سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

حج ۹۸، حجی روان و آرام برای زائران

جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 683478
رشیدیان از کاهش ۵۵ میلیون ریالی سعودی در هزینه‌های اجاره مسکن حجاج ایرانی خبر داد.
حج ۹۸، حجی روان و آرام برای زائران
به گزارش جهان نيوز، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در همایش ویژه زائران حج تمتع ۹۸ که صبح امروز (جمعه ششم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از درس‌های حج این است که انسان‌ها پیش از پیش به فکر یکیگر باشند.

وی با بیان اینکه حج تمتع حجی متفاوت است، افزود: سازمان حج و زیارت در کنار سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها مکلف به ارائه خدمات به زائران حج است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش شده تا آسیب‌های سال‌های گذشته را کاهش دهیم، گفت: امیدواریم حج ۹۸، حجی روان و همراه با آرامش برای زائران باشد.

رشیدیان با اشاره به نرخ ارز حج تمتع ۹۸ بیان کرد: امسال باتوجه به نرخ ارز تلاش‌هایی صورت گرفت تا باعث کاهش هزینه‌ها در سفر باشیم و با همکاری بانک مرکزی نرخ ارز با ارزش ۷ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود:  با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده سعی داریم تا حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مسکن مهم‌ترین و اصلی ترین مسئله زائران حج است، گفت: تعداد مناسبی مسکن در شهر مکه برای زائران اجاره شده است و امسال نسبت به سال گذشته توانستیم ۵۵ میلیون ریال سعودی کاهش هزینه در بخش اجاره مسکن داشته باشیم.

رشیدیان با اشاره به اجاره مسکن در شهر مدینه گفت: در شهر مدینه نیز به دلیل تخریب‌هایی که در اطراف حرم صورت گرفته است، با کمبود هتل مواجه هستیم، به همین دلیل ممکن است تعداد روزهای اقامت زائران در این شهر به ۵ روز و ۴ شب برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: توصیه ما به زائران این است که قدر فرصت و لحظات این سفر را بدانند و وقت خود را در بازار‌ها و پاساژ‌ها صرف نکنند.

رشیدیان افزود: در بحث وزن بار مسافران مقرراتی وجود دارد که زائران باید آن‌ها را رعایت کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اکثریت زائران امسال زن هستند، گفت: امسال ۴۱ هزار نفر از زائران زن و نزدیک به ۳۷ هزار نفر مرد هستند که باید این زائران آمادگی جسمانی لازم را برای انجام اعمال حج داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *