جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
قائم مقام وزیر علوم تشریح کرد؛

اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور چه تعدادند؟

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 683274
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند.
اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور چه تعدادند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، عبدالرضا باقری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر امسال عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعضای جدیدی هیئت علمی باید شش ماه فرصت مطالعاتی را در صنایع یا دستگاه‌های اجرایی بگذرانند، اضافه کرد: کمک به حل مسائل جامعه از الزامات استخدام اعضای هیئت علمی جدید است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر عضو هیئت علمی در دو هزار مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت دارند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی شورای عالی عطف، نیازهای دوران تحریم مانند قطعات، دستگاه‌ها، مواد مورد نیاز از دستگاه اجرایی گرفته می‌شود و به کمک دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تأمین خواهد شد.

باقری با اشاره به واگذاری طرح‌های تحقیقاتی برخی دستگاه‌ها به دانشگاه‌ها در سامانه شورای عطف، ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها می‌تواند نقش مهمی در رفع نیازهای کشور داشته باشد.

وی از پیش‌بینی منابع لازم برای پشتیبانی از فناوری‌های داخل کشور که برای نخستین بار صورت می‌گیرد خبر داد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم، جهت دهی به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا و کارشناسی ارشد به سمت رفع نیازهای جامعه است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی منابع دولتی برای حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: این مهم نشان از عزم جدی دولت برای حمایت از جوانان فعال در پارک‌ها است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تأمین نیازهای داخل و بهبود کالای ایرانی تصریح کرد: امیدواریم شرایط تحریمی فرصت طلایی و خوبی برای محققان کشور باشد و آنها بتوانند بخشی از نیازهای داخلی را تأمین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *