پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اولین ناوهواپیمابر کاملا چینی به بهره‌برداری رسید

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 683079
نخستین ناو هواپیمابر چین که به طور کامل توسط متخصصان بومی این کشور ساخته شده یکسال زودتر از زمان اعلام شده به مرحله بهره‌برداری رسید.
اولین ناوهواپیمابر کاملا چینی به بهره‌برداری رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، تصاویر ویدئویی جدیدی از تلویزیون دولتی چین پخش شد که جنگنده‌هایی را نمایش می‌دهد که از اولین ناو هواپیمابر کاملاً چینی به هوا بلند می‌شوند.

طبق این گزارش، قرار بود که این ناو ۷۷ هزار تنی مدل (۰۰۱A) در سال ۲۰۲۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

روزنامه «مورنینگ پست» چین گزارش کرد، این نوار ویدئویی ۳۰ ثانیه‌ای، ناو هواپیمابر ساخت چین را در حالیکه پنجمین و آخرین مرحله از آزمایشات خود را سپری می‌کند، نمایش می‌دهد. این آزمایشات از ۲۷ فوریه تا ۵ مارس ادامه داشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشتی فوق، به طور کامل آزمایش شده است و قابلیت‌های رزمی آن مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

شبکه «سی سی تی وی» چین گزارش داد که آزمایشات ناوهواپیمابر چین در امتداد ساحل بندر «دالیان» واقع در شمال شرقی چین انجام گرفته است.

ناوهواپیمابر «۰۰۱A» هنوز نامگذاری نشده است و قرار نیست در مراسم رژه دریایی روز سه‌شنبه چین به نمایش گذاشته شود.

یکی از فرماندهان ارشد چین روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که پکن قصد دارد در هفتادمین سالگرد بنیانگذاری نیروی دریایی این کشور، از ناو‌های جنگی جدید خود از جمله زیردریایی‌های هسته‌ای و ناوشکن‌ها رونمایی خواهد کرد.

شبکه روسی راشاتودی به نقل از رسانه‌های چین گزارش کرد که ناو هواپیمابر کاملاً چینی در ابتدا قرار بود تا سال ۲۰۲۰ وارد ارتش این کشور نشود، اما ظاهراً تا ماه اکتبر، به بهره‌برداری می‌رسد.

ناو ۰۰۱A قادر است با سرعتی معادل ۵۷ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و محموله‌ای معادل ۷۰ هزار تن را جابجا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *