پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۳

وزیر مسکن: مردم پس‌انداز کنند

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 683848
تنها نباید به صرف احداث خانه اکتفا کنیم، بلکه باید تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برای خانه‌دار شدن مردم را انجام دهیم. اسلامی افزود: باید به مردم محیط زندگی تحویل دهیم، نه اینکه فقط به یک سرپناه اکتفا کنیم.
وزیر مسکن: مردم پس‌انداز کنند
به گزارش جهان نيوز، محمد اسلامی، دیروز در حاشیه افتتاح ۵۱۲۷ واحد مسکن پردیس و برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که پرسید، آیا با توجه افزایش قیمت مسکن همچنان توصیه می‌کنید که مردم با پس‌انداز صاحب مسکن شوند، گفت: صندوق پس‌انداز مسکن در گذشته به هر حال پوشش خوبی برای خرید مسکن داشته، اما باز هم مردم پس‌انداز کنند، چرا که بهترین راه برای خانه‌دار شدن است.

اسلامی افزود: با بلیت بخت‌آزمایی که نمی‌توان صاحب مسکن شد، به هر حال پس‌انداز بهترین روش است. وی با تأکید براینکه اعطای زمین به سازندگان و انتقال آن به خریدار بهترین راه برای متعادل کردن تولید و عرضه مسکن است، گفت: افزایش تسهیلات ساخت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و انتقال آن به خریدار می‌تواند به تولید و عرضه مسکن بسیار کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه دولت اهتمام ویژه برای اتمام مسکن مهر دارد، گفت: نکته بااهمیت در بازار مسکن این است که تحولاتی که همواره در بازار رخ می‌دهد، تنها متأثر از بخش مسکن نیست و شرایط اقتصادی در این تحولات نقش دارد. اسلامی گفت: برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن قطعاً می‌تواند به جریان تولید مسکن بسیار کمک کند و نقش بسیار مهمی در بازار و کاهش قیمت تمام شده مسکن خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به هر حال نکته مهمی که وجود دارد است این است که ما بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را با در اختیار گذاشتن زمین به انبوه‌سازان کاهش دهیم. اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد راسخی به خانه‌دار کردن مردم داریم، گفت: تنها نباید به صرف احداث خانه اکتفا کنیم، بلکه باید تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برای خانه‌دار شدن مردم را انجام دهیم. اسلامی افزود: باید به مردم محیط زندگی تحویل دهیم، نه اینکه فقط به یک سرپناه اکتفا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب حالتان خوبه باچه پولی پس انداز کنند با این وضع با این درآمد می شود خودت...‌‌..
خداوند صاحب اصلی مان را برساند؟؟؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
از کجا بیارن !
می شه از وزیر اینو بپرسین ؟
Iran, Islamic Republic of
چیو مردم پس انداز کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر پولی برای آخر ماه نمیماند که پس انداز شود
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم را مسخره نکنید . خانه در تهران حداقل متری 10 تومن . با حقوق 2 تومن چیو پس انداز کنیم . این جور حرف ها یا جوک است یا برای تضعیف اندک روحیه باقی مانده مردم .
Romania
دکتر با این دلال بازی و سوداگری کار پس انداز نیست بلکه برای کنترل قیمت مسکن لازم است ارزش منطقه ای هر متر مربع توسط کارشناسان وزارت راه و شهرسازی هر شهر بالاخص کالانشهرها استخراج و هرگونه معامله و انتقال سند مالکیت در چارچوب ارزش منطقه ای و پس از تایید کارشناسلن سازمان مهندسی یا کارشناسان دادگستری صورت پذیرد و خرید و فروش بالاتر از قیمت منطقه ای تعیین شده غیر قانونی اعلام و قابل انتقال مالکیت نباشد. به تبع آن نرخ اجاره هم تعدیل می شود. برای سازنده ها هم حاشیه سودی بر اساس قیمت منطقه در نظر بگیرد تا انگیزه ساخت و ساز داشته باشند. بر قانونی نمودن این پیشنهاد می توان مصوبه شورای عالی هماهتگی اقتصادی سران سه قوه را اخذ نمود.
Iran, Islamic Republic of
اینجاست که میگن طرف نفسش ازجای گرم بلند میشه یا بعبارتی سیر از گرسنه و سواره ازپیاده خبرنداره
پس اندازکنند جناب وزیر؟!
مردم لنگ خرج روزانه شون هستند با چه پولی پس اندازکنند؟
ممد
United States
قلک های بچه گیهاتونو نگه داشتید؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اره پس انداز کنن به امید وام مسکن بعد خونه بشه متری ۱۰ م بعدبرن با وام ۱۲۰ م ۱۲ متر خونه بخرند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ولی امثال شما بلیت های سنگین بخت آزمایی دارند
حامد
Iran, Islamic Republic of
مطمئنید ایشان وزیر کشور ما هستند ؟ وزیر هلندی جایی نیست ؟!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
....