سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

حضور گسترده مأموران امنیتی سعودی در قطیف

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 683282
فارس نوشت: همراه با اعلام خبر اعدام 37 تن از مخالفان رژیم سعودی، شهر قطیف شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی است.
حضور گسترده مأموران امنیتی سعودی در قطیف
به گزارش جهان نيوز، همزمان با اعلام خبر اعدام ۳۷ تن از مخالفان رژیم سعودی که ۳۲ نفر از آن‌ها شیعه و از اهالی استان الشرقیه بودند، شهر قطیف شاهد حضور وسیع مأموران امنیتی است.

پایگاه روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشته است که حضور این حجم وسیع از نیروهای امنیتی از ترس بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات شیعیان در شهر قطیف صورت گرفته است.

اعدام این تعداد از جوانان شیعه اهل قطیف و بیم سعودی‌ها از بروز ناآرامی‌ها در حالی است که روز دوشنبه گذشته همزمان با سالگرد تخریب روستای «المسوره»، جنبش «الحراک الشعبی» در استان الشرقیه عربستان، طی بیانیه‌ای بر ادامه مقاومت در برابر نقض گسترده حقوق شیعیان و ادامه مبارزه تأکید کرد.

اعدام این تعداد، محکومیت بسیاری از نهادهای حقوق بشری را در پی داشته و آن را یک جنایت توصیف کرده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که اعدام ابزار سیاسی عربستان سعودی برای سرکوب شیعیان است.

سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم سعودی را یک «جنایت دسته‌جمعی» دانست که در زمان پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز و علیه کودکان، تظاهرات کنندگان و فعالان سیاسی انجام شده است.

بنا به گفته نهادهای حقوق بشری، شش تن از اعدامی‌ها، در زمان دستگیری در دوره کودکی به سر می‌بردند. به طور مثال «مرتجی عبدالله» در زمان دستگیری در سال 2014 سیزده ساله بود و با وجود محکومیت اعدام‌ها از سوی نهادهای حقوق بشری اما تا کنون هیچ یک از کشورهای غربی حاضر به واکنش در این خصوص نشده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *