پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار وقوع سیلاب به 8 روستای سیستان/3 روستا تخلیه شد

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 682905
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر سیلاب در شمال استان سیستان و بلوچستان تاکنون 3 روستا تخلیه و 8 روستا در معرض سیلاب قرار دارند.
هشدار وقوع سیلاب به ۸ روستای سیستان
به گزارش جهان نيوز، رسول راشکی اظهار کرد:  3 روستا در شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان بر اثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند تخلیه شدند و هشت روستا در معرض سیلاب شدید قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان گفت :  بر اثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در شهرستان هیرمند برخی روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند در صورتی که این شکستگی ترمیم نشود 8 روستا این شهرستان که در مسیر سیلاب قرار دارند دچار مشکل خواهند شد و باید تخلیه شوند.

وی ادامه داد: همزمان با شدت یافتن سیلاب ورودی به منطقه سیستان تمامی نیروهای هلال احمر در منطقه آماده باش کامل هستند تا خدمات را در کمترین زمان ممکن به هموطنان ارائه دهند ، این سیلاب غیرقابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند ماه گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.

راشکی اظهار کرد: چهار مکان امن (سه مدرسه و شهرک صنعتی هیرمند)  با ظرفیت 500 خانوار در شهرستان هیرمند برای اسکان اضطراری سیل زدگان پیش بینی شده است که افراد در حال انتقال به این مکان های امن هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از مردم سیستان خواست تا به هشدارهای مربوط به سیلاب توجه کنند تا با همکاری مردم بتوانیم با سیلاب مقابله کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *