سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

طوفان با سرعت ۸۰ کیلومتر در سیستان و بوچستان

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 682899
تسنیم نوشت: رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعد از ظهر امروز افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان با سرعتی معادل ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت رخ می‌هد.
طوفان با سرعت ۸۰ کیلومتر در سیستان و بوچستان
به گزارش جهان نيوز، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی وضعیت جوی  سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از بعد از ظهر امروز افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان با سرعتی معادل 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت رخ می‌هد.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  رگبار ناچیز تا ملایم و پراکنده و  گاهی رعد و برق در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان برای عصر امروز پیش‌بینی شده، گفت: برای فردا وزش باد شدید از سمت جنوب غرب همراه با گرد و خاک با سرعتی معادل 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت در زاهدان و سایر نقاط مرکزی استان با احتمال اختلال تردد در جاده‌های منتهی به بم و نفوذ گرد و غبار حاصل به شمال استان، رگبار ملایم تا متوسط و گاهی رعد و برق در برخی نقاط نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای روز چهارشنبه نفوذ توده هوای سرد به استان را خواهیم داشت و در شهرهای شمالی٬ مرز شرقی و نوار غربی استان وزش باد شدید از سمت شمال همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که سرعت آن 60 تا 80 و گاهی بیش از 80 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ملاشاهی با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر طی روزهای پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان رخ می‌دهد، گفت: کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در نیمه شمالی و 3 تا 5 درجه در جنوب استان دیگر پدیده جوی این مدت زمانی است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل و روی دریا وزش باد شدید و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود٬ ارتفاع موج حدود یک و نیم تا دو متر پیش‍بینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *