پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
همزمان با آغاز رژه دریایی

چین: مخالف استفاده از زور علیه دیگران هستیم

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 683051
رئیس جمهوری چین امروز سه شنبه همزمان با آغاز رژه دریایی بزرگ این کشور که به مناسبت هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین برگزار می شود، با تاکید بر اینکه مردم چین عاشق صلح هستند گفت: کشورها نباید با استفاده از زور دیگر کشورها را تهدید کنند.
چین: مخالف استفاده از زور علیه دیگران هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، شی در دیدار با افسران دریایی خارجی در شرق چین اعلام کرد که نیروهای دریایی باید در راستای حافظت از صلح و نظم دریایی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی افزود: « مردم چین عاشق صلح هستند و از دیرباز مسیر توسعه و پیشرفت صلح آمیز را دنبال می کردند.» شی شی تصریح کرد؛«کشورها باید گفت و گو و مشاوره های دوجانبه بیشتری با یکدیگر داشته باشد و نباید به هیچ بهانه ای زور یا تهدید به زور استفاده کنند.»

وی در ادامه صحبت های خود گفت: «همه کشورها باید به بهبود سازوکارهای ارتباطی بحرانی، تقویت همکاری های امنیتی منطقه ای و تضمین حل و فصل مناسب اختلافات مربوط به دریایی پایبند باشند.»

این رژه با حضور 32 کشتی و 39 هواپیمای چینی و همچنین ناوهای جنگنده از 13 کشور دیگر از جمله هند، ژاپن، ویتنام و استرالیا برگزار شد.

چین اعلام کرده بود که برای نخستین بار از زیردریایی های هسته ای و کشتی های جنگی خود رو نمایی خواهد کرد.

آخرین نبرد دریایی چین سال 1974 و 1988 در دریای چین جنوبی با ویتنام بود.

رویترز هم نوشت؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین قصد دارد همزمان با افزایش حضور خود در دریای تحت مناقشه چین جنوبی و جزایر اطراف تایوان که باعث ایجاد نگرانی هایی برای کشورهای منطقه و واشنگتن شده است، تحهیزاتش از جنگند های 'رادار گریز' تا 'ناوهای هواپیمابر' را به منظور اجرای طرح گسترده احیای ارتش آزادی بخش چین، تقویت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *