جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادامه امدادرسانی به ۱۰ استان متاثر از سیل

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 682978
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی در ۱۰ استان کشور خبر داد.
ادامه امدادرسانی به ۱۰ استان متاثر از سیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با ارائه گـزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک از تاریخ 25 اسفند 97 لغایت 2 اردیبهشت 98 در 31 استان کشور گفت: در بیش از 3800 شهر، روستا و محورهای کوهستانی به 605 هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از 292 هزار نفر اسکان اضطراری شدند.

وی افزود: 8345 نفر با قایق و بالگردهای جمعیت به مناطق امن انتقال یافتند. همچنین در این روزها 4821 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از 7930 مورد تخلیه آب از منازل انجام شد.

سلیمی ادامه داد: بیش از 21 هزار نیروی عملیاتی در قالب 5165 تیم امدادی در حال فعالیت هستند. باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه های ارتباطی، یکی از نکات برجسته این عملیات‌ها، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از 790 هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی 920 ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال 2812 از امدادگران و نجاتگران اقدام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات نیز اظهار کرد: امدادرسانی در 10 استان کشور شامل ایلام، گلستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *