پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

امام خمینی با آینده‌نگری غرب‌زده‌ها را مهار کرد

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 682633
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام (ره) یک سیاستمدار تمام‌عیار بود، گفت: امام (ره) با آینده‌نگری تمام غرب‌زده‌ها را کنترل و مهار کرد.
امام خمینی با آینده‌نگری غرب‌زده‌ها را مهار کرد
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت سی‌امین سالگرد عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: امام (ره) شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام محسوب می‌شود و هنوز جوانب مختلف ایشان شناخته‌نشده است.

وی، انقلاب اسلامی که توسط امام (ره) به منصه ظهور رسید را بعثتی بزرگ در دنیای بشر عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه هرقدر زمان می‌گذرد نسل‌های آینده جریان انقلاب اسلامی را عمیقانه تجزیه‌وتحلیل می‌کنند، گفت: تبیین ابعاد مختلف امام (ره) برای نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت است.

فلاحتی، خواستار تبیین وجهه مردمی بودن امام (ره) برای جامعه شد و بیان کرد: چهره مردمی امام (ره) برگرفته از وجهه انبیای الهی به‌ویژه پیامبر اسلام (ص) است.

وی به پیام گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری ماه‌ها روی پیام گام دوم انقلاب فکر کردند و هرکدام از کلمه‌ها بار معنایی ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر تبیین چهره دینی و عمل به وظایف شرعی امام (ره) برای جامعه، خاطرنشان کرد: امام (ره) پایبند به مسائل شرعی بود و خود را مکلف می‌دانست به تمام آن عمل کند.

فلاحتی با اشاره به خطر تحریف امام تصریح کرد: گاهی مواقع در دوبنده‌ای سیاسی وجهه پایبندی به مسائل شرعی امام (ره) به فراموشی سپرده می‌شود و این وجهه نباید مغفول بماند.

وی با بیان اینکه امام (ره) درعین‌حال که از رجال سیاسی محسوب می‌شد یک رجال عرفانی بود، اظهار کرد: امام (ره) رابطه تنگاتنگی با دعا داشت و نباید بخش عرفانی و معنوی ایشان فراموش شود.

امام‌جمعه رشت به الگوسازی دنیای امروز برای نسل جدید اشاره کرد و افزود: زندگینامه امام (ر) بهترین راهکار و الگو برای نسل جدید است.

فلاحتی با اشاره به اینکه امام (ره) یک سیاستمدار تمام‌عیار بود، بیان کرد: امام (ره) با آینده‌نگری تمام غرب‌زده‌ها را کنترل و مهار کرد.

وی به شناخت تحلیلگران اجتماعی و سیاسی تاریخ بین‌الملل از امام (ره) اشاره کرد و تصریح کرد: چهره علمی امام (ره) را برای مردم تبیین کنید زیرا بعد علمی ایشان در فقه، اصول، عرفان و شناخت عرفان‌های مختلف هنوز برای جامعه ناشناخته است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ابعاد علمی امام (ره) نباید تحت‌الشعاع بخش عرفانی و سیاسی ایشان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰ سال زمان نیاز است تا کتاب تحریرالوسیله امام (ره) را بتوانیم تجزیه‌وتحلیل کنیم.

آیت‌الله فلاحتی بر تبیین دلیل وقوع انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان تأکید کرد و گفت: امروز جامعه ایرانی نوک پیکانی است که تمام دنیا به آن می‌نگرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ارتحال امام (ره) باید به‌صورت مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم ایران ظرفیتی عظیمی هستند و باید این توانمندی را پاس بداریم.

امام‌جمعه رشت، خواستار برگزاری برنامه‌های ارتحال امام (ره) با محوریت نوجوانان و جوانان شد و بیان کرد: قشر جوان ظرفیتی بزرگ برای آینده جامعه هستند.

فلاحتی، مردم را حافظ انقلاب اسلامی‌ دانست و اظهار کرد: تبیین گفتمان امام (ره) درواقع احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

اجرای ۱۲۳ ویژه‌برنامه مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه از اجرای ۱۲۳ ویژه‌برنامه ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال ویژه‌برنامه‌های ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی به دلیل مصادف شدن با عید فطر در ۱۳ خردادماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، ماه مبارک رمضان را فرصت طلایی برای تبیین اندیشه‌های امام (ره) دانست و گفت: می‌طلبد وصیت‌نامه حضرت امام (ره) به‌عنوان منشور انقلاب اسلامی طی روزهای منتهی به سالگرد بازخوانی شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *