جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خروج دو هزار آواره سوری از اردوگاه «الرکبان»

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 683386
مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که روز 23 آوریل (سه شنبه هفته جاری) 1983 آواره سوری از اردوگاه الرکبان خارج شدند.
خروج دو هزار آواره سوری از اردوگاه «الرکبان»
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روند خروج آوارگان سوری حاضر در اردوگاه «الرکبان» در مرزهای این کشور با اردن همچنان ادامه دارد.مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که 1983 آواره سوری روز 23 آوریل (سه شنبه هفته جاری) از الرکبان خارج شدند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، این مرکز تأکید کرد که این آوارگان، از طریق گذرگاه انسانی در «جلیب»، الرکبان را ترک کردند.مرکز مصالحه تصریح کرد که همه آوارگان تحت درمان قرار گرفتند و مواد غذایی و ضروری در اختیار آنان قرار داده شد.

روسیا الیوم در پایان اعلام کرد که از زمان آغاز فعالیت گذرگاه جلیب تا به امروز بیش از هفت هزار و 400 آواره از الرکبان خارج شدند.اردوگاه الرکبان در منطقه «التنف» واقع در جنوب شرق استان حمص سوریه واقع شده و در آن، 40 هزار آواره سوری حضور دارند که نیروهای آمریکایی و ترویست‌های تحت فرمان آنان، اجازه خروج این آوارگان را نمی‌دهند.

در همین ارتباط، منابع خبری اعلام کردند که از 15 تا 26 فروردین حدود چهار هزار آواره از این اردوگاه خارج شدند.منابع مذکور پیش‌بینی کردند که اگر روند خروج به همین منوال ادامه پیدا کند، بیش از 60-70 درصد از آوارگانی که در محاصره تروریستهای آمریکایی در الرکبان قرار دارند، در بازه زمانی کمتر از پانزده روز از این اردوگاه خارج خواهند شد.

این منابع با بیان اینکه هدف نهایی خارج کردن همه آوارگان و برچیدن الرکبان است، تأکید کردند که همه شواهد دال بر این است که به زودی این اردوگاه برچیده خواهد شد.

آمریکا از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند؛ به گونه‌ای که برخی از منابع معارض اعلام کردند که آمریکا و تروریستهای «مغاویر الثوره» در حال جذب جوانان اردوگاه الرکبان هستند و به آنان آموزش می‌دهند تا از آنها در عملیات آتی علیه ارتش سوریه استفاده کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *