کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ نگران رقابت با «برنی سندرز» در انتخابات

2 ارديبهشت 1398 ساعت 18:06

فارس نوشت: یک رسانه آمریکایی در گزارشی به نقل از نزدیکان رئیس‌جمهور این کشور نوشت: ترامپ در محافل خصوصی برنی سندرز را تحسین می‌کند اما در محافل عمومی او را «دیوانه» می‌خواند.


به گزارش جهان نیوز، در حالی که برخی نظرسنجی‌ها در آمریکا از پیشتازی «برنی سندرز» سناتور نام آشنای آمریکایی در میان نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری حکایت دارد، یک رسانه آمریکایی در مطلبی به نقل از نزدیکان «دونالد ترامپ»، از احترام رئیس‌جمهور به این قانونگذار ارشد کنگره و نگرانی او درباره رقابت آنها در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خبر داده است.

پایگاه «دیلی بیست» گزارشی تحت این عنوان منتشر کرد: «ترامپ در محافل خصوصی برنی سندرز را تحسین می‌کند اما در محافل عمومی او را دیوانه می‌خواند».

اشاره این رسانه به حملات توییتری اخیر دونالد ترامپ به برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت است که بعد از نامزدی او برای انتخابات ۲۰۲۰ تشدید شده است.

در گزارش این رسانه آمده است: «رئیس‌جمهور آمریکا به نزدیکان و معتمدان خود می‌گوید که این سناتور ایالت ورمونت، سیاستمداری باهوش، دارای یک پایگاه اجتماعی قابل توجه و روش‌های هوشمندانه برای جمع‌آوری کمک مالی است اما با این حال، ترامپ همچنان معتقد است که می‌تواند در انتخابات شکستش دهد».

«دیلی بیست» می‌نویسد: «دونالد ترامپ در تجمعاتی که حضور می‌یابد، علنا در حال آزمون تقابلش با برنی سندرز در سال ۲۰۲۰ است اما در محافل خصوصی، نظرش درباره رقابت احتمالی با این سناتور بسیار پیچیده‌تر است و او از اطمینان کمتری (درباره پیروزی بر سندرز) برخوردار است».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «اطرافیان رئیس‌جمهور می‌گویند که او وقتی موضوع مواجهه با سندرز در سال ۲۰۲۰ مطرح می‌شود، درباره دو موضوع تردید دارد. او در حالی که این سناتور را رقیبی آسیب‌پذیر می‌داند اما برای تیزهوشی سیاسی او احترام قائل شده و به آن غبطه خورده است».

سه منبع مطلع به دیلی بیست گفتند، خود ترامپ هم گهگاه موضوع حمایت طبقه کارگر از برنی سندرز را مطرح و اذعان می‌کند که این احتمال برای سندرز وجود دارد که با رویکرد پوپولیستی خود حمایت حامیان ترامپ را از آن خود کند.

آنها گفتند که رئیس‌جمهور آمریکا از توانایی سندرز برای جلب حمایت‌های مردمی و به راه انداختن تجمعات بزرگ تحت تاثیر قرار گرفته است اما گفته که این تجمعات به بزرگی و خوبی تجمعات طرفداران ترامپ نیستند.

طبق این گزارش، ترامپ در محافل خصوصی با نزدیکان خود درباره اقدامات سندرز در جمع‌آوری کمک‌های مالی و ایجاد مکانیسم‌هایی برای جذب حامیان مالی کوچک صحبت کرده است.

پیشتر در خبرها آمده بود که آقای سندرز توانسته ظرف کمتر از یک هفته پس از اعلام نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰، مبلغ ۱۰ میلیون دلار کمک مالی جذب کند.

«اریک بولینگ» دوست ترامپ و مجری شبکه «بلیز تی وی» در این باره گفت: «در گفت‌و‌گوهایم با رئیس‌جمهور، چه در مصاحبه‌ها و چه در صحبت‌های خصوصی، این حس به من دست می‌دهد که میزان مقادیر منابع مالی که سندرز با کمک‌های مالی کوچک حامیانش دارد جذب می‌کند، توجه ترامپ را به خود جلب کرده است».

از نظر «دیلی بیست»، «احترامی که رئیس‌جمهور به سندرز نشان داده است تا حدی نمایانگر این اعتقاد ترامپ است که عنصر کلیدی برای موفقیت در سیاست آمریکا، نامتعارف بودن و پوپولیسم (توده‌گرایی) است. سندرز همانند رئیس‌جمهور، خود را به عنوان سیاستمداری نشان داده که خارج از ساختارهای سنتی حکمرانی عمل می‌کند و طبقه کارگر در حال کمک به او است».

این رسانه می‌افزاید: «مشاوران و افراد معتمد ترامپ می‌گویند او علیرغم اینکه در خفا تحت تاثیر سندرز قرار گرفته است اما او را تهدیدی برای خود در انتخابات نمی‌بیند، حداقل تا حالا که او را تهدید نمی‌بیند».

دیلی بیست می‌نویسد: «رئیس‌جمهور چند بار (در محافل عمومی) طی این ماه در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود (توییتر) سناتور (سندرز) را "دیوانه" خطاب و پیشبینی کرد که او و جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نفرهای برتر در میان نامزدهای دموکرات در انتخابات خواهند بود اما ترامپ پشت درهای بسته در صحبت با دوستان و مشاورانش درباره سندرز، اغلب این موضوع را مطرح می‌کند که سندرز در قیاس با هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ تجمعات بسیار بزرگتری از حامیانش را به صحنه آورده بود».


کد مطلب: 682893

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/682893/ترامپ-نگران-رقابت-برنی-سندرز-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com