جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳۰

درماندگی ترامپ در ماجرای تحریم نفتی ایران

يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 682685
توکیو هنوز سعی دارد درگیر جدال ژئوپولیتیکی بین واشنگتن و تهران نشود. هیروشیک سکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن گفت کشورش حامی جلوگیری از تاثیر مخرب تحریم‌های آمریکا بر ایران است. به نظر می رسد این کشور عضو اوپک اهمیت زیادی برای امنیت عرضه انرژی ژاپن داشته باشد.
درماندگی ترامپ در ماجرای تحریم نفتی ایران
به گزارش جهان نيوز، توکیو هنوز سعی دارد درگیر جدال ژئوپولیتیکی بین واشنگتن و تهران نشود. هیروشیک سکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن گفت کشورش حامی جلوگیری از تاثیر مخرب تحریم‌های آمریکا بر ایران است. به نظر می رسد این کشور عضو اوپک اهمیت زیادی برای امنیت عرضه انرژی ژاپن داشته باشد.
سکو گفت: «رابطه ژاپن با ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان اهمیت دارد، چون ژاپن نیاز به واردات تقریباً تمام نفت مصرفی خود دارد».سکو ماهیت گفتگوهای ژاپن با آمریکا را در مورد تحریم های ایران فاش نکرد ولی گفت: «ما قصد داریم مذاکرات نزدیکی با آمریکا داشته باشیم تا جلوی تاثیرات مخرب اقدامات آمریکا را بر ثبات عرضه انرژی ژاپن و فعالیت شرکت‌های آن بگیریم».

ژاپن یکی از هشت کشوری بود که در نوامبر معافیت ۱۸۰ روزه از تحریم‌های ایران دریافت کرد تا به خرید نفت این کشور ادامه دهد. سایر کشورهایی که معافیت گرفتند شامل بزرگترین مشتریان نفت ایران می شدند: چین، هند، کره جنوبی، تایوان، ایتالیا، یونان و ترکیه. مهلت این معافیت ها در دوم ماه می تمام می شود، در نتیجه پالایشگاه‌های ژاپن پس از خرید ۱۵.۳ میلیون بشکه نفت ایران از ژانویه تا می، به واردات نفت این کشور پایان می‌دهند. ژاپنی ها زودتر واردات را متوقف کردند تا زمان کافی برای رسیدن نفت بارگیری شده به ژاپن و تکمیل روند پرداخت پول آنها داشته باشند.

معافیت یا عدم معافیت

ژاپن تنها کشوری نیست که منتظر تصمیم ترامپ در مورد معافیتهاست. ترکیه که طی چند ماه گذشته روابطش با آمریکا تضعیف شده، اعتقاد دارد معافیت ها را دریافت می کند. ابراهیم کلین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که کشورش از سیاست تحریم علیه ایران حمایت نمی کند و معتقد است این کار به نتیجه مورد نظر نمی رسد. وی اضافه کرد: «ما واضح گفتیم که می‌خواهیم به واردات نفت از ایران ادامه دهیم.ولی ایران کشور همسایه ما هم هست، مردم نباید انتظار داشته باشند به ایران پشت کنیم».
سایر کشورها هم امیدوارند معافیت‌ها تمدید شوند. حالا سوال روز این است که ترامپ چه می کند؟ این تصمیمی حیاتی است که سال گذشته او را در شرایطی سخت با عربستان قرارداد. ریاض پاییز گذشته طبق خواسته ترامپ نفت بیشتری تولید کرد تا قیمت آن پایین بیاید، ولی ترامپ قبل از اعطای معافیت به خریداران نفت ایران با این متحد عربی خود مشورت نکرد که باعث افزایش عرضه جهانی نفت و سقوط قیمت آن شد. به این ترتیب عربستان و سایر تولید کنندگان بزرگ نفت بخش عمده ای از درآمد خود را از دست دادند. از آن زمان عربستان توجهی به درخواست ترامپ مبنی بر افزایش تولید نکرده است.
دولت ترامپ اشاره کرده که می‌خواهد صادرات نفت ایران را صفر کند.مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت ما در مورد هدف صفر کردن هر چه سریعتر صادرات ایران واضح بوده ایم و این کار را انجام می‌دهیم.
اگر ترامپ معافیت ها را تمدید کند، نفت ایران را در بازار نگه می‌دارد و جلوی افزایش قیمت نفت را می‌گیرد تا به ۸۰ دلار در هر بشکه نرسد. ولی اگر معافیتی ندهد، مثل این است که تمام تلاش‌های خود را برای مهار قیمت نفت از بین برده باشد و در ماه های نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری بر نگرانی مردم در مورد قیمت بالای بنزین اضافه می‌کند.
ترامپ می‌تواند معافیت ها را برای پنج کشوری که از آن استفاده کرده بودند تمدید کند اما این کار به معنای اذعان به اهمیت نفت ایران در بازار جهانی است و اعتبار و صحت سیاست های ضد ایرانی ترامپ زیر سوال می رود. مشاور ریسک گروه اوراسیا گفت تحت این سناریو صادرات نفت ایران از ۱.۲ میلیون بشکه فعلی به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز می رسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما باید آمریکا درخلیج فارس تحریم کنیم
Poland
لعنت به ترامپ

پوزه اش را به خاک خواهیم مالید.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون حامی تروریست ها درسوریه ومنطقه ومسئول جنایت های آنان هستند.
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، آمریکا ومحتدان نیز آن را کنار گذارید
آمریکا ازسال 2001 تاکنون درافغانستان یک تروریسم و طالبان هم نکشته است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2001 تاکنون درافغانستان یک تروریسم و طالبان هم نکشته است.
حدود 14 هزار داعش های آمریکا درافغانستان چه می کنند؟
آمریکا داعش جهانی است.
آمریکا رسما داعش جهانی شده است.
۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند
Iran, Islamic Republic of
چرا آمریکا در جنگ عربستان علیه یمن شریک است؟
با وجود محرز بودن جنایات جنگی و نقض قوانین بینالمللی عربستان سعودی در کشتار غیرنظامیان یمن، آمریکا همچنان به فروش گسترده تسلیحات به عربستان ادامه و بر همکاری نظامی، دفاعی و اطلاعاتی میان دو کشور تاکید دارد.
Iran, Islamic Republic of
لعنت برترامپ
لعنت برآل سعود
لعنت برعادل الجبیر
جنایات وحشیانه عربستان و آمریکا در یمن نشان از درماندگی آنهاست
آمریکا وعربستان سعودی در برابر رزمندگان یمنی کاملا درمانده اند واز عصبانیت به هر جنایت وحشیانه ای در این کشور دست می زنند.
آل سعود و آمریکا عصبانی از اینکه نمیتوانند شبه نظامیان حوثی را شکست بدهند و بویژه بعد از تحمل شکست خفت بار در الحدیده یمن، وحشیانه به همه جا حمله میکنند و هیچ حرمتی را نگه نمیدارند،آنها به بیمارستانها، مدارس، بازارها، مراسم عروسی وحتی اتوبوس حامل کودکان حمله کرده ودهها کودک مظلوم وبیگناه را قطعه قطعه می کنندودر این میان سکوت سازمانها ومجامع بینالمللی در مقابل این فاجعه عظیم انسانی جای تاسف دارد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مسلمانان دنیا باید رفتن به مکه را تعطیل کنند.
رژیم مسلمان کش آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران به هیچ کشوری باج نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
امارات را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم.
بحرین را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
عربستان فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
امارات فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
بحرین فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آرزوی یک پاسخ عزتمندانه به گستاخی‌های فرانسه از سوی مسئولین وزارت خارجه کشورمان به دل ما مردم ایران مانده است. تو را به خدا ایران را تا این حد نزد بیگانگان دست بسته و ناتوان نشان ندهند.
Germany
متاسفانه ما ايرانيها بجاي اينكه كار كنيم بيشتر وقتمون را صرف شعر گفتن و شعار دادن كرده ايم!
اگر اينطور نبود امروز آمريكا و نوكراش نمي تونستن انقدر به ما زور بگن و ما هم محتاج به خام فروشي منابع حياتي كشورمون نبوديم.
به اميد روزي كه در كشورمون فرهنگ مطالعه و كار كردن جاي لاف زدن را بگيرد و دادن اميد واهي به آينده را بگيرد.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اصلی داخلی درسراسرکشور و خارجی به خاطرناتوانی، کوتاهی، .... دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
Iran, Islamic Republic of
موشکی می سازیم که تمام نقاط آمریکا را هدف قرار دهد
Iran, Islamic Republic of
مسئولان قبلی آمریکا جنایتکارشماره یک داعش را بوجود آوردند
آمریکا جنایتکارشماره یک هنوز به طور مستقیم ازتروریست های داعش حمایت می کند.
سلاحهای داعش ازسال 2011 تاکنون ساخته کشورهایی است؟ آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل!
عربستان سعودی به همراه امارات تامین کننده هزینه تروریست های داعش درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
Iran, Islamic Republic of
دولت های تحریم کننده حامی تروریست درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان هستند.
دولت هایی که چنین تحریم را اعمال می کنند، تروریست پرور و حامی تروریست درسراسرجهان هستند.
بالگردهای آمریکایی داعشی ها را جا به جا کردند.
هرجایی آمریکا حضور داشته باشد تروریسم، داعش و گروه های تروریستی نیزآنجاست.
Iran, Islamic Republic of
تنها سلاح هسته می تواند از ما در برابر آمریکا و منحدانش محافظت کند
Iran, Islamic Republic of
اجازه نمی دهیم هیچ کشوری پایش را ازگلیمش خود درازکند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک احترامی برای زندگی بشرقائل نیست.
حامیان اصلی دیروز صدام دیکتاتور، امروز مدعی کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه هستند شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
رهبر جوان کره شمالی به دنیا اثبات کرد که آمریکا غیرقابل اعتماد است پس دیپلماسی لبخند و دانستن چند زبان نشانه هوش و کهنه‌کار بودن در دیپلماسی نیست.
Iran, Islamic Republic of
اروپا همسو با مواضع خصمانه و ضد بشری آمریکا بر علیه کشورمان عمل کرده و عملاً به برجام پایبند نبوده است، اروپاییان نسبت به برجام متعهد نبوده‌اند پس قابل اعتماد نیستند و پذیرفتن FATF دام دیگری است که همانند برجام برایمان پهن کرده‌اند و متأسفانه معلوم نیست که چرا عده‌ای در داخل کشور بر تصویب چنین قانون توطئه‌آمیزی این قدر اصرار می‌کنند!
Iran, Islamic Republic of
از وزارت اطلاعات متشکریم که اجازه خرابکاری به جاسوسان آمریکا ندادند، فقط از یک نکته نباید غفلت کرد و آن مدیران نفوذی و دو چند تابعیتی‌ها هستند که برخی مشغول اجرای سند 2030 هستند و برخی در حوزه سینما، تئاتر و... بی‌بندوباری و ولنگاری فرهنگی را ترویج می‌کنند و...
Iran, Islamic Republic of
در اخبار آمده بود که اسرائیل بعد از اعتصاب غذای صدها اسیر فلسطینی به پذیرش شروط اسیران تن داده است. این حرکت موفقیت‌آمیز نشان داد که با داشتن روحیه ایستادگی و مقاومت می‌شود کوبنده‌ترین ضربه را به سفاک‌ترین رژیم یعنی اسرائیل وارد کرد و پیروز شد. این یک اصل کلی در همه عرصه‌هاست.
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال پوزه آمریکا را به خاک مالیده و بیشتر خواهد مالید چون هر چه فشارش را به مشتریان نفت ما زیاد میکند نفت قیمتش بالاتر میرود و نتیجه اش این است که ایران با تولید کمتر همان مقدار قبلی درآمد نفتی دارد.
اتعل
Iran, Islamic Republic of
فعلا برید پیاز کیلوی 13000 تومان بخورید.....