جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

کلینتون: ترامپ بایستی تحت پیگرد قرار می‌گرفت

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 683264
هیلاری کلینتون رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با اشاره به برخی قوانین که رییس جمهور را از پیگردهای قضایی منع می کند؛ گفت که اگر این قوانین نبود ؛ ترامپ به عنوان یک متهم ، قطعا تحت پیگرد قضایی قرار می‌گرفت.
کلینتون: ترامپ بایستی تحت پیگرد قرار می‌گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه با استناد به سخنان اخیر «هیلاری کلینتون» که در نشستی با عنوان ' تایم 100 ' ایراد شد ؛ گزارش داد کلینتون در این نشست گفت که براساس گزارش رابرت مولر ؛ اگر ترامپ در مسند ریاست جمهوری آمریکا نبود ؛ قطعا وی به عنوان متهم می بایست تحت بازجویی و پیگرد قضایی قرار گیرد.

براساس قانون اساسی آمریکا ؛ متهم کردن و یا تحت پیگرد قراردادن رییس جمهوری در این کشور تا زمانیکه در این مسند است؛ ممنوع اعلام شده است.

اظهارات کلینتون ناظر به اشکالات و خلاء های قانونی در آمریکا ، این واقعیت را آشکار می سازد که دونالد ترامپ از اینگونه موارد در قانون از جمله عدم پیگرد قضایی رییس جمهور به عنوان سپری برای خود استفاده می کند.

نامزد دمکرات ها در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا گفت: ' براساس گزارش مولر ؛ ترامپ بارها مانع اجرای عدالت شده است اما براساس احکام وزارت دادگستری؛ در شرایط کنونی نمی توان او را متهم و مورد پیگرد قضایی قرار داد .'

وی درعین حال با اشاره به موضوع تفکیک و توازن قوا در آمریکا گفت : ما در آمریکا نظارت و توازن در قدرت را داریم و حکم وزارت دادگستری قرار نیست کنگره را در اقدام قانونی علیه ترامپ محدود نماید.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان پیشتر و به دنبال انتشار نسخه سانسور شده گزارش مولر در تحلیلی به قلم ' جفری ساکس ' به شدت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود.

وی در این گزارش خاطر نشان کرد که ترامپ ، آمریکا را همچنان به سمت نابودی حاکمیت قانون می برد و باید روند استیضاح وی از سوی کنگره آغاز شود.

جفری ساکس ' (Jeffrey Sachs) استاد اقتصاد سیاسی از دانشگاه ' کلمبیا' در این مقاله می افزاید : کنگره آمریکا باید روند استیضاح دونالد ترامپ را که از مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا استقبال و تلاش کرد تا مانع تحقیقات رابرت مولر شود، آغاز کند.

ساکس در این مقاله نوشت : ترامپ با تخلفات زیاد و نپرداختن مالیات به دیدگان ما آمریکایی ها 'زُل' زده و هر روزی که در قدرت بماند، یک روز دیگر آمریکا را به سوی اضمحلال حاکمیت قانون نزدیک تر می سازد.

وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه گذشته ( 29 فروردین ) سرانجام نسخه سانسورشده از گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات دخالت ادعایی روسیه درانتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد.

این گزارشی که در 448 صفحه منتشر شده و حاصل 22 ماه فعالیت تیم حقوقی مولر است ، تاکید می کند که به شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در «کارشکنی در اجرای عدالت» دست نیافته اما او را تبرئه نیز نخواهد کرد. 

درگزارش آمده است:اگر پس از بررسی کامل حقایق اطمینان یافته بودیم که رئیس جمهوری مرتکب کارشکنی در اجرای عدالت نشده است، آن را بیان می کردیم. اما با توجه به حقایق و استانداردهای حقوقی نتوانستیم به این نتیجه برسیم.

تیم مولر 10 موضوع را در رابطه با کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت در تحقیقات خود مورد بررسی قرار داده که اخراج «جیمز کومی» مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و فشار بر «جف سنشز» وزیر سابق دادگستری برای دخالت در این پرونده از جمله این موضوعات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هیچ راه حل نظامی برای بحران افغانستان وجود ندارد ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند ونمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی با پول مکه ازآمریکا، اروپا و اسرائیل سلاح می خرید مسلمانان دریمن و منطقه قتل عام می کند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا همراه با چند کشور دیگر به جرم جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و قتل عام مسلمانان درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان باید محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا داعش را وارد افغانستان کرده است.
Iran, Islamic Republic of
...