سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

واکنش امارات به دستگیری جاسوسان خود

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 682634
وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات عربی متحده به خبر بازداشت دو جاسوس اماراتی در ترکیه واکنش نشان داد
واکنش امارات به دستگیری جاسوسان خود
به گزارش جهان نيوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات عربی متحده در واکنش به خبر بازداشت عناصر اطلاعاتی امارات در ترکیه به اتهام جاسوسی برای امارات، گفت که هیچ کس این سخنان را باور نمی‌کند.
 
 
قرقاش با اشاره تلویحی به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نوشت: «وقتی تو اعتبار خود را از دست دادی هیچ کس دیگر حرفهایت را باور نمی‌کند، اتهام می‌زنی، ادعا می‌کنی و روایت‌ها را تغییر می‌دهی، اما از آنجا که تو راستگو نیستی هیچ کس (حرفهایت) را باور نمی‌کند، روشن است که فرار رو به جلوی تو از ناکامی‌های داخلی و خارجی، موقعیت تو را متزلزل می‌کند، اعتبارت را از دست می‌دهی و هیچ کس حرفهایت را جدی نمی‌‌پندارد».

دولت ترکیه روز جمعه (دیروز) از بازداشت دو نیروی اطلاعاتی امارات در شهر استانبول، شهری که قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در آن رخ داده بود، خبر داد.

یک مسئول ترکیه‌ای امروز (جمعه) در گفت‌وگو با رویترز گفت که اتهام این دو اماراتی، جاسوسی و دست داشتن در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول است.

این اولین بار است که مقام‌های ترکیه‌ای از همدستی یک کشور دیگر در قتل خاشقچی سخن می‌گویند. از زمان قتل خاشقچی در تاریخ دهم مهر ماه (دوم اکتبر گذشته) آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده و خود مقام‌های ریاض بدان اعتراف کرده‌اند، به جز یک شهروند ترکیه‌ای، همه مجریان نقشه ترور این روزنامه‌نگار سرشناس مخالف سیاست‌های ریاض، شهروندان سعودی و از نزدیکان به «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی بوده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...