پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ذره‌ای برای ‌رفتارهای ترامپ ارزش قائل نیستیم

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 683455
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ذره‌ای برای ‌رفتارهای غیرقانونی و فاقد اصول و قواعد بین‌المللی ترامپ ارزش و اعتبار قائل نیستیم.
ذره‌ای برای ‌رفتارهای ترامپ ارزش قائل نیستیم
به  گزارش جهان نيوز، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو، با وزیر دفاع صربستان دیدار و پیرامون مسائل منطقه و دوجانبه گفتگو کرد.

وی در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به ارتقا سطح مناسبات دوجانبه، متناسب با ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، گشایش دفتر وابستگی نظامی این کشور در تهران را زمینه‌ساز توسعه بیش از پیش همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین ایران و صربستان توصیف کرد.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از اعلام مواضع خصمانه و کینه‌توزانه آمریکایی‌ها در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این مواضع غیراصولی آمریکایی‌ها در شرایطی اتخاذ می‌شود که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه در اثر حادثه‌های تروریستی به دست جنایتکاران بین‌المللی شهید شده‌اند.

امیر حاتمی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی پیشرو، انقلابی و در خط مقدم مقابله با تروریسم منطقه‌ای دانست و تاکید کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند با تضعیف این سازمان قدرتمند و ضداستکباری مواضع جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و در مقابله با گروهک‌های تکفیری صهیونیستی تضعیف و خدشه‌دار سازند.

وی با محکوم کردن این اقدام ترامپ خاطرنشان کرد: هر چند جمهوری اسلامی ذره‌ای برای این رفتارهای غیرقانونی و فاقد اصول و قواعد بین‌المللی ارزش و اعتبار قائل نیست ولی معتقدیم که آمریکایی‌ها در شرایطی که در استیصال قرار گرفته‌اند با برخوردهای دوگانه و متضاد در عرصه بین‌المللی و جهانی در پی ناامن‌سازی و بی‌ثباتی منطقه‌اند.‌

وزیر دفاع صربستان نیز در این دیدار با تشکر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در بازگشایی دفتر وابستگی نظامی سفارت صربستان در ایران، گفت: در حاضر حاضر از روابط دوجانبه خوبی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستیم.

الکساندر ولین با انتقاد از دخالت برخی کشورها در ارتباطات میان کشورهای دوست، اظهار داشت: برخی کشورها به خود اجازه می‌دهند با رویکرد دخالت جویانه و ظالمانه در روابط سایر کشورها دخالت کنند.

وی تاکید کرد: صربستان با توجه به علایق و منافع ملی خود تصمیم می‌گیرد و اجازه نخواهد داد هیچ کشوری در سیاست‌های راهبردی‌اش دخالت کند و بر این اساس از روابط خوب و تنگاتنگی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چشم بسته زیر آبی باید رفت
United States
تازه ارزش قائل نیستید!!!... ارزش قائل باشید چه میکنید؟؟!!!