جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۴۳

ماجرای حمله به طلبه‌همدانی از کجا شروع شد؟

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 683798
یک نفر از اراذل، ظهر دیروز یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام خبر این جنایت را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه داشته ایم.
ماجرای حمله به طلبه‌همدانی از کجا شروع شد؟
به گزارش جهان نيوز، محسن مهدیان تحلیلگر مسال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

یکم. یک نفر از اراذل، ظهر دیروز یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام خبر این جنایت را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه داشته ایم. باور کنیم این ماجرا یک حادثه فرعی است؟ ساده انگاری نیست؟

دوم. روز گذشته فیلمی از تعدادی روحانی در حال تمرین شعرهای کودکانه منتشر شد که بلافاصله مورد تمسخر رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. چرا؟ این طلبه ها برای ارتباط تربیتی با کودکان شعر تمرین می کردند، چه نکته ای باعث شده بود ضدانقلاب عصبانی شود؟

سوم. از همان روز اول در ماجرای سیل خوزستان، برخی در داخل و خارج از عمامه به سر گذاشتن طلبه ها حین امداد به سیل زده ها شکایت کردند. چرا؟ علت این دندون قروچه ها چیست؟

ماجرا در نشانه گذاری است. ما در جنگ نشانه ها بسر می بریم. جنگ های نمادی که نیابتی عمل می کنند و دارای یک پشتوانه عمیق مبارزاتی اند.

این روزها با "فراتر از آخوند" مواجهیم.

عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد.
آخوند درین کشور نماد اسلام سیاسی است؛ بخواهد یا نخواهد.

عبا نشانه ی یک "دین سیاسی" است. همانطور که چادر نیز این روزها فراتر از حجاب است و نشانه "دینداری سیاسی".

عبا و عمامه نشانه ای بر نصرت انقلاب اسلامی است.

مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی اند. به همین جهت با اجتماعی شدن طلبه و نزدیک شدنش به متن مردم، دچار حقد و کینه و عصبیت می شوند. ماجرای دندون قروچه های ناشی از منبربدوشی طلبه ها در سیل روشنتر نشد؟

او که به آخوند شلیک کرد، پرده آخرِ همین حقود و دشمنی را تصویر کرد. هرچند این جریان جاهلی نمی داند، این خون هم نماد قدرتست و تماشاگه اسلام سیاسی.

پ.ن: البته در میان جریان آخوندی نیز برخی وحشت زده از خون و آبرو، یا با ترویج اباحه گری در حال فاصله گرفتن از اسلام فقاهتی و "آئین دینداری سیاسی" اند و یا با ترویج فساد سیستمی و ساختاری، مشغول جدا کردن سفره شان از "۴۰ سال اسلام سیاسی". اینان نیز در پس قافله خواهند ماند و چه بسا خسر الدنیا و الاخره. آخوندی که منبرش در خدمت حق نباشد در خدمت ظلم است. هرکه گریزد ز خراجات شاه، جور کش غول بیابان شود.
برچسب ها: طلبه همدانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اينها ادرس اشتباهي گرفتند اين روحانيون نه كاخ نشين هستند نه مال كسي را خوردند مقصر اصلي كساني ديگر هستند كه اينها قرباني ميشن
Iran, Islamic Republic of
.....‌
سعید110
Iran, Islamic Republic of
عمل صالحی که خداوند مشتری آن است چند ویژگی دارد:
1- اولاً هر کالا و خدماتی را شامل می شود.
2 در حد مقدورات و اراده و تلاش انسان، تمام اصول علمی در آن رعایت شده است. البته برخی از تلاش ها برای عدم وابستگی به کفر، خود از اهم واجبات است (احکام حکومتی و سیستمی) که در بند بعدی قرار خواهد گرفت.
3- حلال و حرام خدا در آن کاملاً و متناسب با وسع عمل کننده مراعات شده است.
4- اخلاص در عمل و نیت مخلصانه برای خداوند متعال همواره در عمل برقرار است که اگر چنین نبود، عمل فرو خواهد ریخت.
لذا با توجه به موارد فوق جدایی علم از سیاست و حکومت و همینطور علم اسلامی و غیر اسلامی بی معنی خواهد بود.
خداوند متعال تنها و فقط تنها مشتری عمل صالح است و ما به ازای آن برکت می دهد. برکت یعنی با خوشی از کلو فرو بردن و اصل خوشی در آخرت خواهد بود که در مقایسه با این دنیا هیچ است.
مثال: عمل حضرت داوود در ترک پادشاهی و انجام عمل صالح ساخت سلاح (ذوب فلز و متالورژی) که تمام اصول علمی و حلال و حرام در آن رعایت شد بطوریکه حضرت لقمان حکیم را پس از ساعت ها مشاهده و نظاره کردن سخت به تعجب واداشت.
Iran, Islamic Republic of
بنده تحصیلات حوزوی دارم و از نزدیک همه مسائل رو میشناسم، لکن یک طلبه چه ربطی به اوباش دارد؟ اینجا یک مسئله مغفول مانده که باید بررسی شود.
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی؟ منظورتان چيست؟
Iran, Islamic Republic of
روحانیت و حوزه علمیه ابتدا باید روحانی نماها و نفوذی هایی که با لباس طلبگی رفتارهای خارج از عرف دارند را شناسایی و حذف نمایند.
Iran, Islamic Republic of
اجازه دهيد با هم جملاتي از متن بالا را دوباره بخوانيم:
"آخوند در این کشور نماد اسلام سیاسی است"
عبا نشانه ی یک "دین سیاسی" است.
"مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی اند."
"این خون هم نماد قدرتست و تماشاگه اسلام سیاسی"
آقاي مهديان، دقيقاً نكته در همين جاست كه اول قرار بود ما به "سياست ديني" و "سياست اسلامي" برسيم، ولي اوضاع برعكس شد و افتاديم در ورطه "دين سياسي" و "اسلام سياسي"
Iran, Islamic Republic of
این برعکس شدن به خاطر اینه که ما مردم نرفتیم یاد بگیریم و چشم گوشمون‌رو باز کنیم یا بهتر بگم بصیرت پیدا کنیم...
Iran, Islamic Republic of
احسنت پس طلبه و غير ان فرق نميكند
هاشمی : به ۱۳:۲۴ لطفاً با کلمات بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
سیاست دینی چیست ؟
سیاستی که از دین اخذ شده
دین سیاسی چیست ؟
دینی که در سیاست دخالت می کند و مثل مسیحیت تحریف شده ‌کنونی نیست
پس لطفا با کلمات بازی نکنید
هم دین سیاسی درست است هم سیاست دینی
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
بازی با کلمات جای استدلال را نمیگیرد!
سیاست دین مدارانه با دین سیاست مدار تنها در صورتی متفاوت است که از آن حکومت اموی حاصل شود و الا در حکومت علوی سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است....
Iran, Islamic Republic of
شما قرار بوده به چی برسید با خودتان. اسلام و سیاست جداشدنی نیست. دین ما تا سیاسی نباشد و صرفا گوشه نشینی باشد، نمی شود به سیاست دینی رسید. بگذریم که عده ای محدود از لباس دین سوء استفاده می کنند. اما طلبه ای که انقلابی باشد باعث عصبانیت لیبرال ها می شود و جایی هم باید برای انقلابی گری اش هزینه بدهد. هرچند امثال رمضان زاده هم از این آب گل آلود ماهی خواهند گرفت و از تصمیم انقلابی پلیس برای برخورد با زنان بی حجاب در خودروها انتقام می گیرند.
Iran, Islamic Republic of
آنان که توی دین سیاسی و اسلام سیاسی هستند در زمره کدیور ها و ..... اغلب طرفداران افساد طلب که متاسفانه در کسوت روحانیون هم هستند ....این طیف که هیچ اعتقادی به اسلام و کار برد آن در همه ی شئون جامعه ندارند و حالا برای موج سواری بر کشتی انقلاب سوار شده اند....
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشان باتوجه به محتوای کلّ متن، دقیقا همین سیاست اسلامی و سیاست دینی است، ولی ملالغتی ها عمدا یا سهوا به جای محتوای کل متن، درگیر مغالطه میشند!
...
بتول
Iran, Islamic Republic of
....
بتول عصبانی میشود
Iran, Islamic Republic of
جهان جان جز انتشار صحبتهای آقای زاکانی کار دیگه ای هم انجام میدی شما؟؟؟؟
رضایی
Estonia
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی شروری که در اینستا ۴۰ هزار دنبال کننده داشت وانواع واقسام فیلم ها از کار با اسلحه منتشر می کرد و نوچه وحید مرادی بود باید آزادانه می گشت که همچین اتفاقی بیفتد. وزارت ارتباطات و اطلاعات و پلیس فتا باید از جرم و جنایت پیشگیری کنند .یک ایرانی و عالم دینی از میان ما رفته و جامعه به گونه ای ناامن نشان داده شده در این رابطه چه ارگانی باید پاسخگو باشد!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه سگهای وحشی وهار سرباز شیطان


يريدون ليطفئوا نور الله بأفواههم، و الله متم نوره و لو کره الکافرون.

