جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بازداشت ۱۰ متخلف بازی پرسپولیس ــ سپاهان

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 683697
تسنیم نوشت: فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بازداشت بیش از ۱۰ متخلف در بازی پرسپولیس و سپاهان اقدامات یگان ویژه در این بازی را تشریح کرد.
بازداشت ۱۰ متخلف بازی پرسپولیس ــ سپاهان
به گزارش جهان نيوز، سردار سعید مطهری‌زاده درباره اتفاقات پیش‌آمده در بازی پرسپولیس ــ سپاهان و اقدامات یگان ویژه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در این بازی اظهار کرد: یگان ویژه در بازی‌های حساس با حساسیت بیشتری به‌دنبال ایفای نقش خود است، بازی پرسپولیس ــ سپاهان نیز تحت‌الشعاع فضای مجازی قرار گرفته و کری‌خوانی‌هایی بین هواداران و لیدرهای دو تیم وجود داشت.

فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ ادامه داد: یگان‌ویژه با برنامه‌ریزی درست و سنجیده با کمک سایر ارگانها پیش از بازی ضمن انجام بازدید میدانی از ورزشگاه آزادی، محل تیم مهمان را پیش‌بینی کرد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شد، بازدیدهای منظم نیز از گیتهای ورودی صورت گرفت، به استقبال و خوش‌آمدگویی تیم مهمان (سپاهان) رفتیم و حتی یک ترقه به داخل زمین پرتاب نشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه داخل زمین، پشت‌پرده‌ها و کری‌خوانی‌های قبلی باعث درگیری بین هواداران دو تیم شد که با هواداران دو تیم صحبت و با آنها مدارا کردیم.

مطهری‌زاده افزود: در این بازی که از حساسیت زیادی برخوردار بود، برخی از این افراد، صندلی‌های پیچ‌شده به‌روی سکوهای سیمانی را شکستند [سکوها از جنس سیمان است و به‌راحتی با زدن ضربه شکسته شده و تبدیل به قطعات سنگ می‌شود]؛ تمام سنگهایی که پرتاب می‌شد مربوط به آسفالت استادیوم است و از خارج ورزشگاه داخل ورزشگاه نشد، حدود نیم قرن از ساخت استادیوم گذشته و متأسفانه کیفیت لازم در آسفالتها وجود ندارد.

آسیب جدی به اموال استادیوم آزادی در بازی پرسپولیس ــ سپاهان
فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ یادآور شد: تماشاچی یار و همیار پلیس است و به آنها به‌عنوان همیار خود نگاه می‌کنیم اما متأسفانه داخل آنها افرادی بودند که تحریک شده، تحت تأثیر قرار گرفته و حتی با همکاران بنده درگیر شدند، این افراد با پرتاب اشیاء و سنگ به اموال استادیوم آسیب جدی زده این اموال را تخریب کردند.

مصدومیت تعدادی از مأموران یگان ویژه در بازی پرسپولیس ــ سپاهان
وی با اعلام مصدومیت تعدادی از مأموران یگان ویژه در بازی پرسپولیس ـ سپاهان، متذکر شد: با تمام تنشها امنیت را برقرار کردیم، ما از قبل آموزش دیده‌ایم و می‌دانیم در چنین بازی‌هایی چگونه باید مدیریت صورت گیرد، ما به‌عنوان پلیس آسیب می‌بینیم که تماشاچی‌ها آسیب نبینند و بتوانند از فضای استادیوم استفاده کنند.

مطهری‌زاده خاطرنشان کرد: به‌علت ضعف در برخورد با این افراد خاطی و مخلان نظم، باعث شده این اتفاقات به بازی‌ها و استانهای دیگر سرایت کند.

فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ افزود: از نیمه دوم به بعد مشکلی نداشت و بازی به‌خوبی انجام شد، بیش از 10 نفر از افرادی که باعث تحریک هواداران شدند، بازداشت و تحویل مقام قضایی شدند تا دررابطه با آنها تصمیم‌گیری صورت گیرد.

به‌گفته وی، یگان ویژه در شورای تأمین موارد مربوطه را ذکر ‌می‌کند و حساسیتها مطرح می‌شود اما متأسفانه در فضای مجازی برخی به تحریک هواداران پرداخته جو را متشنج می‌کنند که باعث می‌شود بخشی از امورات مربوط به برگزاری مسابقه ناخواسته تحت‌تأثیر قرار گیرد.

سازمانهای مربوطه باید با افراد خاطی برخورد جدی کنند
مطهری‌زاده خاطرنشان کرد: تمام نهادها اعم از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مدیران باشگاه‌ها باید پای کار بیایند، فکر و فرهنگ‌سازی کنند، سازمانهای مسئول باید برای متخلفان و افرادی که برای فوتبال حاشیه درست می‌کنند، تصمیم‌گیری کرده و برخورد جدی و تأثیرگذار با آنها داشته باشند، اگر این تصمیمات تأثیرگذار نباشد، شاهد چنین مواردی خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *