کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی برای تروریست‌ها فرش قرمز پهن می‌شود +تصاویر

3 ارديبهشت 1398 ساعت 8:25

صفحات بسیاری متعلق به گروه‌های تروریستی مختلف به ویژه گروه‌های تکفیری و سلفی در حال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند.


به گزارش جهان نیوز، ۲۰ فروردین ماه امسال مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود اعلام کرد که کاخ سفید طی اقدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از نیرو‌های اصلی دفاعی جمهوری اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی قرارداده است.

بلافاصله پس از این اقدام، شبکه های اجتماعی که خاستگاه آنها ایالات متحده آمریکاست، اقدام به مسدود کردن صفحات فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و افراد مرتبط با این نهاد نظامی کرد. 

نکته جالب ماجرا اینجاست که حتی اگر افرادی کوچکترین مطلب در حمایت از سپاه منتشر می‌کردند، بلافاصله و یا نهایتا پس از گذشت چند ساعت با اخطار از سوی این شبکه‌ها مواجه شده و مطلب آنها به صورت خودکار از صفحه افراد حذف می‌شد.

اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین گروهی نبود که توسط ایالات متحده به عنوان گروهی تروریستی معرفی و شناخته شد و  شواهد نشان می دهد که طی سالهای گذشته گروه‌های بسیاری از سوی آمریکا به عنوان تروریست معرفی شدند. 
 

طبق آخرین فهرست اعلام شده در سایت وزارت امور خارجه آمریکا ۶۹ گروه در نقاط مختلف دنیا به شکل رسمی به عنوان تروریست معرفی شده اند. این فهرست را به طور کامل در زیر مشاهده می‌کنید.
 
جولان تروریست‌ها در جغرافیای توئیتر
جولان تروریست‌ها در جغرافیای توئیتر
جولان تروریست‌ها در جغرافیای توئیتر
جولان تروریست‌ها در جغرافیای توئیتر
جولان تروریست‌ها در جغرافیای توئیتر
جولان تروریست‌ها در جغرافیای توئیتر
 
اما نکته جالب اینجاست که تاکنون صفحات مجازی این گروه‌ها و یا هواداران آن‌ها مسدود نشده و این تروریست ها به آسانی به فعالیت آزادانه خود در این شبکه ها می پردازند.

بررسی حضور آزادانه برخی از این گروه ها و فعالیت آنها و هوادارانشان در صفحات شبکه های اجتماعی آمریکایی همچون توئیتر نشان از برخورد سلیقه ای و تعریف شده ایالات متحده با تروریسم است.
 
صفحه اخبار داعش که توسط هواداران ایجاد شده؛
1
 
صفحات مرتبط به گروه تروریستی الاحوازی؛
 
1
1
1
1
 
صفحه گروه تروریستی جیش الظلم؛
گروه‌های تروریستی و تحرکات آن‌ها در شبکه‌های مجازی
 
صفحه ای منتسب به لشکر طیبه پاکستان؛
1
 
گروه جیش المحمد به عنوان گروه شبه نظامی پاکستانی که هدفش جدایی کشمیر از هند از طریق مبارزه مسلحانه است.
1

صفحه ای منتسب به جبهه النصره؛
1
1

فعالیت گسترده سازمان مجاهدین خلق با پرونده بین المللی ۱۷۰۰۰ هزار ترور در شبکه‌های اجتماعی که توسط آمریکا از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شد.
 
1
 
1
 
1
 
صفحات شورشیان فارک کلمبیا که از سوی آمریکا تروریست شناخته می شوند؛ 
1
 
1
 
1
 
صفحه مربوط به حزب کمونیستی فیلیپین به عنوان یک سازمان انقلابی و حزب کمونیست پیشتاز در فیلیپین 
 
1
 
در کنار صفحه های مورد اشاره، صفحات بسیار دیگری متعلق و منتسب به گروه های تروریستی مختلف و به ویژه گروه های تکفیری و سلفی در حال فعالیت در شبکه های اجتماعی هستند.

بررسی صفحات این گروه ها و رویکرد ایالات متحده نسبت به فعالیت آنها در دنیای مجازی نشان دهنده این است که این گروه ها از دید آمریکا تروریستی نیستند، بلکه فقط نام آنها در لیست تروریست ها قرار گرفته و بنا به موقعیت های مختلف زمانی در عرصه سیاست بین الملل از این موضوع به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر کشورها و یا تغییر شرایط و اعمال نفوذ خود در مناطق مختلف دنیا استفاده می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 682942

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682942/وقتی-تروریست-ها-فرش-قرمز-پهن-می-شود-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com