جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقبال کره جنوبی از سفر اون به روسیه  

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 682967
مقام ارشد کره جنوبی با بیان اینکه سفر رهبر کره شمالی به روسیه می تواند به تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره کمک کند، از این سفر استقبال کرد.
استقبال کره جنوبی از سفر اون به روسیه   
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که سئول از سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور استقبال می کند.

این مقام کاخ آبی (مقر ریاست جمهوری کره جنوبی) بیان داشت: باخبر شدیم رئیس کیم جونگ اون به روسیه می رود. این سفر را برای کره جنوبی خوب ارزیابی می کنم چراکه بخشی از روند خلع سلاح هسته ای است و احتمالا به نتایج خوبی منجر شود.
این مقام کره جنوبی همچنین تایید کرد که مون جائه این رئیس جمهوری این کشور حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود برای رهبر کره شمالی است.

وی محتوای این پیام را فاش نکرد اما گفت که در ارتباط با نتایج دیدار مون و ترامپ در واشنگتن است که اوایل فروردین ماه برگزار شد.'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سخنرانی مهمی در اوایل ماه جاری گفت او مایل است در صورتی که ایالات متحده پیشنهاد جدیدی ارائه کند و برای پیونگ یانگ قابل قبول باشد سومین نشست را با ترامپ برگزار کند.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا 8 و 9 اسفند 97 در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری بعد از این نشست گفته بود کره شمالی خواستار حذف همه تحریم ها در ازای انحلال بخشی از تاسیسات هسته ای شده بود به همین دلیل توافق را امضا نکردیم.

اما 'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی در مورد شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.
در همین حال چند روز پیش نیز یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کره شمالی خواستار حذف 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا از مذاکرات هسته ای دو کشور و جایگزینی یک مذاکره کننده 'فهمیده و بالغ' با وی شد.

این کشور در دومین انتقاد از مقامات آمریکا در کمتر از یک هفته، درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر جدیت پیونگ یانگ در پایان دادن به تولید سلاح هسته ای را بی معنی خواند و گفت جان بولتون نابینا و فاقد درک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *