پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اظهارات دو مدیرعامل درباره دیدار جنجالی

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 683705
برنامه فوتبال برتر با موضوع بررسی بازی های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۳:۲۸ شنبه شب آغاز شد و ۳ بامداد یکشنبه به پایان رسید.
اظهارات دو مدیرعامل درباره دیدار جنجالی
به گزارش جهان نيوز، برنامه فوتبال برتر با موضوع بررسی بازی های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۳:۲۸ شنبه شب آغاز شد.
در ابتدای برنامه خلاصه دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و فولاد خوزستان پخش شد. این دیدار با برد ۲ بر یک فولاد به اتمام رسید.

افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان میهمان برنامه بود و در مورد دیدارشان با تیم سپیدرود گفت: در ابتدای بازی با ۲ گلی که زدیم روی احساسات آن‌ها آب یخی ریختیم و بعد بازی را کنترل کردن تا از گلهایمان دفاع کنیم که موفق نیز بودیم.

میثاقی مجری برنامه فوتبال خطاب به افشین قطبی گفت که امشب می‌خواهد در مورد مسائل مختلفی صحبت کند قطبی نیز اعلام آمادگی کرد.

از بررسی حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان تا شکست استقلال مقابل پدیده در برنامه فوتبال برتر
 
قطبی در مورد اینکه چه شد که ایران بازگشت و به تیم فولاد پیوست گفت: عشق به وطن اولین دلیل بازگشت من بود. یک ایرانی که به مانند من در دوران جوانی کشورش را ترک کرده است من را درک می‌کند. ۵۵ سال سن دارم و دوست دارم در سال‌های پایانی کارم در کشورم حضور داشتم.

او در مورد اینکه برخورد خوزستانی‌ها بعد از حضورش در فولاد گفت: روز اول بی نظیر بود که مردم با آهنگ‌های عربی از ما استقبال کردند. به دتبال این هستیم باشگاه فولاد را با برنامه ریزی پیش ببریم و یک تیم قهرمان بسازیم.
دوران بسیار خوبی در ایران و تیم پرسپولیس و همچنین تیم ملی ایران پشت سر گذاشتم.

او در مورد رفتنش از ایران گفت: زمانی که به همراه تیم در جام ملت‌ها حضور داشتیم تیم یکدستی داشتیم، اما بعد از اتمام تورنمنت حرف‌های دیگری می‌شنیدم. در مرحله حذفی به تیم کره‌ای خوردیم که شرایط بسیار خوبی داشتیم و همیشه دیدار این ۲ تیم با یکدیگر بسیار نزدیک است و در آن دیدار شکست خوردیم.

در ادامه آیتمی از تیم سپیدرود و حضور نادر دست نشان در این تیم و تلاش برای بقا در لیگ پخش شد.
قطبی گفت: فارسی حرف زدن برای من هنوز سخت است، چون انگلیسی فکر می‌کنم گاهی اوقات نیاز دارد ترجمه کنم برای خودم.

او در مورد حضورش در تیم فولاد گفت: هدف شخصی من گرفتن سهمیه برای آسیا بود، اما نتوانستیم بازیکنان مورد نیازمان رل جذب کنیم و بازی‌های دوستانه که برنامه ریزی کرده بودیم نیز عملی نشد. مصدومیت ۲ بازیکن کلیدی مان نیز بسیار تاثیرگذار بود. هواداران فولاد بسیار احساسی هستند و با توجه به اختلافی که با تیم‌های بالای جدول وجود داشت نتوانستیم به هدفمان برسیم.

قطبی در مورد اینکه آیا حال دیگر آماده در ایران بماند یا خیر گفت: هر سال ساکی که برای سفرهایم استفاده می‌کنم کوچکتر می‌شود. فعلا تمام تمرکزم روی ۳ بازی باقی مانده لیگ است.

فوتبال ایران پیشرفت کرده است و این نسلی که حضور دارد یکی از بهترین‌ها است. باید به دنبال راه حل‌های فنی و فرهنگی باشیم. من میبینم که برخی با شلوغ کاری می‌خواهند به هدفشان برسند. باید کمی شرایط آرام‌تر شود، چون ایران فرهنگ فوتبال را دارد و می‌تواند روز‌های بهتری را تجربه کند.

