایه موشک‌های «ریم-۱۶۱ استاندارد ۳» و «ریم -174 استاندارد»  است، رخنه کند.

به گزارش منابع مطلع، نسخه اولیه این موشک توسعه یافته در جدیدترین ناوشکن‌های موشک انداز چین که «0055» نام دارد، مورد آزمایش قرار گرفته است.

این ناوشکن موشک انداز با استقرار موشک جدید ضد کشتی فراصوت می‌تواند به طور قابل توجهی برد عملیاتی و قدرت آتش نیروی دریایی چین را در مرکز اقیانوس آرام افزایش دهد.
 
ناوشکن جدید چین
 
 دیفنس بلاگ در مورد این ناوشکن جدید چینی‌ها نیز با ذکر پاره‌ای از مشخصات آن نوشته که طول این کشتی 180 متر، عرض آن 20 متر و مجهز به موشک‌های هدایت شونده «لیویانگ -3» است. این ناوشکن از رادارهای «باند اس» و «ایکس» استفاده می‌کند و به همین دلیل قادر است  اجسام رادار گریز را نیز رهگیری کند. دیگر سلاح‌های موجود در این کشتی موشک‌های کروز «سی جی 10» ،  و موشک‌های ضدکشتی «وای جی -18» هستند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *