کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ تورم برای اولین بار از ۵۰ درصد عبور کرد +جدول

2 ارديبهشت 1398 ساعت 23:54

نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۱.۴ درصدی فروردین امسال بالاترین تورم اعلام‌شده از سوی مرکز آمار درباره نرخ تورم کل کشور در دهه ۹۰ است.


به گزارش جهان نیوز، بر اساس گزارش مرکز آمار، در فروردین ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل تورم کالاها و خدمات مصرفی به ١٧٠, ٩ رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥١, ٤ درصد افزایش یافته است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٥١, ٤ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.
 


نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۱.۴ درصدی فروردین امسال بالاترین تورم اعلام‌شده از سوی مرکز آمار درباره نرخ تورم کل کشور در دهه ۹۰ است. این برای اولین بار است که تورم نقطه به نقطه از مرز ۵۰ درصد بالا زده که باید آن را نشانه آژیر خطر دانست.

بالاترین تورم نقطه به نقطه دولت دهم به خرداد ۱۳۹۲ با ۴۲.۴ درصد مربوط بود اما همانطور که ملاحظه می‌شود در دولت فعلی رکورد تورم به شدت بالاتر رفته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور
مرکز آمار شاخص تورم مناطق روستایی کشور را هم محاسبه کرده است که نشان می‌دهدشاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ١٨٠, ١ رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٩, ٤ درصد بیشتر شده است.
 

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه مناطق روستایی با نزدیک شدن به مرز ۶۰ درصد، به بالاترین رقم خود از سال ۱۳۷۵ بدین سو رسیده است.


کد مطلب: 682925

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682925/نرخ-تورم-اولین-بار-۵۰-درصد-عبور-جدول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com