از بررسی حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان تا شکست استقلال مقابل پدیده در برنامه فوتبال برتر
 
هواداران فوتبال بسیار باهوش هستند و می‌فهمند که چه کسی از نظر فنی خوب است و چه کسی فقط حرف می‌زند. من در کشور‌های مختلفی حضور داشتم و اگر ما آن آموزش که در اسپانیا و پرتغال به بازیکنانشان می‌دهند در کشورمان اجرایی کنیم بهترین بازیکنان دنیا را خواهیم داشت.

قطبی در مورد اتفاقاتی که در بازی بین پرسپولیس و سپاهان گفت: صحنه‌های وحشتناکی را شاهد بودیم و امیدوارم با یک فرهنگسازی مناسب شرایط را بهتر کنیم. احساسات بسیار تاثیر گذار است بازیکنان و مربیان می‌توانند با رفتارشان در این فرهنگسازی نقش داشته باشند.

در ادامه خلاصه دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان پخش شد. این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به اتمام رسید.
قطبی در مورد بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: احساس بدون کنترل نمی‌تواند کمکی به تیم کند. این موضوع به آموزش فوتبال بر می‌گردد.

در آیتم بعدی بخش اول حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان پخش شد.
در ارتباطی تلفنی با رئیس اورژانس کشور صابریان در مورد ۲۲۵ مصدوم که ۴۵ مورد انتقالی بود یک فوتی نیز این دیدار داشته که به علت زد و خورد نبود. هر کدام از مصدومان از چند ناحیه مصدوم شده بودند. در این بین ماموران نیروی انتظامی و اورژانس نیز حضور داشتند. یک نفر فوتی به علت سو مصرف مواد مخدر بوده است.

تابش مدیر عامل باشگاه سپاهان در مورد اتفاقات بازی با پرسپولیس گفت: خلیلی گفت که شب قبل بازی مقرر شده جایگاه بالای سپاهان خالی باشد، اما در روز بازی اتفاق دیگری رخ داد. در مورد مصاحبه یزدانی نیز باید بگویم ما در کل بازی مورد فحاشی قرار گرفته ایم و شدیدا تحت فشار بودیم و یزدانی کسی نیست که چنین حرف‌هایی بزند. تصمیمات کمیته انظباطی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد. من فوتبالی در زمین مشاهده نکردم و جنگ بین هواداران بود.

از بررسی حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان تا شکست استقلال مقابل پدیده در برنامه فوتبال برتر
 
عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما در آزادی تجربه بازی‌های بسیار مهمتر از جمله دربی را داشته ایم. این بازی هم همینطور بود و همه چیز برنامه ریزی شده بود. جایگاه‌ها را ماموران یگان ویژه تعیین می‌کنند تا نظم را برقرار کنند.
در زمان درگیری‌ها من دیدم قبل از آغاز بازی هواداران سپاهان شروع به شکستن صندلی‌ها و آسیب زدن به استادیوم کردند. ما در بازی بسیار حساس‌تر مقابل استقلال یک قطره خون از دماغ کسی نیامد و من تا به حال چنین صحنه‌هایی که از هواداران سپاهان دیدم را ندیده بودم.

در ادامه بخش دوم حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان پخش شد.
تابش گفت: صحنه‌های پخش شده هیچکدام مورد تائید نیست. ما هفته‌ی قبل در شهر قائمشهر حضور داشتیم که چندان نظم خوبی نداشت و نیروی امنیتی آنجا عذرخواهی کردند. در جریان این دیدار به سمت نیمکت ما سنگ پرت می‌کردند.

عرب گفت: در استادیوم آزادی سنگی وجود ندارد و تیکه‌های سیمان است که به سمت هم پرت می‌کنند. این تیکه‌های سیمان از کندن صندلی‌ها به وجود می‌آمد که هواداران سپاهان آن‌ها را می‌کنند. این حجم از خشونت بی سابقه است. در مورد اعتراضات بیرانوند و برانکو کمیته انضباطی باید تصمیم گیری کند. ما می‌دانستیم که این دیدار حساس است، اما تدبیر لازم صورت نگرفت. درخواست می‌کنم در بازی‌های حساس بعدی شرایط مساعدی فراهم شود.

از بررسی حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان تا شکست استقلال مقابل پدیده در برنامه فوتبال برتر
 
مطهری زاده فرمانده ویژه تیپ تهران گفت: حواشی به وجود آماده هیچ ربطی به بازی نداشت و ما در زمان برگزاری دیدار تنشی نداشتیم. درگیری‌ها به علت سبقه ۲ تیم بوده است. قرار بود سپاهانی‌ها درقسمت بالا هم حضور داشته باشند. قرار بوده ۵۷ هزار بلیت فروخته شود، اما ۱۱۰ هزار نفر در استادیوم حضور داشته اند.

در قانون‌ای اف سی آماده است اگر میهمان جایگاهش پر نشد میزبان می‌تواند پر کند. ما مشکلی بابت هواداران بالا سر سپاهان نداشتیم و ازدهام جمعیت کار ما را سخت کرد. ماموران ما برای محافظت از مردم آسیب دیدند. این اولین تجربه ما نیست و بازی‌های سنگین‌تر از این را تجربه کرده ایم، اما این مشکلات را نداشتیم. ۳ ساعت قبل از آغاز بازی با لیدر‌های ۲ تیم صحبت کردیم و درخواست کمک کردیم.

تابش گفت: چطور ورزشگاهی که ۷۶ هزار نفر جایگاه دارد ۹۰ هزار بلیت فروخته شده است. بیشتر مصدومان سپاهانی هستند.

سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در مورد بلیط فروشی بازی پرسپولیس گفت: ورزشگاه آزادی ۷۸ هزار نفر جا دارد که ۶۳ هزار بلیت قابل فروش است. روز گذشته ۹۰ هزار نفر نفر آمده بودند. تخلفی که پیمانکار باشگاه پرسپولیس انجام داد و با اینکه نباید بلیت کاغذی می‌فروخت این کار را کرده اند. ۱۵ هزار بلیت اضافه در استادیوم آزادی فروخته شده است. اشتباهی که این ۲ باشگاه کردند این است که بلیت فروشی را به یک شرکت واگذار کرده است. طرف حساب ما باشگاه پرسپولیس است. درگیری‌های به وجو آمده تحت تاثیر مسائل فوتبالی بود، اما بعضی از اتفاقات اینگونه نبود. ما نیاز داریم تا باشگاه هایمان زیرساخت‌ها را آماده کنند.

از بررسی حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان تا شکست استقلال مقابل پدیده در برنامه فوتبال برتر
 
قطبی پرسپولیس را به عنوان با کیفیت‌ترین تیم این فصل از رقابت‌ها معرفی کرد.
قطبی از مردم درخواست کرد که سیل زدگان کشورمان را فراموش نکنیم و در مرحله‌های بعدی نیز در کنارشان باشیم.
اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در مورد رای این کمیته برای دیدار پرسپولیس و سپاهان گفت: هنوز رای صادر نشده است و یک دستور نوقت صورت گرفته است. فرخوانی برای هر ۲ باشگاه خواهیم داشت. با بررسی اتفاقات صدور حکم ۳ مرحله خواهد داشت.

باید به همه مجال دفاع داشته باشد. احکام ما به روز‌تر شده است و به قوانین فیفا نزدیکتر شده است. قانون به دنبال حق است و منتظر دفاع ماندن زمان می‌برد که کمترین آن ۳ تا ۴ روز است.

حسن زاده گفت: منتظر دفاعیات باشگاه‌ها می‌مانیم و بعد از آن رای را صادر می‌کنیم. مسابقات ما در بخش‌های مختلف با استاندارد‌ها برابر نیست و همین موضوع باعث می‌شود نتوان شرایط را کنترل کرد. اگر جرمی رخ داده باشد بخشی مربوط به کمیته اخلاف است و در بخش دیگر قوانین مارکتینگ می‌تواند مورد دار باشد. در قوانین‌ای اف سی راهرو‌ها باید خالی باشد. استادیوم آزادی دیگر ۱۰۰ هزار نفری نیست و در صورت حضور این تعداد قطعا شاهد حادثه هستیم.

از بررسی حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان تا شکست استقلال مقابل پدیده در برنامه فوتبال برتر
 
تلاش می‌کنیم حضور خوبی در استادیوم یادگار امام داشته باشیم و می‌دانم که مسئولان تبریزی نیز به دنبال این اتفاق هستند. تا روز چهارشنبه تلاش می‌کنیم رای بازی پرسپولیس و سپاهان را صادر کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *