جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

رمز پیشرفت سپاه از دید آیت‌الله مکارم

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 682924
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه هیچ گروهی منکر فعالیت‌های سپاه پاسداران نیست، گفت: برخی خود را به حماقت می‌زنند و قصد دارند فعالیت‌های سپاه را کم‌ارزش جلوه دهند.
رمز پیشرفت سپاه از دید آیت‌الله مکارم
به گزارش جهان نيوز، جمعی از فرماندهان سپاه علی بن ابیطالب (ع) بعد از ظهر دوشنبه به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار ضمن عرض تبریک میلاد امام زمان (عج) و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: این نظام متعلق به امام زمان (عج) است و عنایات ایشان همیشه شامل حال کشور بوده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران از ابتدای تأسیس مورد توجه همه گروه‌های سیاسی کندرو، میانه‌رو و تندرو بوده است، افزود: اقدامات افتخارآمیز سپاه بسیار است که از جمله آن می‌توان به دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش اشاره کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ گروهی منکر اقدامات و فعالیت‌های سپاه پاسداران نیست، گفت: متأسفانه برخی خود را به حماقت می‌زنند و قصد دارند فعالیت‌های سپاه را ندیده و کم‌ارزش جلوه دهند.

وی تصریح کرد: اخیراً اقدام خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شاهد بودیم ولی دنیا این را نپذیرفت و با آمریکا علیه سپاه همراه نشد، این در حالی است که عمل سپاه معرف این نهاد است و احتیاجی ندارد که دشمنان او را قبول کنند یا نه.
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این اقدام آمریکایی‌ها نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه جای خوشبختی نیز دارد چرا که دیدیم اقبال و توجه مردم به سپاه پاسداران بعد از عمل آمریکایی‌ها بیشتر شد.

رمز پیشرفت سپاه پاسداران

وی رمز واقعی پیشرفت سپاه پاسداران را تکیه روی مسائل دینی دانست و گفت: انگیزه‌های دینی، شهادت و فداکاری را هر چه بیشتر در مجموعه خود گسترش دهید موفق‌تر خواهید بود.
مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: امروز نسل جوان ما دوران جنگ و انقلاب را ندیده‌اند لذا باید آن دوران و تجربه‌های به دست آورده را برای آنها به صورت مستند نمایش داد و روشنگری کرد.
وی با بیان اقدامات سپاه، روحانیون و سایر نهادها در کمک رسانی به سیل‌زدگان، افزود: بسیاری از این افراد با هدف‌های دینی و الهی به کمک رفتند و باید این بعد معنوی در همه ابعاد حفظ شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بخش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران وظیفه مهمی برعهده دارد و از آن جایی که ایمان در انسان تقویت شود دیگر اعمال او نیز خالص خواهد شد بنابراین باید روی ایمان و اعتقاد افراد بیشتر کار شود.

وی با اشاره به اینکه اختلاس‌ها و دزدی‌ها و دیگر اعمال ناشایست در نتیجه بی ایمانی افراد است، عنوان کرد: ایمان و معاد که پرورش یابد فرد دیگر به کارهای زشت و اعمال ناشایست دست نخواهد زد و حقی را ناحق نخواهد کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر دعوت مردم به نیکی و خوبی‌ها تأکید کرد و گفت: در روایات هم به این مسئله اشاره‌شده که تأثیر زبان عمل بسیار بیشتر است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *