سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

امیر حیدری: کلاه‌سبز‌ها را وسعت بخشیدم

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 682975
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز تیپ‌های پیاده نیروی زمینی ارتش به تیپ‌های متحرک هجومی تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: اکنون ما در نیروی زمینی انواع تیپ‌ها با ساختار متحرک هجومی که از تحرک و قدرت تهاجم صددرصدی برخوردار هستند بهره‌مندیم.
امیر حیدری: کلاه‌سبز‌ها را وسعت بخشیدم
به گزارش جهان نيوز، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» با بیان اینکه ما بر اساس اوامر فرمانده معظم کل قوا در خصوص ارتقاء تحرک و کارآمد کردن یگان‌ها، یک مبنای علمی را پیش بردیم تا تحولاتی عمیق را در ساختار کلی نیروی زمینی به وجود بیاوریم، گفت:

این تحولات عمیق بر مبنای جمع‌آوری اطلاعات، آینده‌پژوهی و رصد تهدیدات هستند.

وی با بیان اینکه امروز تیپ‌های پیاده نیروی زمینی ارتش به تیپ‌های متحرک هجومی تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: اکنون ما در نیروی زمینی انواع تیپ‌ها با ساختار متحرک هجومی که از تحرک و قدرت تهاجم صددرصدی برخوردار هستند بهره‌مندیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به تیپ‌های واکنش سریع نیروی مخصوص نزاجا گفت: سابقا در نیروی زمینی تنها یک نیروی واکنش سریع با عنوان تیپ ۶۵ که به کلاه‌سبز‌ها نیز معروف هستند، وجود داشت، اما امروز ما در گستره وسیعی این تیپ‌ها را وسعت بخشیدیم تا پاسخگوی نیاز‌های عملیاتی روز ما باشند.

امیر حیدری با بیان اینکه خدمت در تیپ‌های واکنش سریع نیروی مخصوص با خدمت در سایر تیپ‌ها متفاوت است، گفت: ما در این تیپ‌ها آدم‌های ذوالفنونی را پرورش می‌دهیم.

وی در همین رابطه تاکید کرد: نیرو‌های حاضر در تیپ‌های واکنش سریع نیروی مخصوص، باید انواع زبان‌های بیگانه مخصوصا زبان‌های کشور‌های اطراف ما را آموزش ببینند؛ همچنین باید انواع دوره‌های سخت و طاقت‌فرسا را طی کنند. باید بتوانند در تمام شرایط جوی بجنگند. مصداق عینی این موضوع، حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج بود که همکاران من در دمای ۲۸ درجه زیر صفر ارتفاعات دنا، توانستند ۱۲ شب را به صبح برسانند و ماموریت خود را انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: رزم در جنگل، کویر، کوهستان، داشتن توانایی انجام عملیات‌های متحرک هوایی و همچنین توانایی انجام عملیات‌های ترکیبی هوایی، زمینی و دریایی، از دیگر قابلیت‌هایی است که یک عضو تیپ واکنش سریع نیروی مخصوص، باید از آن‌ها بهره‌مند باشد.

امیر حیدری در پایان با بیان اینکه استخدام‌های ما برای اعضای تیپ واکنش سریع نیروی مخصوص، یک گزینش ویژه است و در وهله نخست، تاکید زیادی بر داوطلب بودن این افراد داریم، گفت: برای امسال پیش‌بینی کردیم که فرد حاضر در تیپ‌های واکنش سریع نیروی مخصوص، حتما باید در یک رشته ورزشی در حد حرفه‌ای مدرک داشته باشند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *