پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صنعت در کشور راه بیافتد، نفت خام کم می‌آوریم

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب: 683297
مهر نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر صنعت در کشور راه بیافتد، نفت خام کم می‌آوریم. این اقدام آمریکا یک اقدام اقتصادی تروریستی است.
صنعت در کشور راه بیافتد، نفت خام کم می‌آوریم
به گزارش جهان نيوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری ضمن عرض پوزش از وقفه ایجاد شده در برگزاری نشست این هفته، گفت: در برخی مصوبات مجمع زمان مصلحت را تشخیص می‌دهد که به چه میزان باشد و برخی مصوبات باید زمان داشته باشد که این زمان را در جلسه قبل ۱۰ سال تعیین کردیم اما دو نوع مصوبات مصلحتی وجود دارد که باید برای آنها نیز تعیین تکلیف می‌شد. برخی از مصوبات مجلس شورای اسلامی مربوط به قوانین زمان دار است. مثل بودجه و برنامه که یک ساله و ۵ ساله هستند و یا طرح‌های آزمایشی می‌باشد که در مورد این موضوع نیز این طور تصمیم گیری شد که این گونه طرح‌ها زمان مصحلتشان همان زمان تعیین شده توسط مجلس شورای اسلامی باشد مگر بنا به ضرورتی که لازم باشد زمان دیگری برای آنها تعیین شود.

وی گفت: ماده بعدی که در جلسه امروز تصویب شد این بود که برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی مربوط به تعهدات بین المللی، مقابله نامه‌ها و … است. آنها هم دارای شرایط خاص به خود می‌باشد. آنها هم بنا به زمانی که مجلس در آن قراردادها قید می‌کند همان زمان مصلحت خواهد بود و ما زمان دیگری به آنها اضافه نخواهیم کرد مگر موارد بسیار استثنا.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مصوبه سومی که در جلسه امروز به کمیسیون ارجاع شد این بود که اگر زمان ۱۰ سال برای مصوبات به اتمام برسد قبل از اتمام آن باید مجمع چه کاری را انجام دهد و آیا باید به مجلس یا دولت یا قوه قضائیه و … ارجاع داده شود تا آنها برای آن تعیین تکلیف کنند که این موضوع به کمیسیون ارجاع داده شد تا بررسی شود.

رضایی خاطرنشان کرد: جلسه هیئت عالی نظارت بعد از جلسه مجمع تشخیص برگزار شد که در آن برگشتی از مجلس شورای اسلامی بود که ما دو ایراد از آن گرفتیم که یکی از آنها قانون مربوط به لایحه خاک که دو ابهام در آن وجود داشت که مجلس شورای اسلامی یکی از ابهامات را رفع کرد ولی ابهام دوم هیئت عالی نظارت بر این لایحه که در حقیقت مربوط به این بود که ابهامی که در مسئله توقف در مورد واحدهای آلوده کننده وجود دارد باید توسط مجلس شورای اسلامی رفع ابهام گردد؛ البته مجلس شورای اسلامی این ابهام را رفع کرده اما در آن واحدهای آلوده کننده که به طور دائم متوقف شدند این موضوع باعث می‌شود که ابهام اول ما برطرف شده ولی ابهام جدیدی در مصوبه مجلس ایجاد گردد. ما این مسئله را پیگیری کردیم تا از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارجاع گردد و این ابهام رفع شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوعات روز کشور اظهار داشت: اولین مسئله مربوط به پایان دادن به مهلتی است که آمریکا برای خرید نفت ایران به برخی کشورهای مثل چین، هند و چند کشور دیگر قرار داده اند و ترامپ فشار آورده که این کشورها از ۱۲ اردیبهشت نفت ایران را خریداری نکنند. این موضوع دو جنبه دارد. یک جنبه آن این است که انشاالله این موضوع موجب خواهد شد تا دولت، مجلس و باقی دست اندرکاران نظام روی زانوی خود تکیه کنند و از مسئله فروش نفت خام، آن را برای صنعت استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: ما اگر در کشور بخواهیم از نفت برای تولید صنعتی بهره ببریم روزانه باید یک میلیون بشکه نفت نیز وارد کنیم و نه تنها نفتمان به صادرات نمی‌رسد بلکه باید مقداری نیز وارد کشور شود. بنابراین صادرات نفت بیانگر این است که تولید ما به صورت کامل راه نیفتاده و صنایع ما به خوبی کار نمی‌کند اما از آنجایی که ما برای اتفاق این موضوع فرصتی نیاز داریم این فشاری که توسط آمریکا وارد می‌شود یک جنگ اقتصادی تروریستی علیه کشور ما است و ما حتماً به آن عکس العمل نشان خواهیم داد. مطمئناً آمریکایی‌ها در این مسئله زیان خواهند دید.

وی گفت: آن کسی که بیشترین ضرر را از این تحریم‌ها خواهد کرد دولت ایالات متحده است. بنابراین بهتر است که اینها دست از این شیطنت بردارند وگرنه ملت بزرگ ایران اقدام خودش را متقابلاً انجام خواهد داد. فعلاً ما چیزی بیان نمی‌کنیم اما به موقع انشاالله اقدام خود را انجام می‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نکته مهم اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند این اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت ایران که بخواهند در ایران فشارها را بر زندگی مردم افزایش دهند و به تعبیر رویایی آنها کاری کنند که دولت ایران نتواند به کارمندان خود نیز حقوق بدهد اینطور نخواهد بود که ما دست روی دست بگذاریم و فشار به ملتمان وارد شود. بدون شک ضرر اصلی را دولت آمریکا خواهد کرد و امیدواریم که عقلای آمریکا و روشنفکران و دانشمندان آمریکایی آقای ترامپ را از این کار خباثت آمیز دور کنند.

رضایی در پایان ضمن اشاره به ارتباط بین تروریستی خواندن سپاه پاسداران و تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این نقشه توسط دشمن طراحی شده بود که اف ای تی اف در کشور به صورت کامل قبول شود و ما جزو آن قرار گیریم و پس از آن، آنها چند اقدام را صورت دهند که از جمله آن می‌توان به تحریم بانک مرکزی، صدا و سیما، و تروریستی خواندن سپاه پاسداران اشاره کرد. ما این موضوع را پیش از این می‌دانستیم و گرای آن را پیش از این به ما داده بودند. به همین دلیل بود که تصویب FATF مقداری با کندی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *