کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله‌ی اردوغان به فرانسه

4 ارديبهشت 1398 ساعت 14:56

رئیس‌جمهوری ترکیه از موضع فرانسه درقبال مسئله کشتار ارامنه که تاریخ آن به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد به شدت انتقاد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، آناتولی گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه از موضع فرانسه مبنی بر نامگذاری روز ۲۴ آوریل به عنوان سالروز نسل‌کشی ارامنه به دست دولت سابق عثمانی، به شدت انتقاد کرد و گفت: آنهایی که به موضوع نسل‌کشی دامن می‌زنند، به ویژه فرانسه، هیچ دغدغه‌ای درقبال حقیقت ندارند.

وی افزود: اما اینکه چه کسی ۲۵ سال پیش، مردم رواندا را کشت، مشهود است. این کار فرانسه بود.

اردوغان ادامه داد: مسئله این است که وقتی به عمق قتل‌عام‌ها، نسل‌کشی‌ها و موارد نقض حقوق بشر نگاه می‌کنیم، شاهد آن هستیم کشورهایی که بیش از سایرین درباره دموکراسی و آزادی قیل و قال می‌کنند؛ آنهایی که برای ترکیه درباره حقوق بشر، دموکراسی و مسئله ارامنه و مبارزه با تروریسم موعظه می‌کنند؛ همگی تاریخی آغشته به خون دارند.

پیشتر نیز ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود: ادعای نسل‌کشی ارامنه یک دروغ سیاسی است که پایه و اساس حقوقی نداشته و مغایر با واقعیات تاریخی است. این ادعا از نظر ترکیه مردود است.

کالین افزود: کسانی که از مشارکت در تشکیل کمیسیون مشترک تاریخی به پیشنهاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سال ۲۰۰۵، جهت روشن کردن واقعیت‌های تاریخی فرار کردند، تلاش می‌کنند وقایع تاریخی را تحریف کنند.


کد مطلب: 683257

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/683257/حمله-ی-اردوغان-فرانسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com