آنها مي خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند، ولي خدا نور خود را کامل مي کند، هر چند کافران خوش نداشته باشند.
Czech Republic
این رو جمله رو خوب اومدیا "مخالفان کارآمدی دین سیاسی" !!! خداوکیلی خودت خندت نمیگیره ؟!
...
Iran, Islamic Republic of
لباس عبانشاط گرفته ازپوشش دانشمندایرانی ابوعلی سینا هست وبه چیزی ربط ندارد
Iran, Islamic Republic of
هوم ؟!!!! چی میگی بابا ؟ بوعلی خودش هم این لباس رو از حضرت رسول می دونست ، برا همین می پوشید . تو وکیل وصی بوعلی شدی حالا ؟!
Iran, Islamic Republic of
در ضمن" نشاط" که شما گفتی به معنای شادابی است . چیزی که مورد نظر شماست نشات است انیشتن جان
Iran, Islamic Republic of
...
آدمیزاد
Colombia
با تسلیت به خانواده این شهروند بیگناه مقتول ،
مردم را از هم جدا نکنید ، فرقی نمیکند کسی لباس کشیش مسیحی یا موبد زرتشتی و خاخام یهودی داشته باشد ، از دین یا بیدینی درونی کسی هم نمی توان آگاه شد ، شما با این مقاله تان متکبرانه میخواهید بگویید روحانی ها جدای از مردم هستند و همین خودش احساس انزجار ایجاد میکند، در حالیک فرقی نمیکند لباس آدمها چه باشد .
Iran, Islamic Republic of
آفرین. تحلیل هوشمندانه ایست
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
....
Denmark
نهاده های امنیتی و اطلاعاتی باید با رصد دقیق موضوع هدف یا اهداف این وقایع تلخ را که هراز چند گاهی در کشور اتفاق می افتد پیدا کنند . جای تاسف است که در کشور اسلامی و در روز روشن فردی را با گلوله به قتل می رسانند و با افتخار در شبکه های اجتماعی از آن یاد می کنند.فراموش نکنیم استفاده از ارازل و اوباش در تاریخ این کشور(کوتای 28 مرداد سال 32 و فتنه سال 88) برای به هم زدن امنیت و تغییر نظام سیاسی همواره مد نظر دشمنان داخلی و خارجی بوده و هست.
Iran, Islamic Republic of
در این هفته شاهد دو نوع جریان بودیم جنود حق علیه باطل سپاه خداوند و شیطان رانده شده که همیشه سپاهیان خداوند پیروز و جاودانه هستند در کشور که توسط دو نفر ایجاد شد که هردو بدنی خالکوبی شده داشتن یکی حریت و آزادکی و عشق به خدا و اسلام و اهلبیت ع را انتخاب کرد یعنی شهادت وکاری کرد کارستان که خداوند به وجود چنین آفریده ایی در مقابل فرشتکان مباهت کرد وفرشتگان برای دیدن این شهید لحظه شماری کردند مردم هم از خجالت این شهید عزیز در آمدن با شرکت در تشیع پیکر او یعنی شهید عزیز مجید قربانخانلو ویادش به خوبی و رشادت در دلها جاودانه خواهد بود همانند سایر شهدای اسلام تاقیامت


و اما دیگری کفتاری در ظاهرانسان که جنایت کرد و راه شیطان را انتخاب کرد و در آخر هم با بی آبروگری و توحش مانند یک سگ کشته شد
ومانند سگ هم دفن می شود ودر آن دنبا کرفتار عذاب الهی می شود و اورا تنها شیاطین و یزیدیان بدرقه می کنند و به استقبالش می روند وبه اسفلصافلین میبرند او و امثال او به همراه خود لعن ابدی را برای خود و خانواده اش خریده است
United Arab Emirates
...
United States
سلبریتی هائی مثل مهناز جان باید بخاطر تحریک افکار عمومی محاکمه شده و برای همیشه از دسترسی به شبکهای اجتماعی محروم شوند...!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
البته مشکل این ادم به درک رفته همین توهم آمریکا پنداری و ارنولدی بودن اوست
Iran, Islamic Republic of
متکبر و مغروز حتما گرین کارت می خواست اما ادم بی عقل به کاهدون زد لااقل از سلبریتی ها یاد می گرفتی بدبخت
Iran, Islamic Republic of
خازن جهنم هم از این قاتل اکراه داره جهنمی به درک رفته منزل نو وابدیت مبارک
Iran, Islamic Republic of
....
حسن سلیمی
Iran, Islamic Republic of
برادر مهدیان عزیز! نفس حضور در پیام رسان تلگرام کاریست اشتباه؛ یک انسان زیرک هیچگاه از بستر و امکاناتی که بیگانه فراهم کرده است استفاده نمی کند؛ مخصوصا اینکه آن بیگانه، دشمن دارای سابقه خیانت است و اصلا قابل اعتماد نیست. خیال باطل استفاده حداکثری از امکانات دشمن درست مانند اینست که شخصی از یک جوی آب کثیف میوه ای ( حتی به ظاهر سالم ) پیدا کند و بخواهد از آن تناول نماید. ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا ( قاعدهٔ نفی سبیل)
Iran, Islamic Republic of
عبا و عمامه نشانه ای بر نصرت انقلاب اسلامی است.برادر نقش مردم عادی را زیر سوال نبر