چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ماجرای استخوان‌های سوخته «حرُ مدافعان حرم»

شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 683606
خاص‌ترین شهید مدافع حرم، روی بدنش خالکوبی داشت و هر روز چند نوبت قلیان می‌کشید، اما همیشه حبّ اهل بیت (ع) در دلش وجود داشت.
ماجرای استخوان‌های سوخته «حرُ مدافعان حرم»
به گزارش جهان نيوز، روز سی‌ام فروردین بود که جمعی از همرزمان و دوستان شهید مدافع حرم «مجید قربان‌خانی» با حضور در منزل پدر این شهید، خبر بازگشت پیکر فرزندش را اعلام کردند.

مجید قربانخانی
قرار بود پیکر مطهر این شهید مدافع حرم که معروف به «حر مدافعان حرم» بود، بعد از گذشت سه سال از شهادتش به وطن بازگردانده شود. پیکری که در منطقه خان‌طومان سوریه کشف و توسط آزمایش «دی ان ای» شناسایی شده بود.

خاص‌ترین شهید مدافع حرم، روی بدنش خالکوبی داشت و هر روز چند نوبت قلیان می‌کشید، اما همیشه حبّ اهل بیت‌(ع) در دلش وجود داشت و با وجود آنکه چندان مذهبی نبود اما سعی می‌کرد در جلسات هیئت به خصوص ایام محرم و صفر شرکت کند.

مجید قربانخانی
مشهورترین فیلم منتشر شده از حُر مدافعان حرم همان است که «مجید» با لباس رزم در کنار همرزمانش از خود سِلفی می‌گیرد و می‌گوید «الان ده روزه که پاکم و دیگه قلیون نمی‌کشم».  

القصه، پیکر «آقا مجید» روز ۳ اردیبهشت وارد کشورمان شد؛ مادرش خواسته بود به محض ورود پیکر، آن را برای طواف به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی ببرند. اتفاقی که در روز ۴ اردیبهشت انجام شد و مردم مشهد حضوری قدرشناسانه در این مراسم داشتند.

مجید قربانخانی
مراسم وداع با پیکر حُر مدافعان حرم نیز در روز ۵ اردیبهشت در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد. مراسمی که حتی جای سوزن انداختن هم نداشت. یکی با عکس مجید آمده بود، آن یکی با پارچه‌ای که می‌خواست آن را با پیکر مجید متبرک کند و دیگری هم با شاخه‌های گل. مادر مجید کیکی هم به این مراسم آورده بود و می‌گفت:

«می‌خواهم کیک نامزدی مجیدم را امروز بِبُرم». او وقتی که بالای سر پیکر پسرش بود رو به جمعیت گفت:  «استخوان‌های مجید من سوخت، انقدر نگویید این‌ها برای پول به سوریه می‌روند»

مجید قربانخانی
اما اتفاق اصلی در روز جمعه ۶ اردیبهشت رقم خورد. جایی که مردم قدرشناس تهران حدفاصل خیابان معلم تا گلزار شهدای یافت‌آباد را میعادگاه عاشقان کردند و برای تشییع حُر مدافعان حرم سنگ تمام گذاشتند. از همه قشر آمده بودند. هر کسی با نیتی آمده بود. پرشکوه‌ترین و پُر ازدحام‌ترین تشییع شهدای مدافع حرم بعد از فرمانده «همدانی» و فرمانده «تقوی» دیروز در خیابان‌های تهران رقم خورد.  روزی که شهید زنده «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و خار چشم تروریست‌های تکفیری، با حضور در مراسم بزرگداشت حُر مدافعان حرم، برای او و به یاد او گریست.

مجید قربانخانی
و بالاخره «آقا مجید» هم با رفتنش به سوریه سروصدا کرد هم با برگشتنش به کشور خیلی‌ها را از خواب بیدار کرد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *