سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۴

آشنایی با سوابق هشتمین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب: 682711
سرلشکر سلامی پس از پایان جنگ، دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی شد.
آشنایی با سوابق هشتمین فرمانده کل سپاه
به گزارش جهان نيوز، حضرت ایت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز با صدور پیامی سردار حسین سلامی را به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب کردند.

سردار سلامی همچنین با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد و به این ترتیب هشتمین نفری خواهد بود که فرماندهی این نهاد بزرگ انقلاب را بر عهده می گیرد.

سردار سرلشکر حسین سلامی متولد ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان و تحصیل کرده در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت است.

او پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران پرشکوه دفاع مقدس در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست و در طول سال‌های جنگ تحمیلی، مدتی از دوران خدمت خود را در غرب و در کردستان گذراند.

ازجمله مسئولیت های وی در 8 سال دفاع مقدس، فرماندهی در لشکرهای کربلا، ۱۴ امام حسین (ع) و قرارگاه نوح (ع) بود.

سرلشکر سلامی پس از پایان جنگ، دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی شد.

وی همچنین دوره عالی جنگ را از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ گذراند و از دیگر سمت های او می توان به معاونت عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، فرماندهی نیروی هوایی سپاه از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸ و  جانشینی فرمانده کل سپاه از سال ۸۸ تاکنون اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
موفق باشند انشااله
United States
سردار ضمن تبریک- روحیه یک فرمانده خوب انچنان که درسخنان شما درطی زمانهای اخیر کم وبیش دیده شده مقداری با واقعیت روزدنیا ومطابق با فیزیک زمین متفاوت است ولیکن با همه اینها مسلم است خطای راهبردی دشمن منجربه پاسخ راهبردی ایران خواهدشد ازمسلمات است که دراین کشمکشها نیروهای متخاصم قطعا حتی برای مدتی کوتاه هم که شده آسیب خواهند دید واقتصاد دنیا بهم خواهد خورد همان چیزی که درتحریم مورد انتظارماست ما به جامعه بین الملل اهمیت فراوانی قائل بوده ومیباشیم ویقینا "احترام متقابل ان از رقبای بین الملل ما دیده نمیشود بلکه دستکشی که دردستانشان میباشدمانع ازحس احترام میگردد ولذا مردم ما هرگز به این باورنرسیده اند که آنها خیرمارا میخواهند بتدریج درحال اشکارشدنه که درتنگنا قراردادن مردم حس نفرت بسیارعمیقی را دردلهای آنان پرورش واین امادگی را به وجود میاورد که زنگ ابتدای تجاور صدام به کشور ما مجددا احیا میشود به این تفاوت که تجهیزات پیشرفته امروزما کمک خوبی برای صربه کاری به دشمن در دسترس داریم .
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
پیروز و سربلند باشید سردار بزرگ سردار سلامی عزیز
United Arab Emirates
سردار تبریک به جنابعالی وهمه سپاهیان عزیزوبزرگوارخصوصا میلیونها بسیجی پابه رکاب ، ....