جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۶ درصد آمریکایی‌ها در پی مهاجرتند

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 683052
بر اساس یک نظر سنجی منتشر شده در اوایل سال ۲۰۱۹، ۱۶ درصد آمریکایی‌ها مایل به مهاجرت از کشور هستند و این رقم در مقایسه با زمان رئیس‌جمهورهای قبلی آمریکا، افزایش قابل توجهی داشته است.
۱۶ درصد آمریکایی‌ها در پی مهاجرتند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، شاید این طور به نظر برسد که رئیس جمهور دونالد ترامپ همچنان به دنبال ساختن و گسترده کردن آمریکا باشد، اما به نظر می‌رسد شهروندان بیشتری نسبت به قبل می‌خواهند کشور را برای همیشه ترک کنند.

طبق نظرسنجی گالوپ که مربوط به اوایل سال ۲۰۱۹ است، در سال ۲۰۱۸، ۱۶ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که مایل به رفتن به کشور دیگری هستند.

در حالی که این مقدار با رقم سال ۲۰۱۷ تفاوت زیادی ندارد و با استانداردهای جهانی هم متناقض نیست، اما همچنان به میزان قابل توجهی بالاتر از آنچه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما یا جورج دبلیو بوش بود، باقی مانده است. در دولت اوباما ۱۰ درصد می‌خواستند از آمریکا مهاجرت کنند و این رقم در دولت بوش ۱۱ درصد بود.

این رقم در زمان ترامپ به شکل مجزا برای مردان و زنان نیز به ۲۰ درصد برای زنان و ۱۳ درصد برای مردان است.

در نظرسنجی میزان مهاجرت براساس سن هم دسته‌بندی شدهِ، ۳۰ درصد از ۱۵ تا ۲۹ ساله‌ها، ۱۹ درصد از ۳۰ تا ۴۹ ساله‌ها و ۸ درصد افرادبالای ۵۰ سال در دسته کسانی‌که بیشتر می‌خواهند آمریکا را ترک کنند، قرار می‌گیرند. همچنین افرادی با درآمد کم، تمایل بیشتری به مهاجرت دارند.

کانادا مقصد بسیاری از کسانی است که فکر مهاجرت را در سر دارند، بعد از انتخابات ۲۰۱۶، این فانتزی رایج به وجود آد که کانادا مقصد مناسبی افراد عصبانی است. تا سال ۲۰۱۸، بیش از یک نفر از هر ۴ آمریکایی تمایل به رفتن به کانادا را داشت، این تعداد بیش از دو برابر تعداد افرادی است که کانادا را به عنوان مقصد ایده آل در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده‌بودند.

البته آمار نشان از این نیست که مهاجرت توده‌ای در کشور رخ می‌دهد، چون معمولاً «تمایل مردم به مهاجرت معمولاً بیشتر از هدف خود برای انجام این کار است.» اما نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد این است که حضور ترامپ در آمریکا باعث شده یک قدم بر قدم‌های علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا اضافه شود.

این مطلب ترجمه‌ای از یک گزارش در سایت هاف‌پست است و خبرگزاری مهر تنها آن‌را باز نشر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *