پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تمدید ۳ ماهه حالت فوق العاده در مصر

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 683335
رئیس جمهور مصر حالت فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.
تمدید ۳ ماهه حالت فوق العاده در مصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر حالت فوق العاده در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.این تمدید جدید، از ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه شروع شده است.

راساس این؛ نیروهای مسلح و پلیس مصر می‌توانند اقدامات لازم را برای مقابله با خطرات تروریسم و ایجاد امنیت در سراسر مصر به عمل آورند.این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شرایط را برای ماندن در قدرت از طریق انجام اصلاحات در قانون اساسی تا سال ۲۰۲۴ و پس از آن شش سال دیگر فراهم آورده است.
ماده ۱۴۰ جدید اجازه تمدید دوره ریاست جمهوری مصر از چهار سال به شش سال را می‌دهد که بر اساس آن این دوره در ۲۰۲۴ تمام می‌شود و بر اساس همین ماده رئیس جمهور می‌تواند خود را برای دوره بعدی نامزد کند و تا سال ۲۰۳۰ در قدرت بماند.

گفتنی است که اخیراً برخی منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که بنا به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مأموریت تبلیغ طرح «معامله قرن» از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر منتقل شده است.

این منابع گفتند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست نتانیاهو برای انتقال مأموریت تبلیغ «معامله قرن» از بن سلمان به السیسی موافقت کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، قرار است السیسی به تبلیغ طرح مذکور در میان کشورهای عربی به اصطلاح «میانه‌رو» بپردازد و دلیل تغییر ناگهانی این تصمیم آمریکا نیز افشای دست داشتن بن سلمان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول طی سال گذشته و نیز سرکوب آزادی‌ها در عربستان سعودی است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه السیسی نیز حتی ابتدایی‌ترین حقوق بشر در مصر را رعایت نمی‌کند اما نتانیاهو گفته است که السیسی به وعده خود برای تأمین امنیت هزاران صهیونیستی که در طول سال به مصر سفر کرده اند، عمل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *