جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تصویب پیشنهادهای ۲ وزارتخانه برای رونق تولید/ بررسی شیوه‌های تداوم تولید و صادرات نفت

شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 683663
در سی و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی،‌ اقدامات کارگروه‌های استانی و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور، در جهت رونق تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های صنعتی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از بندهای آن به تصویب رسید.
تصویب پیشنهادهای ۲ وزارتخانه برای رونق تولید
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ سی و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز شنبه  به ریاست رئیس جمهور و با حضور رؤسای قوه مقننه و قضائیه و دیگر اعضاء تشکیل شد.

در این جلسه، به دنبال ارائه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد اقدامات کارگروه‌های استانی و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور، در جهت رونق تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های صنعتی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از بندهای آن به تصویب رسید.

 براساس این مصوبه، به منظور تقویت بنیه مالی بنگاه‌هایی که طرح احیاء و ساماندهی مالی آنها به تأیید کارگروه استانی و ستاد ملی تسهیل رسیده باشد و توان پرداخت یکباره مالیات متعلقه را نداشته باشند، این بنگاه‌ها می‌توانند از امکان تقسیط 5 ساله توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مالیاتی برخوردار شوند.

همچنین پیشنهاد تقویت سرمایه صندوق ضمانت صادرات، به منظور حمایت از توسعه صادرات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت نفت نیز، گزارشی از صادرات نفت کشور ارائه کرد و شورای عالی، شیوه‌های تداوم تولید و صادرات نفت و ابزارهای گوناگون تأمین مالی و کاهش ریسک را بررسی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *