جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸

دستور بسیار مهم رئیس قوه قضائیه به دادستان‌ها

جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 683464
رییس قوه‌قضاییه از دادستان‌ها و سازمان بازرسی کل کشور خواست خصوصی‌سازی‌ها را قبل از اینکه به بحران اجتماعی و کارگری تبدیل شود، در دست بررسی قرار دهند.
دستور بسیار مهم رئیس قوه قضائیه به دادستان‌ها
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشستی با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور که با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران به مناسبت روز کارگر گفت: موضوعی که رهبر انقلاب در رابطه با فروش کارخانه‌ها بیان کردند پیش از این نیز توسط معظم له در مشهد مقدس بیان شده بود و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: کارخانه‌ای را با مبالغی که محل تامین آن جای بحث دارد می‌فروشند؛ زیرا اکثر مبالغ خرید این کارخانه‌ها تسهیلات بانکی و در اصل خریدار آورده‌ای ندارد و در واقع منابع کشور را با ارتباطات و روابط استفاده کرده و کارخانه‌ها را می‌خرند و بعد از مدتی کارخانه تعطیل و زمین‌های آن تبدیل به مجتمع‌های مسکونی و تجاری می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این مورد مخاطب رهبر انقلاب است، افزود: نباید نگاهمان فقط به دولت باشد و اینگونه خصوصی‌سازی‌ها قبل از اینکه به بحران اجتماعی و کارگری تبدیل شود، باید در دست بررسی سازمان بازرسی و دادستان‌ها قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به سازمان بازرسی و دادستان‌ها گفت: نگذارید این موارد اتفاق بیفتد و اجازه سوداگری به سوداگران را ندهید.

وی بیان کرد: سهم خصوصی‌سازی یک مسئله درست و بجا است و قانون‌های برنامه نیز از ادوار گذشته تاکنون به آن تاکید شده است. امروز 70 درصد اقتصاد ما دولتی است و نباید اینگونه باشد و همه به این موضوع رسیده‌اند، ولی خصوصی‌سازی باید به درستی انجام شود و روشی که امروز در برخی موارد مطرح است حتما قابل تداوم و استمرار نیست و باید با یک نگاه پیشگیرانه همکاران ما در دستگاه قضایی موضوع را دنبال کنند.

گفتنی است، چندی پیش جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در خصوص سازمان خصوصی‌سازی نکاتی را مطرح کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید واگذاری‌هایی که تاکنون با نام خصوصی‌سازی رخ داده است، موجب توزیع رانت و تشدید نابرابری و بی‌عدالتی در کشور شده است. نکته قابل تامل در مورد سیر خصوصی‌سازی‌ها این است که علاوه بر تضییع بیت المال، مهمترین کارخانجات و تولیدی‌های کشور در نتیجه واگذاری آنها به افراد نااهل به مرز نابودی کشیده می‌شوند.

همچنین گزارش رئیس دیوان محاسبات در رابطه با تفریغ بودجه سال 96 که در مجلس مطرح شده و همچنین تحقیق و تفحص مجلس از برخی شرکتهای واگذار شده نیز گواه بر این موضوع است. به طور نمونه: در سال گذشته شاهد عواقب این سیاست در شرکت نیشکر هفت تپه بودیم. با بررسی صورت گرفته شاهد بودیم که سایر شرکت های واگذار شده نیز از وضعیت مشابهی برخوردارند؛ لذا انتظار می‌رود جلوی این خطر را قبل از تشدید بیشتر آن گرفته و با ورود قضایی به جزئیات و رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های گذشته خصوصی‌سازی‌ها، اجازه ندهید تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از چنین سیاست‌هایی دامن جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از آقاى رئيسى كه بدون شبهه يك انسان پاك و انقلابى هستن توقع داريم هر چه زودتر هم به مسئله اين خصوصى سازيها و رانتهايى كه در آن صورت گرفته پرداخته بشه و حتماً با كسى كه رانت را داده و آن كسى كه رانت را گرفته هر دو برخورد بشه ....
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه همه مسئولین،به این میگن یک مسئول انقلابی،یک مسئول مردمی،یک مسئول تمام عیار.
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا دادستان ها به نحوه خصوصی سازی ورود پیدا کنند تعداد زیادی از رانت بازان و باند بازان گرفتار می شوند. ولی وجدانا ورود واقعی و بدون ملاحظه داشته باشید.
ح ن
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این سیدبزرگوارزودتر اومده بود تومسندقضایی شایدالان این دزدی هاتومملکت کمتراتفاق می افتاد
United Arab Emirates
کشور خوران سیاسی نگذاشتند این سید به راس قوه مجریه بیاید حال که الحمدلله در مسند قضایی تکیه زده دعا کنیم بواسطه اقدامات درست و انقلابی اون بفضل الهی شر شیاطین و مترفین و مرفهان بی درد و کارناوالهای سیاسی و حزبی و گروهی فاسد شان دور شده و سال رونق تولید بزرگترین مانع برداری و گود برداری از مسیر ارتقاء ایران اسلامی را شاهد باشد
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک انقلابی که خط امام و رهبری را قبول دارم ، نقدی از سر دغدغه دارم. آقای رئیسی عزیز قبولت دارم ولی نقدم این است:
قانون از کجا آورده ای چه شد؟ اگر قانونش نیست، قانونش را بگذارند. بنظرم رسیدگی نکردن به دارایی مسولان و مدیران(بخصوص ارشد و میانی) با ماهیت قوه قضاییه در تضاد است.
ضمنا ما مردم بدانیم که برای رسیدگی کردن، مطالبه جدی و مستمر میلیونها نفر لازم است. تا باند بازان جناح های مختلف، افکار عمومی را شستشو ندهند و مظلوم نمایی نکنند.
محمد
United Arab Emirates
واگذاریها باید تحت نظر هیئتی مرکب از سه قوه انجام بگیرد.
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
برخی از بانک ها را هم اینطوری به جان مال مردم انداختن، مال مردم بیشتر منظور آن دسته مردمی است که متأثر از تورم خواهند شد و یا سود موهومی از جیب یا سفره ایشان پرداخت می شود و یا سپرده مردم در بانک ورشکسته از جیب مردو (منابع عمومی) پرداخت می شود.
همینطور افراد غیر رسمی که از طریق مدیران (بیشتر دو شغله) فرصت پیدا می کند که فرایندهای غیر رسمی و غیر استاندارد را در پیش بگیرند و در عین حال افراد و فرایندهای رسمی را معطل بگذراند.