جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۹

وزیر اسبق ارشاد: برخورد روحانی جای تاسف دارد

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 682597
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عدم بهای کافی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر گفت: جلسات شورا به طور منظم تشکیل نشده و وقتی هم که تشکیل می‌شود مصوبات جدی ندارد.
وزیر اسبق ارشاد: برخورد روحانی جای تاسف دارد
به گزارش جهان نيوز، سیّد محمّد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به ضرورتی که در ابتدای انقلاب نسبت به ایجاد یک تحول مبنایی در دانشگاه و فرهنگ و هنر وجود داشت، امام راحل ستاد انقلاب فرهنگی را به وجود آوردند و سپس تبدیل به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ و هنر گفت:  مصوبات فراون و اسناد بالادستی مهمی در این شورا به تصویب رسیده است که در حکم قانون است و باید اجرا شود. یک تقسیم کار هم انجام شده تا در مسائلی که شورا ورود می‌کند، مجلس وارد نشود و بالعکس.

حسینی با بیان اینکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مسائل فرهنگی نقش یک قرارگاه فرهنگی را ایفا کند، اظهار داشت: این نقش، هم در ارتباط با تصویب مصوبات لازم است و هم در نظارت بر اجرای آن‌ها.

وی افزود: البته به طور طبیعی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ضعف‌هایی هم دارد امّا کارهای بسیار خوبی انجام شده و اگر قرار بود همه اینها از کانال مجلس پیگیری می‌شد، چه بسا سال ها طول می‌کشید. امّا این شورا توانسته اسنادی مثل نقشه جامع علمی و تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت،‌ نقشه مهندسی فرهنگی کشور را به تصویب برساند. لذا اگر این شورا و شوراهای اقماری آن، مثل شورای اجتماعی زنان و شورای فرهنگ عمومی فعال باشند در پیشبرد اهداف متعالی نظام بسیار می‌تواند موثر باشد. 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عدم بهای کافی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر گفت: جلسات شورا به طور منظم تشکیل نشده و وقتی هم که تشکیل می‌شود مصوبات جدی ندارد. همچنین اسناد مهمی مثل نقشه مهندسی کشور، کنار گذاشته شده و به بایگانی سپرده شده‌اند و باعث شده این تصور ایجاد شود که این شورا ناکارآمد است. در حالیکه اگر از ناحیه دولت و رئیس‌جمهور جدی گرفته شود نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام خواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مدتی است تشکیل جلسه نداده است، درباره علّت آن گفت: آقای رئیس‌جمهور سعه صدر لازم را برای شنیدن انتقاد اعضای شورا ندارد و اصرار دارد دو نفر از اعضاء در جلسات حضور پیدا نکنند. در حالی که تعیین اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر انقلاب انجام می‌شود و رئیس‌جمهور یک رأی دارد و با رئیس یک مجموعه و اداره فرق دارد.

وی، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را فراقوه‌ای دانست و گفت: اعضای حقیقی شورا را هم رهبری تعیین می‌کنند و آقای رحیم‌پور و ضرغامی نیز اعضای حقیقی هستند نه حقوقی. اینگونه برخوردکردن‌ها جای تأسف دارد  و باعث شده کار شورا معطل بماند و وظایف سنگینی که دارد به‌خوبی انجام نشود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به دولت روحانی ناتوان
در گمرک سومار
کشف بیش از ۲۱ تن برنج قاچاق
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: با هوشیاری نیرو‌های گمرک بازاچه مرزی سومار بیش از ۲۱ تن برنج خارجی قاچاق که صادرات آن ممنوع بود کشف و ضبط شد.

تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکرمانشاه خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: ماموران گمرک حین ارزیابی به کشف بیش از ۲۱ تن برنج قاچاق کامیون‌ها یی که تحت عنوان محموله چیپس صادراتی به محوطه گمرک وارد شده بودند، مشکوک شده که پس از بررسی دقیق متوجه برنج‌هایی که پشت کارتن‌های چیپس جاسازی شده بود شدند.
حیدری افزود: این قاچاقچیان سعی داشتند محموله خود را بدون انجام تشریفات گمرکی از طریق مرز سومار به کشور عراق ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: کالای مکشوفه برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی زنید؟ این دیکتاتوری فرهنگی بدتر از دیکتاتوری نظامی است. آقایان ضرغامی و رحیم پور معصوم و بدون اشتباه نیستند ولی حذف دو عضو حقیقی استبداد مسلم است. این کار رییس جمهور در تمام دولت تفسیر می شود. فردا عین این کار یا مشابه آن را مادون رییس جمهور برای مردم انجام می دهند. باید عزای دموکراسی گرفت. این چه برخوردی با منتقدان است؟
Iran, Islamic Republic of
جناب کجاکا ری شش ساله همه معطل.این دولت هستند که آن صد روزی که قول داد. فرا رسد؟؟؟
United States
همه چيز به خوبي پيش مي رفت كه موشك پراني بهانه دست تندروها در امريكا داد و شد آنچه دلواپسان دور تحريمي اختلاسي مي خواستند .
United Arab Emirates
همه چیز به خوبی پیش می رفت :انهدام صنعت هسته‌ای، تعطيلي سازمان هوافضا، تعطیلی یکی یکی واحدهای صنعتی وتولیدی و رکود اقتصادی و تحریم‌های جدید و بیشتر و...
United States
فرض كن صنعت هسته اي داشتي ، الان مشكل بيكاري و فقر و تحريم و افت ارزش پول ملي و اختلاس و سؤ مديريت حل بود ؟
Iran, Islamic Republic of
صنعت صلح آمیز هسته ای(که کابردهای زیادی دارد) داشته باش و برای سایر امور هم تلاش کن.اگر مقابل دشمن یک قدم عقب نشستی او برای پیشروی ترغیب خواهد شد.
ما ملتی هستیم که می توانیم هم اقتصاد خوب هم پیشرفت عالی و هم پول با ارزش داشته باشیم شما لطف کنید این امتیازات را مقابل هم قرار ندهید بعد از خلاصی از بدنه معیوب لیبرالیسم به همه شان خواهیم رسید.
Iran, Islamic Republic of
البته که بودن صنعت هسته ای باعث کار کردن خیلی از جوونها میشد. اما مسئله اینه که ما اینها رو دادیم که چیزی بدست بیاریم (طبق وعده های انتخاباتی که مردم هم بر اساس همون رای دادن) ولی چیزی بدست نیومد. البته اگه از شما باشه، کل انقلاب رو میدید شاید یه دونه گندم بندازن جلوتون ولی ای دریغ...
حالا که با تدابیر دولت تدبیر و امید، هسته ای نداریم و بیکاری و فقر و تحریم و افت ارزش پول ملی هم داریم!!
Iran, Islamic Republic of
ادعای ارتباط شکست برجام به آزمایشات سلاح موشک سطحی نگری است و یا برای فریب افکار عمومی مطرح می شود. موشک هم سلاح دفاعی و یا تهاجمی ماست و آزمایش موشکی حق ایران است. امریکا و نظام جهانی سلطه با ماهیت انقلاب اسلامی و استقلال سیاسی ایران مشکل دارد.آنها با برجام و یا بدون آن برای به چنگ آوردن ایران و قرار دادن آن در معادلات نظام سلطه جهانی تلاش می کنند.
....
سید رضا
United States
فرهنگ دینی و ملی ؛ در دولت تدبیر جایگاهی ندارد ؟!!
خادم
United States
زمان شما كه هاله نور مي ديديد و مديريت جهاني مي كرديد و درآمد سرشار از نفت بر باد مي رفت و تحريم پشت تحريم تصويب مي شد و هر كس انتقادي مي كرد جايش در اوين بود، خوب بود ؟! حالا كه هر كسي مي تواند به روحاني بعنوان رياست جمهور انتقاد كند ، بد است ؟
تحریم ها با گرای فتنه گران 88 به وجود آمد، مدارکش را در مستند گیلن باره، و شورش در شهر ببین.
در پاسخ خادم
Iran, Islamic Republic of
الهی هرکه را "رو" دادی، چه ندادی؟!
همین!
Iran, Islamic Republic of
الان چشماتونو ببندید فکر کنید اصلا این شورا وجود نداره .

حالا فکر کنید کجای مملکت لنگ میشه یا از کار می افته؟
آیا وجود این شورا لازمه ؟
بعدش ما بیایم سرش دعوا کنیم.

این شورا چه گلی به سرملت زده
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
شما در دوزان خوودت تمام اصلاح طلبها را حذف کردی ,....
Iran, Islamic Republic of
اعضای حقیقی و حقوقی شورا طبق قانون تعیین شده اند.رییس شورا اختیار تغییر افراد و حذف منتقدین را ندارد.
....
United Arab Emirates
این شورا هم مثل بفیه بی خاصیت است فقط حقوق بگیر من اگر حای روحانی بودم انرا منحل می کردم چون باز خوردی نداشته
Iran, Islamic Republic of
اقدام رییس جمهور در ممانعت از ورود 2عضو قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسات شورا،کاری بسیار خطرناک است.این اقدام پیام بدی برای جامعه مخابره می کند و می تواند سرآغاز اقدامات آشکار غیرقانونی بعدی باشد.
Iran, Islamic Republic of
اولا عملکرد جنابعالی کاملا مشخص است که بهتر از این دولت نیست. ضمنا این شورا در این 40 سال هیچ خاصیتی نداشته و بهتر است منحل شود
Iran, Islamic Republic of
(به زعم شما)بی فایده بودن شورا نمی تواند دلیلی برای ممانعت از شرکت اعضای قانونی شورا در جلسات باشد.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کجایی که یادت بخیر،درود بر تو ای مرد که بعد از رفتنت هم اصول وهم اصلاح هنوز دست از سرت برنمیدارن
.....
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه ها...
مردم فکرشان وضع نابسامان بازار و رها کردن قیمت ها هست شما نگران چی هستی؟
Iran, Islamic Republic of
جمع كنيد اين جنگ زرگري را همه يكي هستيد